Niet tegen moeder in durven gaan

Hee, misschien is hier al een eerder topic over geweest, kan me namelijk niet voorstellen dat ik de enige met dit ben maargoed…
Het komt erop neer dat mijn moeder gewoon echt heel erg goed is in streng zijn als het ‘nodig’ is, van kleins af aan kon ze altijd er al heel goed mee omgaan als ik vervelend deed, waardoor ik het nu ook bijna niet doe. Maar natuurlijk ben ik het vaak oneens met dingen, en dan wil ik wel tegen haar ingaan, maar ik durf het gewoon niet. Ik hoor dingen van vriendinnen over ruzie’s, wow, dat heb ik dus nog nooit gehad omdat m’n moeder het gewoon niet zo ver laat komen. Maar dit vind ik echt kut, want het komt er dus op neer dat zij altijd ‘wint’ en ik braaf weer toegeef, terwijl ik eigenlijk helemaal niet braaf wil zijn en ook gewoon leuke dingen wil doen enzo, heel veel mag ik dus niet…
Wat moet ik nou doen om tegen m’n moeder in te gaan? Ik kan er gewoon echt niet tegen als ze dan soms zelfs nog loopt op te scheppen over hoe goed ze me onder controle heeft en dat ik gewoon géén puber ben, ik vind het echt irritant

Hoe gaat het als jullie ruzie hebben met je ouders?

haha verschrikkelijk! We schreeuwen tegen elkaar, mijn moeder en ik zijn het bijna nooit eens. Ik ben koppig maar zij nog meer. ga echt altijd tegen haar in. ik denk dat het wel eventjes blijft, totdat ik op kamers ga … so be it.

nou… het ligt aan de situatie, af en toe dan moet je je wel ff inhouden om het niet nog erger te maken… maar zoals jij zegt, als je het er echt niet mee eens bent dan moet je er gewoon wat van zeggen… het boeid mij echt niet of me ouders het kut vinden dat ik een grote bek heb, ik doe dat gewoon xD maargoed ik en mijn ma zijn sowieso het tegengestelde van elkaar, het enige wat ik van haar heb overgenomen is mijn koppigheid xD dus dat botst af en toe heel erg op dat soort momenten…

moeilijk om te zeggen hoe je dat moet doen, maar geef gewoon een grote bek terug! wel moet je van te voren goed nadenken over hoe je het moet zeggen… ik vind het goed van je dat je er gewoon niet op in ga, maar als je het echt niet eens bent met je moeder geef dan gewoon een grote bek terug :stuck_out_tongue: niks braaf zijn op dat moment xD

Dankje je hebt gelijk, maar wat voor dingen kan ik zeggen? Want op alles heeft m’n moeder een antwoord waarop niks meer op terug te zeggen is…

uh… ligt aan waarover het gaat haha xD maar als je het even niet weet moet je jezelf gewoon even een paar seconde geven om een antwoord te bedenken :stuck_out_tongue:

Same problem here…dus ik volg even :slightly_smiling_face: Gelukkig kan ik er wel met mijn vader over praten…misschien kun jij dat ook??

ik heb echt nooit ruzie met mn ouders, en dat vind ik echt fijn.
wees er blij mee, of ga rustig met haar praten

Nee dat werkt ook niet want m’n vader is heel vaak stil en laat als het een beetje moeilijk wordt het gelijk aan m’n moeder over die het wel oplost

och god, ik heb dit probleem totaal niet.
als me ook maar een beetje iets niet aanstaat van wat mn moeder zegt, ga ik al meteen fel in discussie. hetzelfde voor mijn vader trouwens.
niet echt gemoedelijk voor de sfeer :confused:

Het probleem is gewoon dat m’n moeder op alles iets weet te zeggen, waardoor ik gelijk ‘knock-out’ ben om het maar dom te zeggen
Ik weet niet hoe ik haar uit die rol kan krijgen, ik denk dat het enige dat helpt is echt schreeuwen of iets schokkends zeggen maar hoe durf ik dat?

ik zal hier maar niet zeggen wat ik soms allemaal roep. :confused: ik kan nogal grof zijn, hehe. maar daarna zeg ik ook altijd sorry als ik te ver ga.

ga gewoon eens tegen dr zin in.
dan zie je vanzelf of je het volgende keer wel of niet moet doen D:

Wow, echt precies mijn moeder. Erg vervelend is dat. Ik heb het ertegen in gaan maar opgegeven en geef haar maar gewoon altijd gelijk. Maar echt leuk is dat niet nee ;p

ik mag van mn ouders ook nooit iets zeggen…als ik bijvoorbeeld chagerijnig ben en een klein beetje bot antwoord geef worden ze gelijk kwaad. en ze zien me als een klein kind en ik mag niets zeggen en bepalen enzo. dus ik moet altijd maar perfect braaf kind spelen.

Probeer eens met je moeder te praten, zeg haar dat jij óók een eigen mening en eigen wil heb.

ik mag van mn ouders ook niks zeggen, maar ik doe het wel xd
like DanceLove says, alleen ik ben dus niet goed in het perfecte brave kind spelen.
meestal als ik ruzie heb ‘win’ ik de ruzie, en negeren ze me omdat ze niks meer te zeggen hebben, maar ze geven dan nog steeds niet toe, en doen net zo koppig -.-