Niet zo'n leuk bezoek

Een week geleden ging ik voor het eerst met mijn kersverse vriendje mee naar mensen die hij beschouwt als zijn familie, maar die dit in werkelijkheid niet zijn. Een oudere vrouw, haar dochter en mijn vriend z’n ex, waar hij goede vrienden mee was. Ik zag erg op tegen het ontmoeten van zijn ex, maar dat bleek reuze mee te vallen: een hele aardige meid en erg vrolijk. Het leek allemaal erg gezellig, de dochter en zijn ex leken erg met elkaar op te trekken maar dat stoorde me niet zo erg. Toen ik na het eten naar huis was gegaan, was mijn vriend nog even gebleven, waarna ze allemaal flinke ruzie hebben gehad. Mijn vriend tegen de rest. Dit ging allemaal nergens om, maar wat later bleek baart me nu veel zorgen. Zijn ex bleek, ondanks dat ze gewoon vrienden zijn en dat willen blijven, toch veel moeite met mij te hebben, niet als persoon, maar als vriendin van. Verder had mijn vriend al langer het vermoeden dat die dochter hem leuk vond, waardoor dingen op een manier zijn gezegd die er niet zo uit hadden moeten komen.

Ik voel me op dit moment een beetje onwelkom en vrij onzeker. Toen ik onderweg was naar huis was ik nog erg vrolijk, maar toen ik thuis was en mijn vriend belde om te laten weten dat ik thuis was gekomen, kreeg ik hem huilend aan de lijn, waarna mijn gevoel compleet veranderd is.

Hoe moet ik hier mee omgaan? Tips?

Je vriend steunen en het nu vooral veel rust geven.

Ik denk dat je na een week, twee weken, de situatie beter kunt overzien en dat iedereen dan een beetje is afgekoeld.

Jemig wat heftig, mag ik vragen waarom hij die mensen beschouwt als familie? Heeft hij zelf geen ouders & woont hij daar? Of zijn het gewoon hele goede kennissen/vrienden, zo close dat het voelt als familie?

Beetje rottig verleden met zn ouders waardoor hij erg op zichzelf aangewezen werd. Deze mensen waren er voor hem in tijden dat zijn ouders er niet voor hem waren, waardoor hij ze als familie is gaan beschouwen. Ik wil er niet tussenin gaan staan, omdat hij zo gek op ze is en ze veel voor hem betekenen, maar in mijn ogen is dit ook niet zoals het hoort.

Mja emoties he… :slightly_smiling_face:

Het is idd beter om anders even niet bij hem langs te gaan, bij dat huis dan.
Hij zal je vanzelf weer uitnodigen om mee te gaan en dan kan je meegaan.