Nieuw abonnement bij vodafone

Hoii,

In februari loopt mijn abonnement bij telfort af, en ik mag dus nu een nieuw abonnement aanvragen bij een andere provider zonder dubbele kosten en met nummerbehoud. Nou wil ik dat graag doen bij vodafone, omdat mijn moeder daar een telefoon gekocht heeft dus dan kan ik een friends & family abonnement afsluiten (korting en geen €30 aansluitkosten) maar ik heb een aantal vragen en ik hoop dat iemand ze kan beantwoorden. Scheelt een ritje naar de vodafone store en ik kan pas vrijdag bellen maar wil hem morgen graag bestellen.

-zijn dan de enige kosten die ik maak €4,24 thuiskopieheffing? Dus geen extra onzichtbare kosten etc.

-heeft iemand toevallig de Samsung galaxy s6 edge? Is hij fijn?

-ik kan twijfel tussen 2GB data en 3GB, het verschil is €2 uit mijn hoofd, het is niet heel veel, maar het is al een redelijk duur abonnement. Nu heb ik 500mb per maand gehad, eigenlijk standaard overheen. Toen verhoogd naar 1000, en ik zit er randje op. De klantenserviceman van telfort zei al dat ik er bijna iedere maand ver boven heb gezeten en dat klopt ook wel. Alleen ik heb nu een iPhone 4 en die vreet MB’s. Thuis heb ik wifi (adôh), op werk en school niet. Welke is het handigst?

-weet iemand heel toevallig of het uitmaakt dat mijn moeder een abonnement heeft voor haar eigen telefoon en voor de mijne, of vervalt de f&f korting dan?

Oke het is een enorm lang verhaal geworden vgm maar hopelijk kan iemand antwoord geven. Bedankt!

Ik kan helaas geen vragen beantwoorden, behalve die over de MB’s. Zelf heb ik 2GB per maand, maar het is 4G, wat betekent dat het internet sneller en fijner is, maar het is ook sneller op. Ik kom elke maand wel aan die 2GB, maar ik internet ook echt erg veel. Ook ligt het er een beetje aan welke apps je vaak gebruikt, sommigen kosten eenmaal meer data dan anderen.

Ik had eerst 2 GB en ik heb ook alleen thuis wifi. Ik kom bijna nooit aan de 2 GB, terwijl ik wel continu op Facebook, Instagram, Snapchat en op internet zit. Verder moet ik er misschien wel even bij vermelden dat ik voor App Store, spelletjes, muziek en andere dingen mijn internet uit heb staan over het algemeen. Alleen apps die ik dagelijks gebruik staan aan voor 4G.
Naar een hoger abonnement gaan vinden ze nooit erg, dus je kan beter te laag inschatten en je abonnement verhogen dan te hoog lijkt me. Ik weet niet of je bij Vodafone zomaar naar beneden mag met je abonnement.

Ik heb zelf ook Vodafone F&F en mijn vader zit ook onder de F&F korting, maar we hebben wel twee verschillende codes en het is via zijn werk geregeld. Ik weet niet of daar verschil in zit. Als dat is wat je bedoelde?
Zelf kan ik me geen onzichtbare kosten herinneren, maar het is ondertussen ook al vijf jaar geleden dat ik me aansloot bij Vodafone en sindsdien niet geswitcht van provider.

De thuiskopieheffing, dus de 4.24 is standaard. Ik weet alleen in grote lijnen dat je dan betaald voor de opslag die je telefoon heeft, en een klein voorschotje als je illegale muziek er op zet. Ik weet niet 100% of dat waar is, maar ik werk in een speelgoed winkel en mijn baas heeft het eens verteld, het ging toen over MP3s etc.
Maar die thuiskopieheffing is gewon altijd.

En over de GB’s, als je het kan missen zou ik voor 3GB gaan. Ik had zelf eerst 1 GB bij vodafone, en toen uiteindelijk een extra GB blox er bij gedaan. Uiteindelijk ook niet genoeg, heb van de week mijn abonnement verlengt en heb maar gekozen voor dat red super pakket, met 7GB internet en onbeperkt bellen. Maar das ook omdat mijn Wifi thuis soms moeilijk doen + ik heb geen huis telefoon, dus ik heb wel meer dan 300 belminuten nodig en dat heb ik nu.

En als je elke maand op t randje zit met 2GB is 3 GB denk ik verstandiger. Dan maak je minder snel extra kosten, want zodra je ergens overheen zit word het ineens heel erg duur

Ja klopt, dat is bij iedere smartphone. Omdat zij de mogelijkheid geven tot het downloaden van illegaal downloaden, moeten ze belasting betalen.

Ja die zag ik ook, maar het probleem is dat mijn abbonnement al aardig duur is, en dan ook nog zoveel MB’s die je mogelijk niet gebruikt. Ik heb net even gekeken, en naast situaties zonder wifi (vakantie, verhuizing) heb ik nooit boven de 1000 gezeten (met E, vgm is dat 2G en 3G) zal ik genoeg hebben?

En @, ja, als je een laag abonnement kiest. Maar als je hoge abo kosten per maand neemt, heb je dat niet.