Niet tevreden.

Ik heb afgelopen week volgens mij al 3 topic aangemaakt, sorry daarvoor!
Maar ik zit waarschijnlijk in een lichte dip :flushed:

Ik ben niet zo tevreden over mezelf:
ik was altijd heel optimistisch, zorgde dat ik altijd wel iets leuks te doen had, en was eigenlijk best gelukkig.
Maar nu vind ik het steeds moeilijker om dat gevoel te krijgen.

Ik heb niet het gevoel dat ik uit m’n leven haal wat erin zit.
Ik doe niet bijster veel voor mijn studie, vind het wel leuk en het gaat goed maar studeren zorgt bij mij alleen maar voor meer sleur.
Ik hou eerlijk gezegd niet van uitgaan…
En heb bijna geen vrienden.
Bovendien ben ik slecht in vrienden maken, ik moet mensen echt lang kennen voor ik mezelf tegen ze kan zijn en het leuk met ze kan hebben: en er zijn gewoon veel mensen met wie ik niet goed om weet te gaan. M.a.w. ik ben niet echt sociaal.

De vrienden die ik heb hebben een veel drukkere studie en heel weinig tijd om af te spreken.
En ik weet ook helemaal niks om te gaan doen als ik met hun afspreek!
Ook heb ik het gevoel dat ik ze niks te melden heb, dat is me de vorige keer overkomen.

Ik heb zelf ook al over oplossingen nagedacht…
Ik wil bijvoorbeeld graag een leuke cursus doen in mijn vrije tijd, maar heb echt eerst geld nodig.
Sowieso wil ik gaan werken:
Ben al sinds de vakantie op zoek naar een baan maar dat is heel moeilijk hier.
Als ik eenmaal een baan heb wil ik wel kijken of ik nog tijd heb voor een cursus…
Maar in de tussentijd weet ik gewoon niet wat ik moet doen om me weer een beetje gelukkig te voelen! Ook heb ik echt het gevoel dat ik weinig te zeggen heb over mijn eigen dagelijks leven, alles wordt zo automatisch ingepland!
Help, heeft iemand tips? :angel:

Geen idee, ik zit met hetzelfde probleem zo ongeveer…

Ik heb een klein beetje het zelfde probleem…
Ik zie mensen ook niet snel als vrienden, wel schijn ik volgens sommige mensen veel mensen te kennen qua; hoi en doei…
Toch voel ik me vaak alleen en zit ik bijvoorbeeld dit weekend ook weer het hele weekend alleen thuis…
Met vrienden kan je ook gewoon naar een stad gaan; als je niks over jezelf weet te vertellen ga je over de mensen om je heen praten wat je leuk aan ze vind en wat niet etc.
Ik ben ook slecht in vrienden maken dus daar heb ik geen tip over voor je…
Wel met uitgaan raak ik snel in contact met mensen…
Dat is wel gezellig want dat maakt uitgaan ook leuker… Als je met je eigen vrienden even niks te bespreken hebt kan je dan met een leuke jongen bijvoorbeeld praten!

Hoop dat je hier een klein beetje iets aan had.
Je mag me altijd nog een note sturen als je vragen hebt :slightly_smiling_face:

Succes!

Bedankt voor de reactie!
Ik snap wat je bedoelt!
Ik ben dan misschien niet sociaal, maar ook niet te verlegen om op mensen afstappen en een praatje maken… Maar ik heb dan verder totaal niks met die mensen: ik ken ze niet, ik vergeet ze na één avond weer. Gewoon heel oppervlakkig, en dan voel ik me eigenlijk nog even alleen :wink:

ik heb hetzelfde. Laten we vrienden worden? :'3

Haha YES :astonished:

Kan je niet bij een studievereniging gaan of gaan sporten bij een universitair team ofzo?
Mijn zus had dat namelijk eerst ook en die zit nu in de commissie van haar studievereniging en zit bij de roeivereniging van de universiteit en heeft het nu heel leuk. Misschien een idee?
Ik heb verder eigenlijk niet zoveel ideeën, misschien kan je vertellen in welke stad je woont en weten mensen daar specifieke dingen om te doen?

Dankje voor je reactie! Het is idd een goed idee :wink:
Ik heb het dan ook geprobeerd bij 2 verenigingen, ben er gaan eten en het was met allemaal andere eerstejaars. Maar ik vond het echt niet leuk, bij de tweede ben ik zelfs halverwege weggegaan want ik voelde me daar gewoon niet thuis…

Ik dacht toen; misschien kan ik samen met iemand anders nog eens gaan kijken, maar ik heb nog niet echt iemand ontmoet met wie ik dat zou willen doen.

ik ken het probleem qua niet uitgaan dus geen nieuwe vrienden maken. En daarbij wonen al mijn vrienden ook nog eens kilometers ver van me vandaan, dus in het weekend ga ik altijd maar werken (horeca, dus ook zaterdag 's avonds enzo) ik vind mijn werk erg leuk daar niet van, maar ik zou ook wel eens wat leuks willen doen met vrienden. En dan niet het vol zuipen ofzo, maar gewoon, filmpje pakken of iets, maar dat is nog onmogelijk omdat ik savonds hier slechte verbinding heb met bussen, die rijden al niet meer na 10 uur ¬¬ dus wachten tot ik een auto heb!
nouja succes met dit alles, als je t leuk lijkt om is te praten ofzo kan je me noten! :slightly_smiling_face:

Ja precies, filmpje pakken, gezellig kletsen!
Bij mij is er dan gelukkig wel goede OV aansluiting,
maar als ik naar een feestje wil in de stad waar ik studeer,
moet ik om 23.00 alweer terug omdat ik anders niet meer thuiskom :wink:
Dan zou ik ergens moeten logeren, maar ik ken eigenlijk niemand bij wie ik dat zou kunnen regelen.

Nee precies, en bij mensen die ik niet goed ken wil ik niet eens logeren xD Dat vind ik iets te privé eigenlijk x] dat kan ik alleen bij echte vrienden :stuck_out_tongue:
Maar hier is het OV echt een ramp, woon in een klein dorpje, waar de bussen overdag om het half uur rijden en na half 9 alleen nog maar om het uur, en na 10 uur moet je bellen voor een ‘belbus’ of een ontzettend dure taxi… LANG LEVE DE SCOOTER!

Ik heb de eerste twee maanden van mijn studie ook een vrij eenzaam gevoel gehad. Ik zat toen wel al op kamers. Het duurt gewoon even voordat je gewend bent aan een nieuwe omgeving en een nieuw leven. Dat van de middelbare school krijg je toch nooit meer terug.
Het beste is om je volledig op het studentenleven te gooien. Ga bij je studievereniging (dus niet per se studentenvereniging!) en ga bij een commissie, of doe mee met activiteiten daarvan. Je leert binnen no time mensen kennen en ze zijn ook allemaal van je studie! En dan leer je ook genieten van bijvoorbeeld uitgaan (dat is bij studenten nl heeeeel anders dan bij middelbare scholieren) Dat logeren moet je gewoon eens vragen, veel mensen willen wel een bank/bed/luchtbed ter beschikking stellen :stuck_out_tongue:
Je kunt dit ook doen als je thuis woont, maar het wordt er niet eenvoudiger op! In ieder geval veel succes =)