niet uitgenodigd.

Heyhey,

Misschien maak ik me wel te druk om niets, maar de zus van mijn vriend heeft een diploma-feestje bij hun thuis, mijn vriend heeft hiervoor vrij genomen, er komen veel mensen maar aan mij hebben ze niets gevraagd. Is dit niet iets waar ik ook bij hoor? Ik vind het lastig om hierover te beginnen tegen mijn vriend want ik wil mezelf ook niet uitnodigen natuurlijk maar ik voel me nu wel een beetje niet ‘‘ingeburgerd’’ in het gezin. Terwijl we nu al meer dan een jaar hebben.

Xx Lisa

Misschien gaat ze er van uit dat jij standaard komt? Ik heb dat ook met mijn vriend, als iemand van zijn kant een feest geeft verwachten ze al dat ik meega en nodigen ze mij ook niet meer persoonlijk uit. Anders eventjes aan je vriend na vragen? Je kunt echt wel gewoon vragen of jij eigenlijk ook uitgenodigd bent of niet, zal hij echt niet raar van opkijken, en al zeker niet als jullie al meer dan een jaar hebben.

Maar ze hebben er letterlijk niets over gezegd, ik was er gister en toen praatten ze er gezamenlijk over en hoorde ik het pas. Ze betrokken mij op dat moment ook niet in het gesprek. En mijn vriend heeft mij achteraf ook niets erover gezegd en zei toen hij mij thuisbracht tot zaterdag… Dus ik krijg nu wel heel erg het gevoel dat ik er niet bij hoor, als het überhaupt al komende week is.

Hmm, dat is inderdaad wel vreemd dan… Maar ik zou het alsnog aan hem vragen

Het klinkt wel een beetje vreemd… Ik zou het toch gewoon aan hem vragen. Vraag gewoon of het eigenlijk ook de bedoeling is dat jij komt, of dat je niet welkom bent. Zo zijn er geen onduidelijkheden. Mocht het zo zijn dat je niet bent uitgenodigd zou ik wel tegen je vriend zeggen dat je het wel een beetje vreemd vind.

Is het niet een feestje voor zijn zus, dus vrienden en andere dierbare van haar die komen. Ik zou dan ook niet alle aanhang van mijn broertje en zusje mee willen hebben als het mijn feest was.

Ja dit.

Ik vind het wel vreemd. Waarom zou de aanhang niet mee mogen? Jij ‘hoort’ toch ook bij de familie? Ik snap wel dat je je buitengesloten voelt. Ik zou het hem gewoon vragen.

Ik zou het wel heel raar vinden als jij niet welkom zou zijn, als aanhang hoor je inderdaad wel echt een soort van bij de familie. Ik zou het even navragen als ik jou was.

Heb je het hem al gevraagd? Ben nu best wel benieuwd haha :flushed:

Dit. Ik weet niet maar als ik een feestje zou geven zou ik ook niet zitten te wachten op het vriendinnetje van mijn jongere broertje. Het is toch niet iets keurigs echt voor de familie maar meer toch gewoon een zuipfeest om dr diploma

Het is een twijfel geval en hangt af van familie tot familie… Sommige gooien zegmaar elke vriend(innetje) van zoon/dochter er tegen aan en sommige zien het strikt als een familiegebeuren.

Je kan altijd even vragen.

Gewoon ff aan je vriend vragen inderdaad.

Als het een feestje is voor vrienden van die zus zou ik er niet perse bij hoeven zijn als ik jou was.

Hangt een beetje van het soort feestje af denk ik? Als het een feestje met vrienden is, vind ik het logisch dat jij niet uitgenodigd bent. En als het voor familie is… Tsja, denk dat mensen daarin verschillen of ze ‘aanhang’ wel of niet uitnodigen.