niet rechtop staan

ik heb hier nooit last van gehad, maar ineens loop ik heel krom, heel erg met mn buik naar voren, ik lijk dan wel een zwangere opa. maarja, ik vind dit er echt heel lelijk uitzien. nu zouden de meeste zeggen: sta dan gewoon rechtop. ja, dat kan ik. maar ik kan niet lang rechtop lopen. voor 1 minuutje lukt het wel, maar daarna echt niet.

ik moet tijdens het rechtop staan mn borst naar voren, schouders naar achteren, en mn kont naar voren kantelen. dit is erg veel om op te letten, en dus lukt het me niet. iemand tips ?

Koop schoenen van Skechers!
Mn moeder heeft het pas ook gekocht en meteen toen ze ze aanhad kon ik zien dat ze die aanhad doordat ze heel rechtop liep.

En waar komt dit opeens vandaan, er is wel een oorzaak voor lijkt me? Misschien handig om het dáár aan te pakken in plaats van bij het ‘gevolg’.

Heb ik ook last van, lijk soms wel zwanger maar ik ben eigenlijk heel dun, sta gewoon met mijn holle rug zo dat mijn buik heel dik lijkt. En mijn schouders hangen gewoon omdat het me zoveel moeite kost om ze hoog/recht te houden. :confused: Hier heb ik altijd al last van gehad, in groep 8 was ik één van de langste dus dan ga je sowieso al niet heel erg rechtop van lopen en nu ben ik 21 maar nog steeds ingezakt. c:

Je kan het beste doen alsof je aan een draadje hangt uit je hoofd die je rechtop trekt, ipv aan die 3 punten van schouders/rug/bekken kantelen. Dat werkt bij mij beter.

Idd, de oorzaak aanpakken…

Heb er ook last van omdat mijn rug geblokkeerd zit. Ik krijg het alleen maar een beetje weg door oefeningen + massages.

Misschien moet je het de volgende keer als je naar de dokter gaat eens vragen?

Vroeger stond ik ook altijd met een holle rug, maar dat is vanzelf (rond m’n 13e) weggegaan

Heb ik ook gehad, echt precies dit! Nu loop ik veel rechter :slightly_smiling_face:
Ben eerst naar mensendiecktherapie geweest, maar elke houdingtherapie is goed ( wordt wel vergoed door verzekering). En ben op ballet gegaan, denk dat dat nog hel meest heeft geholpen. Paardrijden is ook goed, ga je ook recht van staan.

En wat je nodig hebt is de wil om het te veranderen. Vergelijk als je aan het winkelen bent oid mensen die onderuitgezakt staan met mensen die rechtop staan. Wat is mooier? Probeer jezelf ervan bewust te worden zegmaar. Op hakken lopen kan ook helpen.

Dit is wel echt een proces, dus je loopt niet rechter van de ene op de andere dag, het duurt even. Maar je kunt het! Na een tijdje wordt het steeds makkelijker :slightly_smiling_face:

Beste manier, en ook de meest standaard manier, is toch met boeken op je hoofd.
Waarom?
Mensen in het buitenland, (3e wereldlanden bijv) dragen constant dingen op hun hoofd, echt alles. Maar rugproblemen zijn daar zeldzaam. Omdat deze mensen perfect rechtop lopen.
Ik doe het ook regelmatig, en het helpt echt. Soms moet ik het weer doen omdat ik naar voren neig door het zitten achter computer enz, maar het werkt echt.

Ik zou een afspraak maken bij de fysiotherapeut. Hij kan jou dan helpen met een betere houding d.m.v. oefeningen. Een aantal afspraken wordt vergoed.

ik had precies het zelfde probleem, en zoals hier al gezegd is ga naar de fysiotherapeut, dat is het beste wat je op dit moment kunt doen, als je alles doet wat hij jou daar verteld, loop je zo weer kaasrecht :wink:

Ik heb hetzelfde! Ik ben die houding gaan aannemen en nu kán ik niet meer rechtop staan omdat er allemaal blokades in mijn rug komen door het verkeerd staan, wat weer veel pijn geeft als ik rechtop sta. Het enige wat ik eraan doe is om de 2 weken naar de fysio om alles weer recht te trekken en maar iets aan mijn houding veranderen heb ik nog niet gedaan…

inderdaad naar de fysiotherapeut.

Ik heb dit probleem ook. Ik loop nu al een tijdje bij een oefentherapeute (Mensendieck).
Dit helpt echt. Ik kwam daar eigenlijk voor mijn hoofdpijn, dit heb ik al meer dan 2 jaar lang en wordt wss veroorzaakt door spier spanningen in mijn nek en rug. Ik loop ook niet echt recht…
Je moet er inderdaad op letten dat je schouders laag zijn en naar achteren, je ribben omhoog en je bekken naar achteren gekanteld. Je moet dit eerst liggend, dan zittend en later staand proberen als je dit moeilijk vind!

Maar mijn tip is om echt naar een fysio/oefentherapeut te gaan!