Niet sociaal...

Heee,
ik zit met een prombleem; ik ben totaal niet sociaal.
Ik heb wel genoeg vriendinnen die me altijd helpen enzo,
maar ik zou graag wat meer contacten hebben.
Het probleem is dus dat als iemand die ik niet goed ken tegen me gaat praten,
dat ik dan dichtklap, ik word verlegen en weet niet waar ik over moet praten.
Ik zit er vooral de laatste tijd erg mee omdat mijn beste vriendin wel heel sociaal is.
Heeft iemand tips? Alvast bedankt.

xxx

Same problem here…

Ga er misschien eens op letten waar jouw vriendin zoal over praat, dan weet je misschien ook waar je het over gaat hebben.
Mensen vinden het vooral leuk om te praten over dingen die laatst gebeurd zijn bijvoorbeeld.
Het komt vanzelf wel beter hoor :wink:

Ik kan dat ook niet! Ik ken veel mensen die het een na het ander weten te zeggen tegen vreemden, deze week was een vriendin van me ineens op een concert tegen iemand aan 't praten, en een uur lang! Wtf, ik wist na 5min al NIETS meer te zeggen, hoe in hemelsnaam bedenk je dingen om te zeggen :expressionless:

Verder heb je werkelijk niets aan mijn post, want ik weet t ook niet :stuck_out_tongue:

Begin gewoon een gesprek over koetjes en kalfjes. Als je bijvoorbeeld met een klasgenoot een gesprek aanknoopt; vraag naar zijn of haar weekend, begin over muziek (daar kan ik uren over praten ;p), stel gewoon vragen, vertel zelf ook wat, zo hou je makkelijk een gesprek op gang… gewoon interesse tonen in andere mensen, aardig zijn en je merkt het vanzelf wel of die interesse wederzijds is. En als sommige mensen geirriteerd of chagrijnig reageren laat je die mensen voortaan met rust. :’)

Ok aan deze post heb je waarschijnlijk niks haha. upje dan voor jou

Oefenen! Overal waar je bent, op school, stappen, sport…
Kijk wat je vriendin doet, of heb het er met haar over. Probeer het dan zelf, lukt vast wel! :slightly_smiling_face:

hahha zelfde probleem, ik weet niet wat je er tegen kunt doen sorry

ik denk niet echt dat er iets is wat je ertegen kunt doen.
bij mij gaat het meestal vanzelf, vooral als je een klik hebt.
als die er niet is dan is het alleen maar een heel ongemakkelijk geforceerd gesprek.

naja upje voor jou. :slightly_smiling_face:

als je nieuwe mensen ontmoet, is het misschien handig als je met een vriendin erbij bent?
Dan kun je wel goed met die vriendin praten& horen ander mensen misschien dat je wel ‘goed’ kunt praten zegmaar& zullen sneller ook met jouw een leuk gesprek hebben.

Ik denk dat bijna iedereen dat weleens heeft hoor, want wat moet je met iemand bespreken als je diegen amper kent… ;p