Niet samen mogen slapen maar wel weekendje weg?

Hallo meiden,

Ik gooi even al m’n frustratie eruit…
Ik heb al 10 maanden een lieve vriend, beide zijn we 20 jaar.
Het probleem is zijn ouders.

Hij komt namelijk uit een christelijk gezin, ik ook maar die van hem wat stenger.
Ik ben gewend uit vorige relaties ook dat je gewoon bij elkaar kan slapen als vriend en vriendin zijnde.
Nou gaat dat dus bij ons nier gebeuren omdat zijn ouders niet geloven in ‘seks voor het huwelijk’
Ik word er echt moe van om s’nachts elkaar naar huis te brengen terwijl het net zo makkelijk os om te ijver slapen.
Ook mogen we bij hem thuis ‘liever niet’ naar boven want dan heb je sowieso seks ofzo! :hammer:
Hij gaat her gesprek over ‘bij elkaar slapen’ ook liever niet aan want daar komt alleen gezeik van zet
Hij.
Terwijl zijn moeder wel naar ons toe is gekomen met een preekje over seks en dat we daar
Goed over na moeten denken en we er altijd over kunnen praten.
Nu hebben wij al een hele tijd geleden gekozen om seks te hebben maar we werken gewoon dat z’n ouders het niet zullen accepteren omdat dat gewoon niet is wat zij willen.

Nu het volgende,
We mogen dus niet samen slapen, maar een weekendje weg (3dagen) is blijkbaar niet hetzelfde want dat mocht dus ; kan iemand mij hier van jullie uitleggen wat her grote verschil is?!

Ik word zo onrustig van dit hypocriete gebeuren. Hij is 20 jaar for Gods sake!
Mijn vriend en ik hebnen hier al veel discussies over gehad maar dit onderwerp is voor mij nooit klaar.

What to do! Need opinions!

Love lovely

Ik denk dat zijn ouders wel weten wat er gebeurd. Misschien kan jij in je eentje er is over gaan praten met haar?

Bedankt voor je reactie!

Ja ik heb er indd ook over nagedacht om met haar te gaan praten maar ik ben echt bang dat her gewoon niet geaccepteerd wordt. Zijn broers hebben ook vriendinnen maar de een zit op kamers dis heeft dat
Probleem niet want ze ouders weten toch niet war hij uitspookt. De anders is ook echt christelijk en volgens mij houden hun alleen elkaars hand vast.

Aangezien zijn moeder al een gesprek er over heeft gehad, denk ik dat ze het wel weet.
Je kan het er ook over hebben zonder te zeggen dat je het al doet. Vragen om hun toestemming ervoor, zeggen dat je het niet wil doen zonder het te laten weten?

Nu, het grote verschil zit er in dat zij dit niet in hun huis willen. Je kan iemand van 20 jaar niet verbieden om weg te gaan, maar wat diegene in jouw huis doet, kan je wel kiezen. En daar zit dus het verschil.

Je kan met die moeder gaan praten, maar ik denk niet dat het wat uit maakt. Mag hij wel bij jou blijven slapen trouwens?

Hij woont nog thuis, dus de regels worden voor zijn ouders bepaald. Mag hij wel bij jou slapen? Want ik vind dat ze daar niks over mogen zeggen.

Nee hij mag ook niet bij mij slalpen…

En eeen keer waren we even boven (uurtje) en toen we beneden kwamen hing er echt een ijzige sfeer. We werden echt aangekeken. Dus ik ben bang stel ok ga dat gesprek wel aan, dat die sfeer we altijd hangen zal als mijn vriend naar mij toe gaat of ik er ben.

Mag dat niet van zijn ouders of van jou ouders?

For god’s sake, haha…

Ik denk dat jij hier niet zo veel aan kunt doen. Als hij niet achter zijn ouders staat, en dat is denk ik zo want hij heeft seks met jou, dan moet hij niet zo’n pussy zijn en voor zichzelf en jou opkomen. Hij is 20 inderdaad. Kan hij niet op zichzelf gaan wonen?
Wat gebeurt er trouwens als hij wel bij jou zou slapen? Krijgt hij dan straf of zo. :’)

Haha, ja een beetje pussy vind ik het indd ook wel. Maar ik vind het sowieso raar want hij zat er ook aan te denken om op zich zelf te gaan wonen maar als het z’n ouders echt gaat ‘geen seks voor het huwelijk’ dan veranderd de sfeer alsnog omdat ze dan teleurgesteld zijn als ze door hebben dat
Ik daar wel slaap :hammer:

Ingewikkeld…
Ik vind dat seks en bij elkaar blijven een keuze is van jullie twee, daar hebben zijm ouders toch niets mee te maken.
Dat zin ouders die standpunten erop nahouden betekend niet dathij die ook heeft.

Als ik hem was zou ik gewoon lekker wel bij jou gaan slapen, daar kunnen ze niets over zeggen vind ik. En gewoon eerlijk vertellen dat jullie het nu toch al hebben gedaan.

Hij mag ook niet bij haar slapen.

Hmmm nou ja als zijn ouders vrij streng gelovig zijn snap ik wel dat ze er moeite mee hebben. Het is toch echt een zonde om seks te hebben voor/buiten het huwelijk? Dus ik snap wel dat zijn ouders het lastig vinden.
Ook snap ik wel dat ze zoiets hebben van ‘niet onder mijn dak’. Hiermee zeg ik niet dat het bij jou thuis of in een hotel dan wel mag. Over het algemeen… als je nog bij je ouders woont heb je je gewoon aan hun regels te houden… ook al ben je twintig.

Dat weekendje weg vind ik ergens wel logisch, want als je al wel een relatie hebt moet je toch op ‘vakantie’ kunnen met elkaar.

Maar goed. Als je geen familieruzie ofzo wil hebben denk ik toch OF geen seks hebben OF uit huis gaan.

Ik snap eigenlijk niet wat jij er niet aan begrijpt? Ik snap zijn ouders volkomen. Zeker als je kijkt naar hun geloof.

Ik snap z’n ouders ook wel vanuit hun eigen oogpunt. Alleen je kan natuurlijk niet voor je ‘kinderen’ spreken
En met z’n 20 jaar is hij toch al wel volwassen.

Zijn er nog meer die in deze situatie hebben gezeten?

Ik snap dat zijn ouders dat liever niet hebben. Seks is niet zomaar iets dus ik snap heel goed dat zij willen dat hij dat tot het huwelijk bewaart eigenlijk. Ze zijn aanbidders van God en in de Bijbel staat dat het de wil van God is om je te onthouden van hoererij. Dus zo simpel ligt het voor hen denk ik; er staat in de Bijbel dat je het niet ‘mag’ doen dus dan doe je het ook niet. Kan ook wel een verwijzing geven, maar je weet denk ik zelf ook wel waar het staat aangezien je zelf ook gelovig bent haha.

Sommigen vinden het belangrijk om zich strikt aan Zijn Woord te houden (zijn ouders), anderen vinden dat minder belangrijk (jullie). Ik denk dat het voor jou daarom heel lastig gaat worden om een gesprek aan te gaan met zijn moeder, zij zal namelijk echt niet gaan toegeven o.i.d. En ik denk ook dat je het niet eens moet proberen, omdat je daarmee (naar mijn idee) meer laat blijken dat je hun opvattingen niet respecteert.

En over dat weekendje weg; dat vind ik inderdaad ook erg vreemd? Aangezien zij ook niet gek zijn en dus dondersgoed weten wat er gaat gebeuren. Je kan natuurlijk wel vragen waarom ze dat wel goed vinden en er dan op door gaan, maar dan loop je kans dat ze zich gaan bedenken en dat wil je natuurlijk ook niet haha.

Weet je vriend niet waarom ze dat ‘minder erg’ vinden?

Sorry voor dit lange verhaal!

Volwassen of niet, hij woont in hun huis en zij beslissen wat er in hun huis gebeurd. Klaar.

Maar hierom zou hij juist met zijn ouders moeten praten (of op zichzelf gaan). Over de seks hebben ze niks te zeggen vind ik, maar over het slapen zeker wel. Maar als je niet voor jezelf opkomt gebeurt er niks.

@TS
Je hebt het vooral over de praktische kant van het slapen maar mag het ook niet als jullie apart slapen?

Dit had ik ook met mijn ex! Zijn moeder wilde niet dat als ik zwanger zou raken er enige kans zou bestaan dat het in haar huis was gebeurt… Ze wilde dus niet verantwoordelijk zijn o.i.d. :pensive: Zijn ouders waren ook heel christelijk trouwens.

Ja… Raar maar waar :stuck_out_tongue: