niets interesseert me

Hii,

Ik woon dus in België en ga hier ook naar school, maar ik wil volgend jaar van richting (en school) veranderen. Het probleem is dus dat echt geen enkele richting bij me past.
Momenteel volg ik aso (is vergelijkbaar met vwo) maar sinds dit jaar begint het echt lastig te worden, heb amper vrije tijd en de lessen zijn gewoon teveel theorie voor mij.
Nu wil ik dus meer met mijn handen gaan doen maar tekenen kan ik bijvoorbeeld al niet, en voor de moment is het gewoon een onbezonnen zaak; geen enkele richting interesseert me :cold_sweat: en ik heb echt geen énkel idee van wat ik later wil gaan worden, ben 15 jaar en ik denk dat ik het nooit ga weten haha. Dit helpt dus ook niet echt.

Ik weet dat dit een nederlands forum (/website) is maar ik ben echt een beetje ten einde raad :’)
M’n vraag is dus eigenlijk

1. of er belgen zijn die goede scholen kennen (of nederlandse mensen die op een of andere wijze hier ook meer over weten :slightly_smiling_face: )
  2. leuke richtingen om te volgen (uiteraard in belgië haha)
  3. hoe ik misschien meer interesses krijg? (wow ben echt zielig nu ik het zo lees, is dus niet de bedoeling)

Een ander ‘obstakel’ is dat ik een gevoel van verlatingsangst heb. Ik zit al zo’n 5 jaar op deze school (inc. lagere school, zit op het moment in het 3de middelbaar) en heb best wel leuke mensen ontmoet. Ik geraak gemakkelijk gehecht aan mensen, zelfs aan personen die ik nog nooit eerder gesproken heb. Dus als iemand weet hoe ik dit gevoel weg krijg, hmu :slightly_smiling_face:

Hoop dat iemand me kan helpen, ik weet ook dat dit misschien niet de juiste plaats is om deze vraag te stellen maar ik ken niet echt belgische forum’s om eerlijk te zijn :wink: alvast bedankt voor de hulp en sorry voor het lange berichtje!

Hooii! Zelf woon ik niet in belgië, maar over die verlatingsangst, ik snap je helemaal. Ik heb zelf geleerd om er niet te veel aan te denken op het moment dat je die school verlaat. Probeer gewoon er niet aan te denken en er niet te bang voor te zijn. Mensen komen en gaan nou eenmaal in je leven :hugs: En zorgen dat je meer interesses hebt: ga eens bijvoorbeeld googlen op biologie of geschiedenis of weet ik veel, je zal erachter komen dat het soms best interessant is *hahah dit klinkt heel nerdy lol* Veel succes! X

Er is ook misschien een optie om naar Volwassenonderwijs/ Syntra te kijken. Misschien vind je daar dingen die je interesseert.

Probeer eens naar TSO te kijken, Misschien vind je daar wel dingen.

Kun je niet hierover praten met je familie? Zij kennen je goed. Het is ook helemaal niet gek dat je nog niet weet welke richting je op wil. Kun je niet een niveau lager doen?