Niet uit mogen gaan :/

Ik ben net 15 geworden dus ik dacht dat ik nu wel wat meer zou mogen dan ervoor, niet dus :confused:
Ik wil deze vrijdag naar een feestje maar mijn moeder vind dus dat ik er te jong voor ben.
Eigelijk begrijp ik haar wel, maar dan ook weer niet omdat

• ik op mijn 12 tot 1u 'snachts naar een feestje in een club mocht
  • ik vorig jaar in de zomervakantie elke dag pas om 24u moest thuiskomen …
    na die vakantie verwachte ze dus opeens dat ik elke dag (ook weekend) om 21u thuiskom, feestjes moet ik altijd missen …

heeft er iemand tips om mijn ouders op een andere gedachte te brengen?
aangezien dat iedereen van mijn klas gaat en het hier echt een evenement is dat je gewoon niet mag missen vind ik het echt kut …
Laudry day heb ik ook al moeten missen terwijl dat maar tot 24u was …

Tja… ik zou het niet weten. Je moeder overtuigen dat je te vertrouwen bent? Stel dat het alsnog mag, zorg dan dat je je precies aan je afspraak houdt. Dan vertrouwt ze je wel voor de volgende keren.

Joh, dat moet je helemaal niet willen. Als je er niet moeilijk over doet, dan komt dat vazelf. Als je tegen gaat stribbelen tegen je ouders, dan hebben ze alleen maar zoiets van Ja doei!

Ik snap niet waarom kinderen zo graag meteen uit willen gaan naar saaie kinder tentjes, je hebt echt nog zoooo lang de tijd om echt goed uit te gaan. Geniet nu van andere dingetjes hehe.

Je bent 15.
Het was toen vakantie nu school.
Deal with it.
Tegen de tijd dat je 16 bent mag je echt wel.

Maare is er een rede dat je nu ineens vroeger thuis moet zijn dan voorheen? Misschien heb je iets gedaan waardoor ze je niet meer vertrouwd? (dat weet ik natuurlijk niet, vandaar ook mijn vraag). Maar goed, nu is het misschien een beetje vervelend maar er komen nog jaren dat je gewoon uit mag gaan etc. Dus ik zou me er niet al te druk om maken.

Je bent 15, en voor de wet mag je ook niet meer dan toen je 14 was.
Verder was het toen inderdaad vakantietijd en zit je nu weer gewoon op school.

maar vorig jaar mocht ik gewoon ook elk weekend weg, het uur maakte niet uit, ik hoefde zelfs niet thuis te komen …
en er is niet veel veranderd qua vertrouwen enzo dus ik snap het echt niet
en dat gedoe is misschien allemaal 16+ maar aangezien ik op mijn 12 al overal binnenkwam is dat al zeker geen probleem :’)

Misschien denken ze dat je schoolwerk eronder lijdt als je tot laat uitgaat in het weekend.
Ik weet trouwens niet waar jij uitgaat, maar bij ons wordt altijd ID gecontroleerd.

Ongeacht of je binnenkomt of niet, het is niet voor niets 16+.

Misschien zijn je schoolcijfers slechter geworden of zijn ze bang dat ze slechter worden, kijken je ouders naar het nieuws en horen allerlei nare verhalen…

schoolcijfers heb ik niet echt aangezien ik kunstschool doe en mijn ouders kijken geen tv haha :’)

Ik mag in de vakantie tot 4 uur buiten blijven rondlopen, nu mag ik nauwelijks ergens heen omdat mijn moeder wil dat ik me concentreer op school.
En ik ben 16.
DUS niet zeuren en wees haar maar dankbaar als je ouder en minder kinderachtig bent.

Je kunt mij niet wijsmaken dat je ouders nooit iets van het nieuws meekrijgen.

we hebben geen nederlandse tv en geen krant dus, nee

Ik geloof er geen reet van, maar dat terzijde.
Ze zullen vast hun redenen hebben.

je hebt zeker ook geen internet?

OH MY GOD! Je bent 15, geniet van je leven zoals het nu is, volgend jaar tijd zat om te party hardy’en.

hahaha xD

In welke grot leef jij als je nooit iets van het nieuws meekrijgt? Of iig je ouders dan…?

Persoonlijk vind ik het raar dat je als twaalfjarig kind naar clubs voor 16+ gaat en tot 1uur weg mag blijven van je ouders? Maargoed hè ieder zo z’n opvoeding

OT: eigelijk alles wat iedereen al gezegt heeft, ik snap dat je het bij feesten jammer vind… Maar ik denk dat er niet een soort wonderdingetje bestaat dat het oppeens wel mag. Misschien kan je afspreken dat je bijvoorbeeld 1x in de maand het laat mag maken?