niet opdagen solicitatiegesprek

Ik ben nogal stom geweest. Ik zocht een baantje en besloot gewoon bij winkels te vragen. Bij een zaak schreven ze mijn gegevens op en ze zouden me bellen als de solicitatie niet doorging en anders moest ik morgenochtend in de winkel in het centrum aanwezig zijn voor het gesprek. Ik was er helemaal niet vanuit gegaan dat ik zo snel al op solicitatiegesprek zou moeten komen, maar omdat ik nogal zenuwachtig was heb ik niets meer gezegd en nu zie ik het helemaal niet zitten om daarheen te gaan. Ik heb geen telefoonnummer om af te zeggen, dus kan ik niet gewoon niet op komen dagen?

Even teruggaan naar de winkel en zeggen dat je het toch niet ziet zitten of je al een ander baantje hebt gevonden. Of even via de telefoongids.nl of google de winkel opzoeken, daar staat de nummers van winkels.

Hoezo heb je geen telefoonnummer? Iedere winkel staat toch gewoon in de telefoongids? (Die staat ook op internet.)

Niet op komen dagen vind ik eigenlijk echt niet kunnen…

Waarom zie je het niet zitten om daar heen te gaan dan?
Je kan het toch gewoon proberen?
Niet op komen dagen kan idd echt niet.

Niet op komen dagen is wel een beetje asociaal…

Daar ben ik het mee eens ^
Ga er dan naartoe en zeg dat je al iets anders hebt

Als je echt niet durft langs te gaan of te bellen kun je altijd het e-mailadres nog opzoeken op internet.
Niet op komen dagen kun je inderdaad niet maken.

Klopt, en ik zal mijn leven lang niet meer naar binnen durven gaan.
Zoek het telefoonnummer op op internet, of een telefoonboek.
Ik zou trouwens gewoon gaan. Misschien wordt het wel wat.

Ik heb het telefoonnummer gevonden en ga straks even bellen! Niet op komen dagen kan ik idd niet maken en ga ik ook niet doen. sommige reacties vind ik alleen wel een beetje bot. Iets niet durven en asociaal zijn, daat zit een heel groot verschil tussen…

Maar je was toch op zoek naar een baantje ? Dan moet je altijd op sollicitatiegesprek. Ik denk dat het beste voor je is om over je ‘angst’ heen te komen en gewoon gaan.

Je kan niet altijd alles ontlopen omdat je niet ‘durft’. Ik vond mijn eerste sollicitatiegesprek ook doodeng en had het ook het liefste afgezegd. Gelukkig niet gedaan, want achteraf gaf het echt een goed gevoel dat ik toch gegaan was.

Ik zou ook gewoon gaan, voor alles een eerste keer hè. Ik heb ook nog nooit een sollicitatiegesprek gehad, en alleen al mensen bellen voor een baantje vind ik eng :’)

Maar je wil toch een baantje? Waarom ga je dan niet naar de sollicitatie?

Echt, maak je geen zorgen, het is helemaal niet eng : )

Ik durfde ook niet. Toch ben ik heengegaan en nu heb ik bijna 4 jaar een baan.
Iedereen is denk ik wel zenuwachtig.!

Zet je over je angst heen en ga.
Als je niet gaat voel je je achteraf heel schuldig.

Ik ben vanochtend toch maar gegaan en het was idd helemaal niet eng. Maar ik ga het baantje hoe dan ook niet aannemen. Ik had een mooi cv meegenomen waar ze niet eens naar keken en ze vroegen alleen maar of ik elk weekend zaterdag en zondag kon werken en op alle feestdagen. Dat ga ik niet redden met school en mijn sociale leven. Maar het was wel fijn om een beetje ervaring op te doen met solicitatiegesprekken!

Goed dat je toch bent gegaan, hopelijk vindt je snel een baantje dat wel goed bij je past!