NIETS BIJZONDERS

NIETS BIJZONDERS

Wij kunnen je niet diagnose voor je vaststellen. :slightly_smiling_face:

Ik zou toch langs de huisarts/psycholoog gaan, als je niks doet kan het erger worden en wordt t moeilijker om eraf te komen

Het zou kunnen dat het vanzelf weer over gaat voordat het uit de hand loopt, maar daar zou ik het niet op wagen. Als het je er nu al van weerhoudt bepaalde dingen te doen zou ik zeker hulp zoeken. Waarom wil je liever niet naar een psycholoog?

Ik weet het niet… ik schaam me er een beetje voor, ik heb het thuis ook nog tegen niemand gezegd

Ik heb dit altijd met de H en M, omdat het daar zo warm is. Als ik daar heen ga, doe ik altijd meteen mn jas los en zorg ik dat ik een flesje water mee heb. Zodra je gaat denken dat je flauw kan vallen, dan gebeurt het meestal ook, omdat je je er dan zo over gaat lopen stressen. Probeer dus vooral te denken: ‘als ik rustig doe dan gebeurd er niets, en als ik me vervelend voel dan neem ik even een slokje water en dan komt het goed’.

Misschien moet je eens achterhalen waarom je denkt dat je flauw kan vallen… hitte, weinig eten, drukte?

Geen idee wat je hebt. Kan ik niet voor je diagnosticeren. Praat er thuis over, ga eventueel naar de dokter(die je misschien kan doorsturen naar een maatschappelijk werker)… en je hoeft je nooit ergens voor te schamen! Daar zijn professionals voor die je kunnen helpen.

Het is niks om je voor te schamen joh! Maar wie weet is het niet eens nodig. Voor nu zou ik eens proberen om thuis uit te leggen dat je er bang voor bent opnieuw flauw te vallen (gewoon nog zonder het woord asthenofobie te noemen).