Niets vermoedende vraag stellen

Hai dames,

Ik ben sinds een paar weken best geïnteresseerd geraakt in een jongen maar ik hem maar een keer gesproken met uitgaan. Ik weet niet echt wat we gemeen hebben. Hij is wel iets ouder dan mij maar nu wil ik dus op facebook iets van een vraag aan hem stellen waar hij niets achter kan zoeken, alleen maar om gewoon het gesprek te openen, en dan zie ik van daar wel waar het heen gaat. Maar wat zou ik nou aan het moeten vragen zodat die er verder niks achter kan zoeken, gewoon een spontane, onschuldige vraag.

Heeft iemand een idee?

• hey nog uitgegaan sinds vorige keer? (en dan lekker verder praten over wat jullie beiden nog gedaan hebben)
    • Hey kan het dat ik je vandaag aan/bij/in … gezien heb, of was jij dat niet? (natuurlijk is het niet waar maar dan kan je misschien wel een gesprekje aanknopen)
      Voor derest weet ik even niets, natuurlijk kan je ook de 'hoi alles goed?'zin gebruiken :slightly_smiling_face: Succes xx

Ik zou iets vragen over een film ofzo. Een film beschrijven en dan vragen of hij weet hoe de film heet… Dan heb je een gesprek, en kan je na een gesprek te hebben gehad hem overhalen om met jou die film te gaan kijken

Zoiets?

Dat is inderdaad wel een goed idee maar ik ben dan bang dat die gaat denken van waarom vraagt ze dat niet aan haar vriendinnen ofzo…

Ik zou dit in ieder geval niet vragen want dit is echt niet nietsvermoedend. Dit kan ze inderdaad beter aan haar vriendinnen vragen, haha.
Ik zou vragen over uitgaan, of hij gisteravond nog is geweest enzo. Als je daar gewoon mee begint dan loopt het vanzelf uit op een leuk gesprek!

Dat is inderdaad wel een idee, maar ik zie hem elke week met uitgaan, alleen dan praten we niet echt.

Dus je hebt 'm als vriend op facebook? Als hij een status post, bijvoorbeeld over voetbal, films, uitgaan, leuk dagje daar gehad o.i.d. stel daar dan een vraag over? (:

up