Niet wetend wat te doen.

-

Ik zou sowieso je psychologe vertellen dat je ongelukkig bent, en wat je hier hebt getypt ook tegen haar, zodat je het er met haar over kunt hebben en met haar misschien een naar oplossing kunt zoeken.

Ik zou niet weten wat ik zou doen, succes!

Ik heb een kleinbeetje hetzelfde meegemaakt: ouders gescheiden, woonde bij mijn moeder en was heel ongelukkig en mijn zus woonde bij mijn vader. Het verschil: ik kan heel goed met mijn zus opschieten over het algemeen.

Een thuissituatie heeft vaak heel veel invloed op je, of je gelukkig bent of niet. Want het is toch een beetje je basis: is je basis niet goed kan de rest ook vaak niet gronden. En school zou dan juist even een uitvlucht moeten zijn, maar op school loopt het dus ook niet helemaal zoals je wil.

Wil je wel van school wisselen, kun je beter met je vader dan met je moeder? In dat geval zou ik als ik jou was ervoor kiezen om bij je vader te gaan wonen. Vertel het rustig aan je moeder, vader, mentor, zo snel mogelijk. Vooral je vader en moeder zullen aan deze keuze moeten wennen. Maar laat je niet door hen tegenhouden, soms moet je voor jezelf kiezen, voor je eigen geluk, jij moet er tenslotte 24/7 mee leven.
En je zus: ontwijk contact met haar als je bij je pa gaat wonen, zoek zo min mogelijk conflicten op en ga niet in op treiteringen oid. Besteed geen aandacht aan haar (ok klinkt hard, sorry) dan zal het ook niet veel invloed op je hebben. Later zal de band vast beter worden, als ze uit huis gaat. Of misschien ook niet, maar dat weet je nu nog niet.

^

Ik kan dus niet bij mijn vader wonen omdat mijn zus bij hem wilt gaan wonen.

En daarom kan je niet bij je vader wonen?
Of wil je daarom niet meer bij je vader wonen?

^
Ik heb echt enorme ruzies met mijn zus dus het liefste wil ik dan echt niet meer veel contact met mijn zus hebben.

Misschien gaat je zus bij je pa wonen omdat ze niet meer met jou in een huis wil wonen. Vraag haar of het goed is als zij bij je moeder blijft en jij naar haar vader gaat?

Misschien gaat je zus bij je pa wonen omdat ze niet meer met jou in een huis wil wonen. Vraag haar of het goed is als zij bij je moeder blijft en jij naar haar vader gaat?

Waarom heeft je zus meer recht om bij je vader te wonen dan jij? Ik zou eerst maar aangeven dat je dit al wilde en probeer en samen met allebei je ouders en zus uit te komen.

Als ik jou was zou ik toch bij mijn vader gaan wonen. Als je het dan wel leuk hebt met je vader, je nieuwe vakken en je nieuwe school (waar je vast leuke nieuwe vrienden maakt) kun je je zus gewoon negeren. Het is niet zo dat je een kamer met haar moet delen, toch?

Ik zou ook gewoon ervoor kiezen om naar je vader te gaan. Ja als je zus ernaartoe gaat, je zal altijd wel contact met haar hebben dat kun je niet vermijden. Maar als je bij je moeder blijft moet je een profiel doen dat jij niet leuk vindt! En daar heb je later ook niet veel aan als je wat moet doen dat je stom vindt.
En je zus. Wie weet wil ze naar je vader omdat jij nu juist bij je moeder bent. Ik weet dat het moeilijk is maar probeer met haar daarover te praten.
En dan nog, het is niet alsof jullie op dezelfde kamer slapen toch?