niet zwemmen

hooii

ik zit echt met iets. mijn vriendin wil graag zwemmen met mij en mijn vriend ( en haar vriend)
alleen ik heb echt last van puistjes en littekens ervan. Daarom draag ik foundation (heel slecht ik weet het)
Ik wil echt niet zwemmen. Mn hoofd is gwn zo lelijk door die puistjes.
we hebben vaker gezwommen, 2 keer ofso. maar ik weet niet… ik ben bang en voel me zo lelijk.
ze begrijpt maar niet dat ik er echt mee zit en dramt maar door.
wat moet ik doen? :frowning_face:

Zeg het tegen haar, het is je vriendin dus dat hoort ze te begrijpen (:

Je maakt je drukker dan het moet. En je zult ooit zonder foundation moeten, dus dit is de eerste stap.

Niet wat je vraagt maar ik zou gewoon gaan zwemmen.
Je bent echt niet de enige die last heeft van puistjes. Wat maakt het nou uit dat mensen dat zien? Je kent de meeste mensen in het zwembad waarschijnlijk niet. En je vrienden zijn toch niet voor niets je vrienden, die gaan je echt niet uitlachen oid.

Ik snap je vriendin wel een beetje. Het is alleen maar goed voor je om je over je angst heen te zetten. :slightly_smiling_face:

ik heb het al lang uitgelegd. ze vind me een aansteller.
De puistjes vallen opzich mee, maar de littkens zijn erg. (rode plekken en door het chloor gaat het nog meer irriteren. :thinking:

Word het dan niet een keer tijd om er iets aan te laten doen?

Ik snap je wel, zelf heb ik ook een periode gehad dat ik weigerde om zonder foundation ook maar iets te doen. Alleen je ziet het zelf allemaal zo veel erger dan iemand anders. Dus als je graag wilt zwemmen zou ik gewoon lekker zwemmen. Die mensen gaan echt niet raar doen om jouw huid hoor.

En als je echt niet wilt zwemmen ga je gewoon gezellig mee en ga je zonnen? (of gaan jullie binnen?) Zelf ga ik ook vaak met vrienden naar een groot meer hier omdat ze willen zwemmen. Alleen ik hou totaal niet van zwemmen en ik vind het ranzig. Dus dan ga ik gewoon lekker op een handdoekje liggen.

Je moet je over je angsten heen zetten. Zoals men hierboven al zegt, zie je het zelf veel meer dan anderen. Je kan je niet eeuwig blijven verschuilen achter foundation. Durf je echt niet? Misschien kan je dan waterproof make-up dragen! (weet niet of er ook waterproof foundation is)

Gewoon zeggen dat je niet wilt gaan zwemmen, maar liever iets anders wilt doen. Zoals een film dagje of met zn alleen uiteten ofso. Als jij niet wilt gaan zwemmen moet je dat vooral niet gaan doen.

Als je niet wilt zwemmen, dan hoef je niet te zwemmen. Jij bent nog altijd degene die de keuze zelf mag maken en ik vind het raar dat ze erover doordramt en niet kan begrijpen dat je onzeker bent… Je een aansteller noemen en dergelijke, dat vind ik niet echt sympathiek van haar.

Aan de andere kant vind ik het wel zonde dat je onzekerheid je ervan weerhoudt om iets leuks te gaan doen. Het is de vraag of jij daar zelf oké mee bent, maar persoonlijk denk ik dat het je ook kan helpen om wat meer zelfvertrouwen te kweken als je je er toch overheen probeert te zetten. Je vriendin weet ervan, je vriend waarschijnlijk ook - maakt het dan echt heel veel uit of zij de littekens en de puistjes zien? Puistjes zijn misschien niet zo mooi, maar ze zijn wel vrij normaal en iedereen weet dat jij daar niets aan kunt doen. Niemand zal daar raar van opkijken.

Als het je echt niet lukt om je erover heen te zetten, blijf dan gewoon lekker thuis en zeg tegen je vriendin dat ze haar klep moet houden, dat is ook niet erg. Maar het is wel een overwinning op je onzekerheid als je wél gaat!

Tja, als je echt niet wil zwemmen dan moet je dat niet doen. Maar je kunt het ook anders bekijken. Je vriendin boeit het dus niet gezien ze zo doordramt dat je mee moet. Dus voor wie zou je je schamen?
Ik persoonlijk zou ook alleen raar opkijken als mensen veel make-up op hebben tijdens het zwemmen, anders zou me dat echt niet opvallen als iemand veel puistjes/ littekens heeft.

Gewoon zonder foundation zwemmen. Met foundation en dan chloor erover maakt het naar mijn idee juist alleen maar erger.

Voor de littekens kun je producten als bio-oil gebruiken.
Bij de Tuinen hebben ze ook speciale producten voor dit probleem.

Wat het zwemmen betreft; als chloor je huid alleen maar meer irriteert zou ik het niet doen. Ik hoop wel dat je over je onzekerheid komt. Veel mensen hebben hier last van en het is erg vervelend, maar je wordt er echt niet op aangekeken.

Je word ook niet bruin als je foundation ophebt (of minder snel)
Misschien gewoon niet onder water gaan met je hoofd?