niet slapen

ik kan s’avonds nooit slapen. ik heb echt vanalles geprobeert maar niks helpt. het is ook niet dat ik lig te piekeren over alles want ik had gehoord dat je daar ook niet van kan slapen. het is gewoon dat ik niet in slaap val. heeft iemand anders dit ook? of heeft iemand tips?

xx

Probeer een uur voordat je je gaat klaarmaken om te slapen geen inspannende dingen te doen. Dus kijk geen tv, computer en eet niet.
Als je naar bed gaat is het slim om een warm glaasje melk te drinken, daarna nog even naar de wc en vervolgens gewoon je bed in.
Misschien dat het helpt om wat muziek (zachtjes/sluimerstand) te luisteren als je in bed ligt?

Je kan ook melatoninetabletten halen bij de drogist misschien dat dat helpt. Ik heb het zelf ook maar ga morgen naar de dokter.

Ik heb daar ook wel eens last van jaa,
en dan raak ik weer geïriteerd dat ik neit kan slapen
en gaa ik weer uit mn bed…
maar wat helpt is om een nat koud washandje op je voorhoofd leggen
klinkt raar maar het werkt kalmerend ofzo ( voor mij dan) :]
tis iig het proberen waard toch ;]

Denk gewoon ‘als ik niet in slaap val, dan heb ik denk ik geen slaap nodig’. Scheelt, want dan maak je je niet druk over het feit dat je niet slaapt ; )
Verder helpt een uur voor je gaat slapen in een warm bad gaan ook iets volgensmij.

Als het echt niet lukt kan je naar een dokter gaan die schrijft je dan pillen voor.
Had ik een tijdje ook last van en toen heeft hij die me voorgeschreven.
En als het ECHT niet helpt geeft ie je slaappillen.
Maar hangt ook een beetje af hoe oud je bent…

dankjewel voor de tips.
ik ga ze zeker proberen.
x

ik heb het ook en heb ook die pillen geprobeert, maar dat werkte na een tijdje ook niet meer…
dus ik kan je niet echt helpen

• verzet je bed(geloof mij, het hielp mij)
  • een uur van te voren geen intensieve dingen meer doen
  • een wandeling voor het slapen gaan maken(hielp mij dan weer niet maja miss jou wel)
  • ontspanningsoefenig doen(deed ik ook wel en werd ik erg rustig van)
  • je bed alleen als slaapplaats gebruiken, dus niet er op liggen tv kijken(ook niet overdag dus, reden is iets van dat je dan je bed ziet en denkt bed = slapen ofzo)
  • warme melk drinken(helpt mij ook niets ma goed)
  • elke avond op het zelfde tijdstip naar bed gaan en eraf, ivm biologische klok ritme

die hielpen mij niets, ik had druppels van dr van der hoog, moest je er 20 van op een lepel doen met wat water, die hielpen dan nog een heel klein beetje denk ik

Probeer een boek te lezen tot je echt super moe bent en je ogen bijna niet meer kunt openhouden.

je kan beter geen muziek luisteren,
bij mij blijft dat deuntje dan altijd in m’n hoofd hangen
en dan kan ik al helemaal niet slapen…
je kan beter gaan lezen, dat is rustgevend (:

In een dagboek opschrijven wat er allemaal in je hoofd omgaat, ook de allerkleinste dingetjes, helpt echt ! doe ik ook altijd :slightly_smiling_face:

meestal val ik redelijk goed in slaap,
maar als dat niet lukt, leg ik mijn kussen aan de andere kant van mn bed, en het klinkt raar, maar dan slaap ik ineens wel! soms ga ik ook beneden op de bank liggen met mn dekbed, dan slaap ik meteen!
maar dat is gewoon psychisch haha, maar misschien moet je het ook eens proberen (:

nij mij helpt het inderdaad altijd heel erg als ik andersom ga liggen, zoals hier al gezegd werd.

Ja, welkom bij de club. hier heb ik ookal een paar jaar last van, ik heb van alles geprobeerd maar niks heeft tot nu toe nog gewerkt. Ik dacht dat het door het gensurk van me zusje kwam en toen heb ik oordopjes gebruikt:D tijdens het slapen maar ik kon alsnog niet slapen.
Zelfs als ik een hele dag heb gezwommen, ben ik een uurtje moe en dan is het weg en dan kan ik alsnog niet slapen 's avonds.

Ik drink 's avonds meestal thee en cola daar kan het ook door komen omdat daar iets in zit waardoor je minder goed slaapt mischien is dat bij jou ook het geval

Ik had dat ook altijd, want ik raakte helemaal in de stress want ik MOEST EN ZAL 8 uur slapen. :’) Ik telde altijd hoeveel uur ik sliep haha. Toen ik er gewoon niet meer overna ging denken, sliep ik binnen 5 minuutjes. Gewoon niet nadenken, hoe simpel kan het zijn? :'D

gewone slaappillen heb k een tijdje gebruikt maar geen idee welke dat waren ( van me moeder gepakt )
Ik vind het niet zo erg om 's avonds zo lang wakker te liggen :stuck_out_tongue: gewoon even alles nagaan in mn hoofd zegmaar, en alles op n rijtje zetten… haha klinkk nu echt als n debiel

Verzetten van je bed, had bij mij ook geholpen ja!
dus dat zou ik eerst doen;]

Als alles niet helpt kan je ook naar de dokter oid gaan. Ik heb namelijk Melatonine pilletjes gekregen en die helpen heel goed. (al heb ik ze niet van de dokter maar via iets anders…)