niet te missen film!

Mijn klas móést die film 2x kijken bij frans :hammer:
Saaiste film allertijden

Gekeken met franse les, was niet echt voor herhaling vatbaar vind ik. Voor in de les is het wel leuk maar het is geen film die je echt in je vrije tijd wilt zien.

Vanavond feestweek hiero, dus fataal. helaas amelietje

Ik denk juist dat het anders is. Alles wat je op school kijkt heb je niet zo’n zin in. Als je het thuis kijkt zit je ook dichterbij, op een goede TV en met beter geluid enzo. Dan is het vaak al heel anders :slightly_smiling_face:

Enja hierboven, feestweek is natuurlijk nog altijd beter :wink:

Films kijken met Frans is sowieso geen succes vind ik bij mij op school dan, whaha

Het is wel een film die niet bij iedereen aanslaat omdat de meeste mensen toch voor hollywood producties gaan met cheesy verhaallijnen etc.

Ik heb even de trailer bekeken en het lijkt mij een hele leuke film.

Ik vind het echt een geweldige film:

Een synopsis :

Het verhaal gaat over het leven van Amelie poulain ( no shit!.
In het begin van de film wordt het leven van haar kort beschreven : het overlijden van haar moeder, waardoor ze haar hele jeugd thuis moest blijven.
Maar in de film heeft ze een eigen huis ed… Ze werkt in een koffiezaakje als serveerster en je ziet een beetje haar dagelijkse leven…

Op een dag ziet ze op tv dat prinses diana is overleden; vanaf die dag begint het verhaal, want ze vindt een doosje achter een plint in haar badkamer.
In het doosje zitten spulletjes van een jongetje die ooit in dat huis heeft gewoond. Het grootste gedeelte van de film gaat over dat ze op zoek gaat naar die jongen (inmiddels een volwassen man van 60 ofzo xD).

In het midden van het verhaal vindt ze een fotoboek vol met gescheurde foto’s die aan elkaar geplakt zijn; deze foto’s zijn vaak de mislukte foto’s die in een pashokje gemaakt zijn. Ze gaat op zoek naar de eigenaar van dit boek, dit blijkt Nino te zijn …
Na ja, je moet zo maar kijken om de rest te kijken; er zit veel franse humor in xD
Detail: die jongen die bij de groentenboer werkt speelt ook in Asterix en Obelix: Mission cleopatra xD…

X

ojaaa want de vader dacht dat ze een ziekte had ofzoo maar dat was helemaal niet zo, en toen moest ze thuis blijven

Dat was inderdaad een héle goede film.
en nu ga ik maar slapen :’)

Whhaha omg daar ken ik hem van x’D!

ik vond het ook best een goede film, maar hij is opzich bestwel overgewaardeerd vind ik.

Upje.
wie heeft er nog meer gekeken?

Natuurlijk gekeken :slightly_smiling_face:

ik vind dat echt een superleuke film, en ik leer de soundtrack (van yann tierrsen) nu ook op de piano :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik heb hem natuurlijk ook zelf gekeken en was wel weer erg leuk! :slightly_smiling_face:

Ja, die speelde ik al een tijdje! Ik vind het echt een mooi stuk :wink:
grappig om t zo eens op tv te horen XD

Hij was inderdaad leuk, maar geen materiaal om op school te kijken.
Er komt best wel veel informatie op je af.

Nee, vond ik ook.

Ik vond hem heeel erg leuk.

Ik vind zulke films juist het leuks.

Gelukkig vonden de meeste de film toch wel leuk :slightly_smiling_face:

En wil ff weten, als er weer een (echt) goede film komt zal ik dit dan weer aan jullie laten weten, of is hier geen belangstelling voor?

Misschien een “goede films op TV” topic oid :slightly_smiling_face:?