niet willen blijven slapen, wat moet ik doen?

heehallo,
ik heb sinds een tijd een vriend en iedere keer als ik vraag of hij bij me komt slapen of ik bij hem kan hij niet, en heeft hij een beetje een slappe reden waarom het dan niet kan… ik vraag me af, wil hij het niet en verzint hij redenen? ligt het aan mij? stel ik me aan en heb ik het die keren gewoon op een verkeerd moment gevraagd?
We zien elkaar niet erg vaak omdat hij het erg druk heeft met school en voetbal dus ik vind bij elkaar slapen belangrijk voor me, even geen zorgen maken over de tijd en de hele avond bij hem liggen, maar als ik vraag of hij het wil zegt hij dat hij het wel wil maar steeds niet uit komt, nu durf ik het niet meer te vragen omdat ik bang ben dat ik opdringerig overkom, heb jij dit ook wel eens meegemaakt? of wat vind je hier van? ik weet niet zo goed wat ik moet doen…
alvast bedankt voor je reactie

Ik denk dat het inderdaad gewoon met drukte te maken heeft. Ik kan ook alleen met mijn vriend slapen van za op zo, en daarbuiten helemaal niet eigenlijk. En misschien is het ook het type dat erg veel slaap nodig heeft. Ik zou ook doordeweeks bijvoorbeeld nooit niet bij iemand willen slapen. Dan trek ik de volgende dag echt niet.

Je kan het eventueel vragen, maar vraag het dan de volgende keer als je weer bij hem wil slapen en niet nu nog even. Want dan kan het wel opdringerig overkomen.

Gewoon nog een keer vragen, en er dan aan toevoegen "of moet je weer “naar voetbal”?’ (of weet ik het welke sneue smoes hij elke keer gebruikt)
Als hij het nog steeds niet snapt, gewoon recht in zijn gezicht vragen waarom hij het niet gewoon wilt.

Ik vind het wel een beetje apart hoor, in vakanties moet het toch ook zeker wel een keertje kunnen?
Vraag het anders is ruim op voorhand, 3 à 4 weken, dan kan hij het niet afraffelen met een simpel smoesje. Vertel dat het samen slapen belangrijk voor je is. En vraag anders gewoon waarom hij niet wil, in een relatie moet dat kunnen.

En ach aan de andere kant had je ook een jongen kunnen hebben die zo snel mogelijk met je in bed wil duiken, dat wil je denk ik ook weer niet xD

de keren dat ik het had gevraagd waren ook juist in de afgelopen vakantie… de redenen waren ; kan niet want morgen slaap ik bij een vriend vanwege zijn verjaardag. Heb mn enkel verzwikt dus moet goed rusten, morgen heb ik vroeg wedstrijd dus mn ouders willen dat ik thuis slaap en uitgerust ben, m’n ouders willen dat ik thuis ben… en dan denk ik ja hallo je bent 18 kan je niet een keer ook iets zelf beslissen? , want door de weeks moet hij vrijdag tot laat trainen en zondag vroeg wedstrijd voetballen dus dan komt vrijdag op zaterdag niet heel lekker uit maar zaterdag op zondag ook niet…
ver van te voren vragen is wel een goeie, dan kan hij het ver van te voren plannen!
haha ja aan de ene kant is het misschien ook weer goed dat hij niet wil blijven slapen, elk nadeel heeft zn voordeel!
maar ik heb nog nooit bij hem geslapen of hij bij mij, dus misschien is er iets waar hij zich voor schaamt of niet wil laten zien,merken etc…
vind t erg moeilijk…

@peppermint ja maar ik ben bang dat als ik er over begin dat die ogen gaan rollen en dat ik hem al zie denken ‘oh daar gaan we weer’ en zegt ‘‘ik heb toch al gezegd dat ik het wel wil maar het niet uitkomt’’ ja daar kom ik ook niet erg ver mee…

Misschien schaamt hij zich ergens voor, misschien heeft hij iets op zijn lichaam of misschien snurkt hij?

Ik zit in een drukke periode en toen ik nog een vriend had wilde ik ook niet regelmatig blijven slapen… Alles is zo druk en zo stressvol, ik geniet van die paar uurtjes voor het slapengaan en het slapen zelf; eindelijk tijd voor mezelf. Bovendien kost het toch meer tijd: ik ben altijd vroeg wakker, mijn ex niet… Tja, je gaat hem nou ook weer niet wakker maken om half 10 met de vraag of hij wil weggaan omdat je huiswerk wil maken (en blijven kon ook niet want dat vond hij niet leuk/wilde hij niet, wat begrijpelijk is)

Het logeren hebben we idd ver van te voren afgesproken telkens… Wat ook kan (mocht het in de situatie passen) is het logeren koppelen aan aangelegenheden waar jullie beide naartoe moeten (bijv. verjaardag, familie etc.) Mijn ex kwam op zaterdagavond sowieso en als we zondag toch samen ergens heen moesten (bijvoorbeeld naar familie ivm een feestdag), dan logeerden we.

Mocht dat in jullie situatie logisch zijn, maar mocht hij het toch niet willen… dan zou ik er toch eens naar vragen of er niet iets anders is waarom hij niet wil blijven slapen… misschien schaamt hij zich idd.

Vertel hem dat hij je 't gevoel geeft dat hij niet wìl blijven slapen.

en als jij bij hem blijft slapen? Dan is hij thusi in zijn eigen omgeving?

@fairyxtale ja daar heb je een punt, misschien vind hij het stressvol en wil liever die tijd besteden aan huiswerk of iets anders, maar ik vind dat hij dat gewoon moet kunnen zeggen… en hij kan ook gewoon zeggen ; ja ik wil wel blijven slapen maar dan ga ik zondag wel vrij vroeg weer weg want ik moet nog dingen doen… meestal spreken we zaterdagavond af en dan gaat hij rond 11 uur weg, lijkt me niet erg logisch dat hij daarna nog huiswerk gaat maken en daardoor niet kan blijven slapen… ik denk dat ik gewoon zeg ; Ik heb het gevoel dat je niet wil blijven slapen, het kan aan mij liggen, het kan ook zo zijn dat het puur toeval was dat iedere keer als ik het vroeg je op die dag niet kon, ik laat het nu aan jou over, als jij net zoals ik behoefte hebt aan blijven slapen dan hoor ik vanzelf wel een keer van je wanneer je dat wil. Zoiets?

@briesbeest hmm hij heeft een eenpersoonsbed dus dat is ook niet ideaal, bij mij komt dan wat handiger uit … maar bij hem zou ook moeten kunnen ja

Herkenbaar, mijn vriendje wilt ALTIJD slapen in het weekend en ik wil ook wel eens een weekend alleen slapen.
En ja, soms is dat niet leuk als hij dat wel wilt.
Dat komt omdat ik het dan druk heb gehad en een goede nacht moet draaien, zonder gedraai van hem.
Dus heb begrip voor je vriend en leg het initiatief bij hem, dat hij jou uitnodigt om te slapen.

ja dat kan ik wel begrijpen… dus ja zoals ik hiervoor zei? 'Ik heb het gevoel dat je niet wil blijven slapen, het kan aan mij liggen, het kan ook zo zijn dat het puur toeval was dat iedere keer als ik het vroeg je op die dag niet kon, ik laat het nu aan jou over, als jij net zoals ik behoefte hebt aan blijven slapen dan hoor ik vanzelf wel een keer van je wanneer je dat wil. ’ daar gewoon op houden?

Dat moet je zeggen, heel erg duidelijk!

oke dankjewel!

Ik heb zoiets ook gehad. Toen heb ik hem gezegd van als je het niet wil mag je het ook gewoon zeggen hoor. En daarna vroeg hij zelf of hij bij me mocht slapen :slightly_smiling_face:

Vraag het in een vakantie. Flinke jongen als hij dan nog
Durft te zeggen " nee sorry, ik heb geen tijd".

^ Dit is een topic uit februari. Moet je daar nu serieus op reageren?