niet tevreden

heee, ik zit in 6 vwo en heb vorige week een toets van wiskunde b gehad en daar heb ik een 7.1 voor gehaald en sta nu gemiddeld maar een 6.6. hier baal ik van want ik ben er niet tevreden mee. ik ben vaak pas vanaf een 8 tevreden en ook mijn 6.6 van natuurkunde vorige peridoe vind ik niet goed genoeg. ik baal hier heel erg van want zo vind ik een cijfer altijd tegenvallen en wil ik altijd hoger… wie herkent dit? en wat kan ik eraan doen? want ik word er alleen maar depressief van :frowning_face:

Wees blij met een voldoende. :slightly_smiling_face:

Herkenbaar, maar probeer jezelf dit af te leren. Het maakt je alleen maar verdrietig want het is nooit goed genoeg, terwijl een voldoende prima is!

het is een goeie voldoende! en ik begrijp best dat je teleurgesteld kan zijn als je dacht dat je een heel goed cijfer zou hebben maar wat mij betreft is een 7,1 een goed cijfer. maak je niet te druk :slightly_smiling_face:

Een voldoende is prima, maar ik kan het wel begrijpen dat je hoger wilt halen. Maar niks aan te doen. Je zou het maar moeten accepteren.

Ik heb dit soms zelf ook, maar ik denk toch dat je moet accepteren dat als je echt je best hebt gedaan, dit gewoon is wat je kan. je zit in vwo6, niet meer in groep 8.

Ik herken dit zo erg. Pas vanaf een 8 ofzo ben ik blij. Maar soms moet je gewoon genoegen met iets nemen, vooral bij wiskunde b/economie en m&o mag ik blij zijn áls ik een voldoende haal…dus moet ik dat maar accepteren, maar het blijft kut.

haha ik ben al blij met een 5.5! liever hoger natuurlijk en ik probeer natuurlijk ook zo hoog mogelijk te halen, maar geen man over boord als het een keer wat lager cijfer is.

ja het klopt natuurlijk wel en ik realiseer mezelf ook wel dat heel veel mensen voor wiskunde b hier blij mee zouden zijn, maar het is gewoon zoveel werk en ik steek er veel tijd in (zoals voor veel vakken) en dan heb ik zoiets van ja bijna 3 punten die ik niet heb, terwijl ik alles maak enzo… Ik weet ook wel dat anderen er tevreden mnee zijn,maar het valt mezelf zo tegen en dat is teleurstellend. daarom wil ik ook eigenlijk helemaal niet zo denken, maar toch is er dan vaak die teleurstelling helaas…

dat herken ik nu zo erg he, ik zal en moest een G op engels halen, niet gelukt door 1 PW vorig jaar door 1 SO ik baal als een stekker, ik probeer reacties te lezen die me opvrolijken dus ik zocht dit forum:) ik leef met je meee

Ik begrijp het wel heel erg goed, ik had dat in de eerste heel erg, in de tweede ook nog en nu ook nog wel een beetje. Je moet jezelf heel simpel tevreden leren te stellen met een wat lager cijfer. Natuurlijk is het goed om deze instelling er in te houden, maar je moet gewoon zorgen dat je er niet teveel aan denkt en gewoon de volgende keer weer je best doen. Niet dat je wat hebt aan mijn advies waarschijnlijk…