niet voor durven stellen

[i]hey girlscenersss!

ik heb dus iets met een jongen,en hij heeft nu gevraagd of ik deze week film kom kijken bij hem thuis.
hij is al heel vaak bij mij thuis geweest enzo,en we hebben ook echt wat…maar nu is het probleem, dat ik niet durf te gaan!
ik vind het namelijk best eng om die ouders te ontmoeten,en ik weet niet waardoor het komt want eerder had ik hier geen problemen mee bij vorige vriendjes?
ik sta serieus op het punt om te zeggen dat ik niet kan deze week ,maar het moet toch een keer gebeuren toch?

hoe hebben jullie het voorstellen enzo gedaan als jullie een nieuwe vriend hadden?
en waar hebben jullie over gepraat? want ik ben echt bang dat ik daar stil zit en niks zeg. en hij zei laatst nog dat hij een hekel heeft aan meisjes die stil zijn…

thankss alvastt! x[/i]

Gewoon ‘hoi’, die ouders een hand geven, je naam zeggen, en aardig/vrolijk kijken. Als het een beetje aardige ouders zijn zullen ze vast wel met je gaan kletsen en je vragen gaan stellen enzo, dus laat het maar gewoon op je afkomen (:

Dat had ik ook heel erg. En vervolgens kreeg ik te horen: m’n moeder vind het niet zo leuk dat je zo verlegen doet.
Ja sorry, zo ben ik nou eenmaal, en nu 15 maanden verder kan ik m’n draai erg goed vinden. Je moet proberen te ontspannen, en tuurlijk is het leuk als je ‘schoonouders’ je leuk vinden maar het gaat erom dat je vriend je leuk vind.

Ik weet dat het heel erg spannend is! Dat vond ik ook toen ik mijn schoonouders voor de eerste keer ging ontmoeten!

Wees gewoon jezelf… je hebt anders vast ook een gezellige babbel en probeer dat nu ook gewoon te hebben!

En je kunt verder een paar dingetjes met je vriend afspreken die jou er doorheen slepen!
Zo kun je bijvoorbeeld afspreken dat jullie na een bepaalde tijd dan weggaan om die film te kijken en dat hij in de buurt blijft!

Ik heb altijd het idee dat schoonouders zelf erg geinteresseerd zijn en meestal heel veel vragen stellen over school eventuele broertjes/zusjes etc. Dus hier kun je gewoon op reageren en geinteresseerd terugdoen door bijvoorbeeld te vragen naar hun baan

Het komt heus goed! Wees in ieder geval gewoon lekker jezelf!

[i]ja eigenlijk stelt het ook niet zo veel voor… maar ik ga altijd bij alles veelste moeilijk denken, zo van wie begint met praten, doe ik niks fout enzo…

en waarscheinlijk voel ik me ook wel thuis na een tijdje want dat is altijd zo geweest als ik dit had.
en dan denk ik uiteindelijk van waar maakte ik me zo druk om?
maar ik vind gewoon een soort van spannend ofzo hihi,maar blij als het achter de rug is :tipping_hand_man:[/i]

ohh lijkt me wel vervelend om te horen; m’n moeder vindt het niet zo leuk als je zo verlegen doet… ik zou dr echt onzeker van worden en niet terug durven te gaan haha:P

Geweldig, dat enthousiasme! You just made my day. :slightly_smiling_face:

Probeer gewoon jezelf te zijn en niet te veel gaan piekeren over het feit dat je zijn ouders gaat ontmoeten. Zeg anders tegen je vriendje dat je wel wil gaan, maar dat hij er rekening mee moet houden dat je dan misschien iets rustiger bent dan normaal, omdat het toch altijd wel spannend is om ‘‘zijn ouders’’ te ontmoeten. Dat zal hij toch ook vast wel begrijpen.
Ik zou trouwens niet een te kort rokje/te hoge hakken/een shirtje met een te laag decoleté aan doen, was je wss al niet van plan hoor, maar soms vergeet je dat soort dingen doordat je teveel piekerd over andere dingen. En als je daar aankomt met iets te uitdagende kleding is de eerste indruk van zijn ouders misschien over jou onnodig negatief.

[i]aaah het komt wel goed meid!
natuurlijk is het een beetje spannend,
maar ik denk dat t dat ook voor je vriendje en zijn ouders is!
stel je gewoon voor en doe alsof je thuis bent.
ze zullen je echt niet gaan pesten,
of naderhand een vergadering over je houden hoe jij je gedroeg.

relax en t komt goed :grinning:
veel plezier he! [/i]

Geef gewoon netjes een hand, stel jezelf voor. Probeer niet zenuwachtig te zijn, eigenlijk stelt het niets voor. :stuck_out_tongue: En mocht het stilvallen begin je desnoods een cliché gesprekje van goh, wat is het rot weer hè! :’) Meestal ontstaat er dan vanzelf een gesprek…
Maar uiteindelijk gaat het om jou en je vriend, niet om jou en je schoonouders…
En probeer jezelf niet anders voor te doen dan je bent!

Nou ik kwam op oudjaars avond even langs kaken voor het eerst … toen de hole familie daar zat! maar ik moest en zou gaan van mezelf! Ben gegaan en heb me gewoon voorgesteld … ik ovnd het juist enger dat hij mijn ouders ging ontmoeten … hou ik niet zo van ;$ haha! Maar gewoon gaan!
Je hebt niks te verliezen echt niet! Gewoon jezelf voorstellen en lekker mee
praten! komt wel goed

Ik vond het ook eng! Maar je hoeft nergens bang voor te zijn, zei zullen juist extra aardig doen omdat ze ook beniewd naar jou zijn!

Je zal 't toch eens moeten doen als je met hem wilt afspreken. Gewoon doen. Die ouders zullen vast zelf wel ergens over beginnen en anders begin je over dat je het huis mooi vind o.i.d. Good luck!

Joh, gewoon gaan met die banaan. In het ergste geval ga je dood. :slightly_smiling_face:

Hahaha ik lig hier stuk :’’'D

hahaha.
maar opzich wel goed idee. desnoods als je binnenkomt en je hebt je voorgesteld en het is pijnlijk stil zeg je dat het lekker warm binnen is als je van de kou buiten komtxD en dan blablabla blij dat de sneeuw inmiddels weg is blabla. komt vast wel goed :grinning:
succes!

uuuuup ik durf ook niet :’)

Het probleem bij mij is eigenlijk dat ik niks tegen die ouders weet te zeggen. Het ''hoi ik ben… ‘’ vind ik niet zo erg

Haha het is logisch dat je zenuwachtig bent!
Die gevoelens kreeg ik ook heel erg, maar je krijgt zeker spijt als je niet gaat! Gewoon jezelf wat zelfvertrouwen inpraten en het komt helemaal goed. Die ouders vreten je niet op hoor :grin:

Ik had het gevoel dat ik juist super verlegen was bij mijn ex-schoonouders, maar ik hoorde later dat ze me een heel leuk en spontaan meisje vonden;

Het komt meestal vanzelf dus wel goed.