niet uitgaan, maar wel willen

Lieve meiden,

Ik zie vaak topics van meiden die niet uitgaan en daar ook geen behoefte aan hebben, maar zijn er ook meiden hier die niet uitgaan of zelfs nooit uit zijn geweest en daar wél behoefte aan hebben, maar om een of andere stomme reden toch niet uitgaan?

Ik zelf had vroeger nooit echt de behoefte om uit te gaan. Ik ben nu 18 en sinds een jaar toch wel heel erg sterk. Het probleem is alleen dat ik nu niet genoeg leuke mensen meer heb om mee uit te gaan.

Ik zit er nu dus al een tijdje mee dat ik op de zaterdag avonden thuis zit terwijl ik eigenlijk graag uit wil gaan. Ik word dan ook écht verdrietig bij het idee dat iedereen lekker lol aan het maken is en ik weer is voor de zoveelste keer alleen thuis zit op de zaterdag avond.

Waar ik het meeste mee zit is dat ik het zo stom vind staan. Ik schaam me er ook echt voor. Ik heb vaak het idee dat ik niet zo veel voorstel omdat ik niet uitga. Ik ben ook nog nooit uitgeweest en doe er meestal alles aan om dat niet te laten merken, want uitgaan en lol hebben is toch wel waar het om draaid bij mijn leeftijd.

Dus zijn der hier nog meer meiden die graag uit willen maar niet kunnen door een stomme reden? En voelen jullie je er ook zo rot over?

ik heb ook wel zoiets. Ik wil best uit, maar ik heb geen vriendinnen in deze stad. En er zijn hier voornamelijk kroegjes en daar hou ik echt niet van. Ik kan alleen uit als mijn beste vriendin uit een andere stad hier komt. Maar dat is amper 1x in de 2 maanden. Gister voelde ik me ook erg rot. Ik wilde heel graag wat doen. Maar ik heb niemand om wat mee doen. Ik denk ook heel vaak waarom vraagt niemand mij mee? Ben ik saai ofzo? Maar ik heb daar maar mee leren leven. En zolang ik geen nieuwe mensen leren kennen waarmee ik het echt naar mijn zin heb, heeft het denk ik ook geen zin om mij er zorgen over te maken.

Is er echt niemand waarmee je kan uitgaan? Je hoeft niet met een hele groep te zijn. Als je al met 2 bent, kan je samen gaan en tijdens het uitgaan leer je genoeg nieuwe mensen kennen. Als je student bent, kan je misschien ook bij een vereniging proberen gaan. Dan heb je meteen genoeg mensen en kansen om uit te gaan!

Waar woon je ts?

Ik ben een van die mensen die liever niet uitgaat, maar kun je niet eens op iemand afstappen? Doe eens gek en ga in je eentje ergens heen en probeer een praatje te maken met mensen. Als je het er niet naar je zin hebt kun je zo weer weg gaan (:

Ik zou het zelf trouwens niet durven, maar jij misschien wel (:

Op zich zou ik ook wel willen, maar ik woon best ver van de stad af dus kan ik niet thuis slapen. En ik vind het niet fijn om elk weekend te vragen of ik bij iemand mag logeren.

Maar inderdaad, kan je niet bij een vereniging? En anders vraag je een keer aan iemand of diegene toevallig uitgaat. Zo ja, mag je vast wel een keer mee.

Oh, dit herken ik ook heel erg! De vrienden die ik heb, wonen vrijwel allemaal ergens anders en dan ook nog eens behoorlijk verder weg. Dus ik blijf dit topic even volgen, misschien komt er iets voorbij waarbij ik denk ‘eureka!’. :slightly_smiling_face:

Ik ben iemand die er geen behoefte aan heeft. Soms als ik op mijn werk mensen erover hoor praten heb ik zoiets van mhhh ik wil ook maar vind het alleen maar geldverspilling.

Dat heb ik ook. Ik heb er nooit behoefte aan gehad, maar nu heb ik af en toe een avond dat ik denk, oh nu had ik wel willen staan dansen. Maar ik heb ook niet veel vrienden waarmee ik dat kan. Wat er gezegd wordt, mijn vrienden wonen ver weg. Een aantal wonen hier op kamers, maar gaan in het weekend naar huis. En hou ik niemand over… Echt zo balen…
Dus ik volg ook.

Hmm ik ben inmiddels ook 18 en ik heb wel de neiging wel eens uit te gaan.
Ik ga haast niet uit namelijk.

Het verschil is echter dat ik niet met meisjes zou willen uitgaan. Ik heb veel meer jongens-vrienden waar ik mee om ga, dus ik zou dan graag met hun uit willen gaan. Nu wonen zij allemaal in een stad en ik in een dorp er naast. Als ik uit wil gaan dan zouden mijn ouders het prettig vinden als ik tenminste met 1 iemand mee naar huis fiets. Dat zou dan mijn vriend zijn, alleen hij wil bijna niet uit gaan. Hij vindt er zelf niks aan.
Hierdoor ga ik bijna nooit mee, al had ik dat wel graag gewild. Maarja, die jongens waar over ik sprak geven vaker een filmavondje en dat vind ik ook gewoon gezellig. c:

Waar woon je dame?

Oh, dat lijkt me echt kut ja. Ik houuuu zelf echt van uitgaan dus als ik nooit zou gaan… zou ik echt niet leuk vinden. Maar hmm, er zijn vást wel mensen uit je buurt die wel uit (willen) gaan! En als het gewoon een gezellige, aardige groep is, maakt het toch niet uit dat het niet je beste vriendinnen etc zijn? Ik vind het zelf ook nooit erg (juist gezellig!) als er andere mensen met ons mee gaan =)

Meestal als ik uitga, ga ik met mee met de vriendinnengroep van een vriendin, of met een andere vriendin. Is er echt niemand die met je mee wilt gaan? Je leert ook meer mensen kennen als je uitgaat, ookal ben je maar met 1 vriendin! Gewoon een keer vragen of iemand het leuk zou vinden om met jou een keer uit te gaan, en je maakt vanzelf nieuwe contacten aan!

Ik herken je verhaal wel een beetje…

Ik ben nu 20 en ook bijna nooit uit geweest, waar ik achteraf echt best wel spijt van heb. Het voelt echt alsof ik iets gemist/mis in men leven. De redenen zijn dat ik niet echt mensen heb om mee uit te gaan. Op de middelbare school nog wel, maar nu ik studeer loopt het maken van contacten allemaal niet zo lekker…
Bovendien heb ik echt een grote angst voor het dansen zelf. Dit klinkt volgens mij echt belachelijk, maar ik durf echt niet te dansen. Bij elke beweging die ik maak (ook al steek ik men hand naar men hoofd omdat ik even aan men neus moet krabben bij wijze van…) voelt alsof iedereen naar me kijkt. Op een dansvloer o.i.d. verstijf ik gewoon, ik kan me niet bewegen en voel me uiterst ongemakkelijk. Ik word er gewoon naar van in men hoofd en heb echt het gevoel dat ik ga neervallen. :s Ik vind het echt heel vervelend wat ik zou zo graag ook gewoon eens echt willen uitgaan… & het dan ook leuk vinden.

Doe gewoon dingen die je écht leuk vind of zo, een hobby bijv.
Waarom word iedereen toch zo beïnvloed om uit te moeten gaan?

Ik heb precies hetzelfde als jij. Ik ga de laatste tijd wel wat meer uit, maar mijn moeder kan dan ook zo lekker tegen kennissen ofzo gaan liggen vertellen: ja maar onze Bo, die gaat ook nooit uit die geeft er ook niet zoveel om. En dan denk ik ehhhhh?:face_with_raised_eyebrow: Ik vind t kei leuk…

Ik had vroeger ook een hekel aan uitgaan (ben nu 18) maar sinds een halfjaar vind ik het heel leuk! heb nu ook niet veel mensen om mee uit te gaan maar soms ga ik gewoon met mn beste vriendin met zn 2tjes naar een discotheek en dan hebben we ook een leuke avond. Morgenavond ga ik met 1 vriend en 1 vriendin uit in Amsterdam. Ja, met een groep is leuker, maar met zn 2en of 3en kan je het ook heel leuk hebben!

Je hebt vast wel één vriend of vriendin die met je mee wil!!
En als je daar bent drink je gewoon wat zodat je een beetje los komt (niet teveel natuurlijk) en ga je een beetje socializen.
Wie weet vind je wel een leuk nieuw uitgaans groepje !

Omdat denk ik hard wordt geroepen dat dat de enige manier zou zijn van lol maken, van “leven”. Ik vind dat natuurlijk niet waar, je moet gewoon doen wat je zelf leuk vind. Maar om mij heen wordt dat wel geroepen. Kijk alleen maar naar mensen die het raar vinden als je een colaatje drinkt ipv bier. Wat maakt het nou uit? Moet je bier drinken dan? Ditzelfde met uitgaan is er denk ik aan de hand. Slaat absoluut nergens op. Dat is net zoiets als iemand meesleuren naar een museum omdat je het zelf zo leuk vind.

Ik ga pas wanneer ik wil. Soms ga ik een paar keer achter elkaar, soms wel maanden niet. Ik ging ook pas uit op mijn 18e, maar het kan mij nu nog steeds gestolen worden. Ik ga soms mee puur omdat ik met mijn vrienden wil zijn. De plek boeit mij niet.

Niet iedereen wilt uitgaan omdat ‘het hoort’ oid, ikzelf bijvoorbeeld vind het gewoon heel erg leuk. Het is ook niet om het alcohol drinken: als ik dat wil doe ik dat, maar ik drink ook vaak genoeg geen alcohol als ik eenmaal ga.