niet vega door olie?

ik eet sinds een paar weken geen vlees meer maar ik snap eigenlijk niet zo goed waarom het erg is als iets in olie is gebakken waar ook vlees in is gebakken ?? ik bedoel, het vlees zelf zit er toch niet echt in ? ik vind zelf dat dat wel kan, toch? wat vinden jullie

Als ik het weet doe ik het liever niet, ik voel me daar toch niet echt prettig bij.

Ik heb het liever ook niet, heb toch het idee dat er altijd vocht uit het vlees komt.

Precies, het vet van het vlees zit er dan bij en daar heb ik gewoon geen behoefte aan, maar dat bepaalt iedereen voor zichzelf natuurlijk.

Vlees laat vrijwel altijd vet achter wat in ander eten trekt als je het er daarna ook in bakt.

Je mag het uiteraard helemaal zelf weten maar als je vlees bakt, komen er sappen uit, wat dan weer in de olie terecht komt. Dus ik zou zeggen dat dat niet echt veganistisch meer is.

Er komen zo vleessappen in het product wat je er na bakt. Ik eet ‘vegetarisch’ (wel vis) maar ik vind het dan weer niet zo erg om in zo’n pan te bakken. Dit heb ik vanaf het begin gedaan vanuit gemak (vlees en vegaburger tegelijkertijd in de pan of erna)

Sommigen vinden het niet prettig, sommigen geven er juist weer niks om.

Eens met bovenstaande ^

Als jij je er goed bij voelt moet je het vooral doen. Het is niet dat je opeens een ‘slechte vegatariër’ bent.

Ik vind het een heel vies idee, en ik wil ook niet in dezelfde pan bakken als niet-vegan dingen. Dus als een pan gebruikt is voor een ei, moet ik die eerst goed afwassen voordat ik die wil gebruiken.

Ik vind het ook niet vega meer dan.
Ze hoeven echt niet eerst spek te bakken en dan mn vegaburgertje erin te gooien want dan hoef ik het niet meer.
Is hetzelfde als ze tegen je zeggen: hier een pizza met ham, haal de ham er maar af, dan heb je vegapizza?
Ik vind het in ieder geval heel vies en eet het dan niet meer op.