Niet verliefd maar wel houden van?

Ik zit al een tijdje vanaf oktober ergens mee… Ik heb een beste vriend voor nu ongeveer al een jaar en we zien elkaar serieus elke dag elke avond… sinds oktober begonnen we ook met elkaar te zoenen en alles ik heb het zelfs al een paar keer met hem gedaan en het liep bijna uit op een relatie maar ik twijfelde heel erg. Toen in december heb ik een jongen ontmoet waarop ik hals over kop verliefd werd maar het werd niks, hij zit nog wel in mijn hoofd maar ik moet hem vergeten… Mijn beste vriend was in die tijd super jaloers want hij is dus wel verliefd op mij… maar nu dat voorbij is komen wij weer bij elkaar met zoenen en alles en ik moet daar mee stoppen want ik geef hem alleen maar hoop…

Maar waar ik dus mee zit ik weet dus niet of ik hem echt leuk vind maar ik kan echt niet zonder hem, ik zou hem ook niet kunnen voorstellen met een vriendin of een ander meisje… dat zou ik verschrikkelijk vinden en ik wil hem wel in me leven houden voor altijd maar of ik echt verliefd ben op hem is het niet… ik hou super veel van hem dat wel maar ik weet dus echt niet meer wat ik moet doen want dat zoenen en alles gaat maar door…

In mijn ogen hoef je niet verliefd te zijn om een relatie te beginnen. Je houdt heel veel van hem, en bent volgens mij ook best wel gek op hem. Dat is soms al genoeg. Ik werd pas na een paar maanden echt verliefd op mijn vriend, dat ik echt voelde dat ik vlinders had, terwijl ik al wel van hem hield. Het ligt af en toe aan de situatie. Zet voor jezelf op een rijtje wat je nu eigenlijk wil. Wil je wel of geen relatie? Wees eerlijk hierover tegen je vriend, anders hou je hem alleen maar aan het lijntje.

Oke dankjewel :slightly_smiling_face: