Niet zo blij in vriendengroepje

Ik ben een meisje van 17 en heb 4 meiden waarmee ik vooral omga, maar zij zijn alle 4 turks en ook moslim. Dit is natuurlijk geen probleem, maar ik merk dat zij binnen het groepje gewoon hechter zijn met elkaar dan ik met hen ben (ze praten vaak turks tegen elkaar terwijl ik er bij sta, en als ik dan vraag wat er is zeggen ze o hoef jij niet te weten etc, hebben een extra groepsapp zonder mij, en ze vinden het nog wel is raar als ik niet weet dat zij bepaalde dingen niet mogen van hun geloof en dan ook verwachten dat ik dat niet doe)

Ik merk dat ze allemaal ook gewoon andere interesses hebben dan ik heb en ze gewoon anders denken over veel dingen (ze willen niet uitgaan, vinden veel dingen die ik doe maar raar)

ik voel me gewoon niet zo gelukkig in dit groepje maar misschien ben ik wel te moeilijk. Ik vind ze meestal wel aardig, maar voel me gewoon vaak buitengesloten en ik wil meer dingen ondernemen waarvan zij dan zijn van oh liever niet). Verder merk ik ook dat zij veel makkelijker met elkaar kunnen praten dan ik met hun

Ik krijg ook wel is opmerkingen van waarom ben je zo dun, eet wat meer doe normaal enzo (ik heb een normaal figuur, en vind het ook gewoon naar om dit te horen en dit zeg ik dan ook wel)

Nu vraag ik me gewoon af of ik te moeilijk ben, maar ik heb zelf het idee dat ik een beetje het pispaaltje van het groepje ben om het maar zo te zeggen

Je doet helemaal niet te moeilijk! Als je je niet 100% fijn voelt bij je vriendinnen is er wat werk te doen. Als ze echt goede vriendinnen zijn, zouden ze naar je moeten luisteren als je duidelijk bent in wat niet fijn vind. Ik kan natuurlijk niet zeggen of ze dat doen of niet maar als je geen verandering merkt misschien een praatje beginnen met andere meiden uit je klas, kan geen kwaad toch…

Ik vind je helemaal niet moeilijk doen. Ik zou het zelfde hebben gedacht als ik zulke vrienden had! Als je je niet welkom voelt bij hen, kun je ook proberen on met andere meiden uit je klas om te gaan.
^ Dat was maar een voorstel, je moet natuurlijk hetgene doen waar jij blij en gelukkig van wordt!

Ik zou me ook totaal niet welkom voelen als er in een andere taal gesproken zou worden terwijl ik er bij ben. Ga lekker op zoek naar andere vriendinnen. Niks mis mee dat ze van een andere cultuur of ander geloof hebben, maar ze moeten jou ook gewoon accepteren zoals je bent.