Niet vaak met vrienden afspreken, ben ik de enige?

Hee meiden,

Ik heb even een vraagje. Ik spreek niet vaak met vriendinnen af. Natuurlijk heb ik mn vriendinnen op school en 2 hele goede vriendinnen, maar die spreek ik niet zo vaak. Wel is het iedere keer dat we afspreken kei gezellig. In het weekend ben ik meestal thuis, aan het werk, huiswerk maken, chillen met familie, etc.
Nu bevalt me dit eigenlijk best wel goed, maar ik heb het idee dat ik de enige ben die niet vaak afspreekt met vrienden, omdat ik me prima in me eentje kan vermaken en het gewoon druk heb met andere dingen.
Herkennen meer meiden dit, dan zou ik me niet zo’n uitzondering voelen, ik heb het idee dat iedereen namelijk constant met vrienden afspreekt en dat ik een uitzondering ben.

Liefs

Nee hoor heb ik ook! Ik spreek ze vooral veel op school, buiten school heb ik het gewoon druk dus gaat het moeilijker. En dan heb ik nog van die dagen dat ik even rust wil :’) Dus nee je bent niet de enige!

Buiten school spreek ik haast nooit af met vrienden, heb ik helemaal geen behoefte aan.

Ik maar heel af en toe op zaterdagavond, terwijl ik andere mensen altijd hoor over dat ze het hele weekend met vrienden afspreken en ook na school enzo. Ik heb daar helemaal geen tijd voor, geen zin in, ben te moe, of ik heb veel huiswerk. Dus je bent niet de enige!

In het weekend doe ik sowieso maar 1x per maand iets met een vriendin, en dan vooral omdat zij daar heel hard om zeurt. :’) Door de week doe ik na school nog wel eens iets, maar dat komt ook nooit van mezelf uit. Als mensen me meevragen, dan doe ik dat wel eens, maar dan ook eerder om die mensen een plezier te doen dan dat ik er zelf zin in heb.

Nee hoor, ik doe het ook niet. Ik heb totaal geen behoefte om af te spreken met de mensen met wie ik nu op school zit. Op mijn vorige school had ik dat wel.

Ik zie mijn vrienden ook niet zo vaak. De laatste tijd toevallig wat meer, maar mijn beste vriend zie ik denk ik niet meer dan 1 keer in de twee weken op het moment.

Ligt eraan, op school zie ik ze genoeg, en we hebben allemaal ook een ander leven buiten school, dan heb je ook weer wat te vertellen maandag :grinning:

Doe ik ook niet. Ik heb al zo weinig tijd voor mijzelf, dat ik ook nog niet elk weekend met mensen af wil spreken.

Ik hoef ook niet zo heel vaak met mijn vriendinnen af te spreken, ik heb het altijd gezellig en er ook wel behoefte aan zo nu en dan maar ben ook wel echt graag op mezelf. Dus zo nu en dan skip ik een avondje om gewoon lekker alleen te zijn. Heerlijk.

Ik heb wel goede vriendinnen, maar ik zie ze sowieso al elke dag op school en dan spreek ik soms in het weekend af maar niet dat heel mijn week ook nog veel zit met dat, nee heh bah, laat me lekker liggen in mijn afgrijselijke pyamabroek met een leuke film

hahaha ik kan me ook prima met mezelf vermaken hoor :slightly_smiling_face:

Dit heb ik ook, en ik dacht ook dat ik de enige was!
Ik heb 2 goede vriendinnen en die zie ik elke dag op school, dus ik heb er dan eigenlijk helemaal geen behoefte aan om in het weekend ook nog met ze af te spreken.
Als ik iets met m’n beste vriendin ga doen, is het meestal wel heel gezellig, maar toch. Ik heb sowieso weinig tijd in het weekend, omdat ik veel aan school moet doen en een krantenwijk heb. De tijd die ik dan heb besteed ik liever aan films kijken/op m’n laptop zitten/YouTube kijken dan dat ik met m’n vriendin afspreek. Ik heb dan altijd zoiets van ‘ik zie ze morgen toch weer op school, dus waarom zou ik met ze afspreken?’
Ik voel me soms wel super vriendloos als ik op zaterdagavond in m’n eentje op m’n kamer zit, maar aan de andere kant wil ik ook niet afspreken terwijl ik daar eigenlijk geen zin in heb. Dan ben ik namelijk ook niet echt gezellig ben ik bang.

Dit heb ik ook wel, alleen ik heb soms het idee dat mijn vriendinnen niet met me willen afspreken. Altijd als ik vraag: Zullen we in het weekend afspreken? Is het zo van: Nee, sorry ik moet echt huiswerk maken. En dan vervolgens zie ik allemaal foto’s dat ze met andere meiden in mijn vriendengroepje af hebben gesproken… Nou leuk…!

Jaa dat heb ik ook, m’n beste vriendin van school heeft nu allemaal vrienden van haar vakantie die ook nog is dichtbij wonen waar ze nu vaak mee afspreekt etc. en dan denk ik ja oke, wij doen nooit zo vaak iets in het weekend maar dat is maar zo en ik ben heel snel jaloers ofzo merk ik haha

wOW ik dacht ook dat ik de enige was, maar needus haha

Ik spreek mijn vriendinnen op school en die spreek ik eigenlijk (bijna) nooit buiten school behalve whatsapp oid
Daarnaast heb ik 1 goede vriendin maar de laatste maand heb ik haar helemaal niet gezien omdat we het zo druk hebben en ineens een heel ander leven leiden, andere school, andere mensen in onze omgeving enzo.

In het weekend ben ik vaak de hele dag aan het werk en heb ik niet eens zin om savonds nog uit te gaan of iets af te spreken, dus ben weekends vaak thuis (Ook omdat ik dan kan skypen met mijn vriend uit Spanje hahaha!)

Maar af en toe ben ik wel jaloers op mensen die elk weekend alle coole feestjes afgaan met meeega vriendengroepen. Maar ik kan me ook wel goed vermaken alleen thuis, dus idk