niet weer he:(

dit is nou al de 3de keer dat ik een schimmelinfectie heb na de seks omdat het een beetje ‘scheurt’ en door vocht ofzo het begint te irriteren…
telkens kreeg ik weer een zalfje en dan ging het na een weekje wel weg
maar mijn vraag is (voor de meiden die het ook hebben gehad) hoe lang duurt het als je er niks aan doet…KAN het zelf genezen en zo ja hoe snel?

xx

Hm, sorry geen idee. Upje.

hmm ik weet niet hoe dat allemaal werkt en zo maar je zegt dat je er zalf voor gebruikt en dat het dan na een weekje wel weg is. stop je dan ook met het gebruik van die zalf? zo ja, misschien moet je dan nog even doorgaan met de zalf. misschien merk je niks meer van de infectie maar is hij er nog wel onzichtbaar waardoor hij steeds weer terug komt.

Ik heb het ook maar dan ergens anders. Ik had eerst niet gesmeerd omdat ik niet wist wat het was en nou ja het heeft er dus gewoon denk ik een maand gezeten, toen ben ik naar de dokter gegaan en die heeft mij een zalfje gegeven. Nu moet je inderdaad nog een paar dagen door smeren want anders kan het weer terug komen. Maar in iedergeval niet smeren helpt dus niet.

het is een zalf waarmee je stopt zodra het op is…en dat is ongeveer na een weekje…dan voelt alles ook gewoon weer goed! Bij mij kwam het toen omdat ik met veet ontharingscreme bezig was en dat was dus slecht…het ging een tijd supergoed en vorige week heb ik het een keer zonder condoom gedaan met mn vriend en toen ging het mis:(

bedankt(K) maar ik twijfel dus of dat ook geldt voor een vaginaal schimmelinfectie

Heeft je vriend trouwens geen schimmel (aah wat een smerig woord), want volgens mij kan een schimmel ook wel overdraagbaar zijn toch? Of heb ik dat nu fout?

ja klopt maar nee dat heeft hij niet, ik ben gewoon supergevoelig…na het vingeren heb ik soms al een branderig gevoel en als er dan vocht bij komt enzo gaat het mis

Het geneest niet uit zichzelf, ik heb er zo’n 1,5 maand mee gelopen en geloof me daar word je niet vrolijk van. Kon opgegevenmoment niet meer slapen van de pijn/jeuk.

daar was ik al bang voor :frowning_face:…dan wordt het toch weer dokter:S op internet staat namelijk wel dat het uit zichzelf kan genezen maar eigen ervaring is wel wat betrouwbaarder dacht ik zo

dit vond ik

Hoe wordt het behandeld?
Een candida-infectie hoeft niet altijd klachten te geven en gaat bovendien vaak vanzelf over wanneer de oorzaak van de verstoring van het evenwicht is hersteld. Een behandeling is dus in veel gevallen niet nodig.
Wanneer de candida toch vervelende klachten veroorzaakt die niet snel vanzelf verdwijnen is behandeling echter goed mogelijk.
Behandeling kan worden uitgevoerd met vaginale crème of -capsules die de candida bestrijden

Bij mij duurt het meestal zo’n 3 weken omdat ik gewoon geen zin heb om naar de dokter te gaan… Het is wel lastig om daar zo lang mee te lopen :stuck_out_tongue:

Had ik laatst ook voor de eerste keer. Ik heb er een week mee rondgelopen omdat ik dacht dat het wel over zou gaan (en omdat het genant is :p) maar toen hield ik het niet meer van de jeuk/pijn. Maar ik moest naast zo’n zalf smeren ook antibiotica slikken dus als je alleen een weekje moet smeren valt het nog wel mee, toch?

Ik zou toch even langs de dokter gaan, want het geneest niet uit zichzelf… en het is gewoon ontzettend vervelend.
Ik heb het ook eens gehad en ik heb ook zo lang mogelijk gewacht, tot ik bijna niet meer kon zitten van de pijn. Toen heb ik zo’n capsule gehad en na 2 daagjes was het weg!

ahh beter waarom krijgt iedereen hier van die korte behandeling. Ik moet gewoon 14 dagen zo’n soort capsule inbrengen nja hoop dat het werkt. Vind 14 dagen zonder seks al een ramp.

Het is overdraagbaar. Dus grote kans dat je vriend het ook heeft en het weer teruggeeft aan jou.

Neem een kuur met van die capsules/tabletten, en laat je vriend ook een kuur nemen. In die tijd geen seks hebben.

Daarna moet je ervanaf zijn :slightly_smiling_face: Heb hetzelfde gehad.

maar we hebben het nooit eerder zonder condoom gedaan, kan mijn vriend het dan wel hebben?

M’n zus had dit ook, niks werkte, behalve een tampon in yoghurt ;O
Dan is die zuurgraad weer goed nmlk

dat klinkt echt heel smerig xd

yoo je bent gek, ik zou echt vergaan haha, heb het nou 3x ofzo meegemaakt, maar echt, zsm naar de dokter!