Niet over hem heen?

mijn vriendje heft het vorige week uitgemaakt omdat hij zichzelf te jong vond voor een serieuze relatie, hij zei dat het beter as geweest als we gewoon hadden ‘gescharreld’. hij heeft wel nog heel vaak gezegt die avond dat hij mij nog super leuk vind? (ja ik heb me ook al afgevraagd waarom maak je het dan uit?)

maar nu voel ik me dus zoo ontzettend kut, en ik denk steeds aan hem! ik ben er ziek van en ik huil de hele dag! hij wou wel vrienden blijven, en zo nu en dan afspreken als vrienden, dat wil ik wel!? maar wat moet ik doen, tegen hem beginnen te praten op msn ofzo? hoe en waarover?

Zeg gewoon van; hee alles goed?
Gewoon simpel beginnen, praat er goed met hem over. Waarom hij je nog wel leuk vind maar niks wil.

de eerste weken hou je beter wat afstand…gun jezelf eerst de tijd om over hem te raken

Ik zou eerst even wat duidelijkheid scheppen voor jezelf, gewoon met hem er over praten waarom hij hier voor gekozen heeft etc.

Als het misschien heel zwaar wordt, gewoon een tijdje geen contact hebben om over hem heen te komen, en dan later misschien weer contact opzoeken als vrienden.

Hij geeft aan dat hij niet gebonden wil zijn, dus waarom weet je al…
Als je meer uitleg wil, kun je erom vragen.
Verder zou ik aan hem aangeven dat je ook graag vriendin wilt blijven, maar dat je even tijd nodig heb om het even te laten bezinken…

• correctie vriendin moet vrienden zijn :blush:

Het is van vorige week geleden, het is normaal dat je je zo voelt. Neem gewoon wat afstand tot het beter gaat

Jullie zijn ook nog jong, het zou me niks verbazen dat hij eigenlijk ook andere meisjes wil leren kennen.

Mijn vriend heeft het ook om die reden uitgemaakt(te jong voor een serieuze relatie)en dat was alleen maar goed. We zijn, na een jaar uit elkaar geweest te zijn, weer bij elkaar.

dit is pas je 2e post. ;|

Je kunt beter al het contact verbreken, dan ben je er het snelst overheen

uit ervaring dan he.

Je kunt inderdaad eerst enkele weken/maanden wachten zodat het allemaal eventjes kan bezinken. Daarna zou ik hem gewoon een subtiel sms’je sturen of hij weer eens af wil spreken:).

Altijd denken van het is beter zo. Als jullie vrienden willen blijven gewoon normaal tegen elkaar doen en afspreken (als je dat nu al kan) anders wachten tot jij denkt van oke zo is het goed.

[i]Hee, meid!.

ik heb het laats ook gehad!.
maar ik heb met hem gepraat.
we hadden daarna afgesproken gewoon als vrieden…
maar we konden het allebij niet.
ik snap zijn punt wel natuurlijk!.
want hij vind zich te jong.
maar jij kan hem laten beseffen dat hij wel echt van je houd.

( en trouwens die jongen en ik hebben nu weer)
x[/i]

bedankt allemaal!,
ik kan het gewoon ook heel goed met hem vinden! dus ik denk dat ik binnenkort maar gewoon tegen hem ga praten op msn… en dan zie ik wel of hij ook nog echt wat wil afspreken! ik denk dat dat het best is?

ga wat leuks doen met je vriendinnen, feest er op los
als je dan na een paar weken/maanden hem nog steeds wel mist
ga dan eens met hem praten

okee, ja voordat hij het uitmaakte wou hij dus wel met me praaten (hij wou het niet gewoon uitmaken en er dan weer vandoor gaan zegmaar… omdat ik daarvoor te veel voor hem betekende zei hij)
ik vind het echt heel moeilijk, want ik sta opzich ook wel open voor gewoon een losse relatie zegmaar als hij dat liever heft maar dat weet ik dus niet…

Ik kan je uit ervaring vertellen dat dit waarschijnlijk gebeurd: als je nu direct als ‘vrienden’ af gaat spreken zoen je waarschijnlijk toch weer met hem omdat jullie elkaar nog leuk vinden, waardoor jullie ‘een soort van, maar net niet’ relatie krijgen. Dit kan je pijn gaan doen omdat hij miss. ook met andere meisjes zit. Daarom mijn advies: blijf even uit z’n buurt. Ik heb door dat eerste me ex nog vreselijk leuk gevonden. Ik kon maar niet over hem heen komen. Op een gegeven moment heb ik er een definitief punt achter gezet en toen was ik veel sneller over hem heen, ik blijf hem zwak voor hem houden en soms denk ik: waren we maar vrienden, maar ik denk eigenlijk niet dat je met je ex echt vrienden kan blijven als je echt gevoelens voor hem had.