Niet verliefd?

Hoi meiden,

Ik heb nu iets langer als 2 maanden een vriend. Hij is ontzettend lief en ik vind hem ook echt super leuk maar ik ben niet verliefd op hem. Ik ben wel super blij als ik bij hem ben maar ik heb niet het verliefde en het blije gevoel dat ik bij een vorige jongen had. Ik zit ook bij hem in dezelfde vriendengroep wat het moeilijker maakt.
Ook als hij het heeft over ‘‘later’’ dan zie ik dat niet voor me. Ik vind hem wel echt super leuk en hij is wel 100% verliefd op mij, dat vind ik een beetje zielig… Ik wil hem niet kwetsen maar ik word er zelf ook niet gelukkiger van, hij heeft me al mee uit eten gevraagd voor 23 april met zijn familie en voor het school gala binnenkort en daar heb ik wel ja op gezegd en hij heeft ook allemaal leuke plannetjes voor de zomer waardoor ik hem nog minder durf te kwetsen… Zoals ze in het engels zeggen : I love him, but i’m not in love with him…
Hebben jullie dit ooit meegemaakt, wat zouden jullie in mijn situatie?

Ik hoop at ik het een beetje duidelijk heb gemaakt zo…

xxx

Houd die jongen niet aan het lijntje en maak het uit. Jij bent, zoals je zelf ook aangeeft, niet verliefd. Hoe langer je wacht, hoe meer je hem uiteindelijk zult kwetsen.

Zet jezelf in zijn schoenen. Zou je willen dat de jongen waar jij helemaal gek van bent eigenlijk nul gevoelens voor jou heeft en je gewoon als een goede vriendin ziet maar gewoon bij je blijft omdat hij het zielig zou vinden om het uit te maken?

Dit inderdaad. Je maakt het alleen maar erger als je langer wacht.