niet zwanger, maar toch..

Hey,

ik heb jullie hulp nodig!
Ik heb nu ongeveer 2 maand geleden seks gehad met een jongen, zonder condoom.
Zelf slik ik de pil, elke dag tussen half 7 en half 10, en ik vergeet hem nooit.
Sinds dat ik seks heb gehad ben ik 2 keer gewoon ongesteld geworden,
doordat ik nu veel minder sport was het wel iets anders dan normaal, maar het was nog steeds met buikkrampen en een gewone hoeveelheid bloed. Doordat ik me eerst voelde heb ik zwangerschapstesten gedaan, 4 om precies te zijn (ja veel, ik weet het, maar kon het niet laten rusten), in de week waarin ik voor het eerst ongesteld werd, en de laatste een week voordat ik voor de 2e keer ongesteld werd.
allemaal waren ze negatief. en ik heb nu opzich ook helemaal nergens last van, alleen af en toe buikpijn, maar dat kan gebeuren… dus eigenlijk weet ik wel dat ik niet zwanger kan zijn, maar toch ben ik bang en beheerst het mijn leven. Weten jullie wat ik kan doen om van deze angst af te komen? het is toch echt belachelijk?

liefs,
Jenna

Geen (onveilige) seks meer hebben? Hoef je ook niet bang te zijn.

Double Dutch doen, of gewoon logisch nadenken.

Double dutch inderdaad en pas zonder condoom als je een vaste relatie hebt > 6 maanden ofso.

En weten jullie nog iets waardoor ik nu kan stoppen piekeren?

Even relativeren en het loslaten. Je bent niet zwanger dus wat is je probleem.

Relativeren ja, als je de pil goed gebruikt is de kans op zwangerschap sowieso al erg klein. Als je 4 testen hebt gedaan die allemaal negatief waren kan je echt wel uitsluiten dat je zwanger bent, al helemaal aangezien je gewoon ongesteld wordt. Ik snap je angst wel maar je weet zelf ook dat het echt niet kan, dus probeer je daar aan vast te houden.

Als al die testen negatief zijn dan is er geen probleem toch?! Iedereen heeft wel eens gekke kwaaltjes zo nu en dan, dat is heel normaal! Probeer het inderdaad gewoon los te laten.