Niet veel vrienden

Ik weet niet of dit het goede topic is om te plaatsen, maar voor de zekerheid plaats ik m maar hier.

Ik zit hier best mee. Ik heb het gevoel dat ik niet veel vrienden heb. Ik probeer soms wel om vrienden te maken, maar ik weet nooit goed waar over ik dan moet praten enzo. Ik heb wel mensen waar ik soms mee om ga, maar echt vrienden zijn dit niet. Als ik thuis ben denk ik: morgen ga ik weer echt mn best doen om een gesprek te beginnen en lol te maken met iemand, maar als ik dan op school ben weet ik weer niet goed wat ik moet zeggen.
Het is niet dat ik verlegen ben, echt totaal niet.

Kan iemand me hier bij helpen?
Liefs

Zit je niet bij een sportvereniging of iets dergelijks?
Vaak is het makkelijker kletsen als je dezelfde hobby’s of interesses deelt :slightly_smiling_face:
En anders is er natuurlijk nog wel wat te kletsen over wat hun wel leuk vinden om te doen.

Ik zou het niet te veel forceren, vrienden maken gaat naar mijn mening het beste als het vanzelf gaat. Een sportclub is inderdaad een leuk idee!

Ik heb hetzelfde probleem als jij. Ik heb ook best veel mensen waar ik mee praat en omga enzo maar buiten school en hockey doe ik niks met ze. Ik heb 2 mensen die ik wel vrienden kan noemen, maar we zijn ook niet bff’s. Ik kan je dus ook niet helpen maar ik lees ff mee :slight_smile:

Is het een idee om ook buiten school nieuwe mensen te leren kennen? Vaak gaat het dan vanzelf wel.

Tips heb ik niet echt. Maar gespreksonderwerpen kan echt van alles zijn. Over lesstof, over dingen die je in het weekend gedaan hebt, noem maar op.

Heb je het idee dat je geen vrienden hebt, of is het echt zo? Want soms heb ik dat gevoel ook, maar als ik dat ga relativeren is het echt een gevoel. En niet de waarheid.

Ik had precies hetzelfde als jij, niet veel vrienden hebben en heel eenzaam voelen. Ik zat altijd wel bij clubjes enzo maar toch vond ik het lastig omdat ik bang was dat anderen over mij gingen oordelen. Wat bij mij heel erg heeft geholpen is om afleiding te zoeken bij dingen die je leuk vind en er niet te druk om maken (ik snap dat dat heeeel moeilijk is maar van piekeren komen ze ook niet en je wordt er niet al te blij van en dat straal je dan ook uit)

euhm ik weet het niet goed, maar het best is denk ik gewoon (zoals je nu geloof ik ook doet) gewoon open staat voor nieuwe vriendschappen en idd misschien op een sport gaan. Ook hebben sommige scholen een leerlingenraad of iets dergelijks, ik zit ook bij zn leerlingenraad en het is echt altijd mega gezellig en heb daar veel goede vrienden gemaakt :slightly_smiling_face:. (lol, leerlingenraad klinkt echt saai maar het is serieus echt heel gezellig)

Ik zou inderdaad ook op zoek gaan naar een sportclub of een vereniging op school waar je nieuwe mensen kan leren kennen. En als je niet met ideeën kan komen om over te praten, kan je misschien eerst proberen om je in een gesprek te mengen wat al ergens over gaat, waardoor jij niet echt iets zelf hoeft te bedenken? Dat is ook heel lastig, maar ik denk dat het wel het beste idee is om je eroverheen te zetten

hoi mischien zou je bij een sportclub of andere vereneging kunnen gaan? of stap gewoon naar mensen toe

hopelijk helpt dit xxx

^ Dit topic is al bijna een jaar oud, het heeft echt geen zin om er nu nog op te reageren. Zelfde geldt voor al die andere oude topics die je nu aan het uppen bent.