Niet op vriends "verjaardagsfeestje"?

Ik en mijn vriend hebben nu een half jaar iets, hij was vrijdag 20 geworden en toen gingen we heel gezellig iets eten met zijn ouders en nog een oom en tante van hem. Nou zei hij al dat hij de volgende dag dus een 'feestje" gaf voor wat vrienden. Ik ging er natuurlijk vanuit dat ik daar ook bij zou zijn. Net voordat we die avond gingen slapen vroeg ik wat nou precies de plannen voor de volgende dag waren, en toen zei hij dat het wel de bedoeling was dat ik er dan niet zou zijn omdat zijn vrienden dan langs zouden komen. Eerst dacht ik nog, oké… Maar ik zat er daarna echt mee. Uiteindelijk zei ik dat toch maar, en toen bood ie z’n excuses aan dat ie mij zo liet voelen, begon hij erover dat het eigenlijk niet echt een “verjaardagsfeest” is en ook niet iets waar je je vriendin mee naartoe neemt… Eigenlijk gewoon dikke onzin want het gaat hier wel om zijn verjaardag, met zijn vrienden (waarvan ik sommige ook nog niet heb ontmoet). Ik voel me hier echt gekwetst door, als ie echt zoveel om mij gaf wil hij toch juist dat ik bij dat soort dingen ben? Als hij normaal een avondje met zn vrienden wil zijn hoor je mij echt niet zeiken, maar het gaat hier wel om zijn verjaardag… Ik vind het gewoon raar en ik heb dat zaterdagochtend ook nog eens gezegd. Als hij het dan uitlegd klinkt het allemaal zo logisch en denk ik gewoon dat ik me verder niet moet aanstellen, maar mensen waar ik het tegen vertelde vinden het ook allemaal belachelijk. Ik weet het gewoon niet, hij zou me vanmiddag bellen want ik had gezegd dat ik graag even met hem wilde praten.

Wat denken jullie, of wat zouden jullie in mijn geval doen?

Ik snap dat je er graag bij wil zijn, maar je moet je vriend ook wat tijd met zijn vrienden gunnen. Jullie hebben het toch al vrijdagavond gevierd? Ik denk dat hij gewoon een biertje ofzo wil gaan drinken met z’n vrienden. Jij viert je verjaardag toch ook met je vriendinnen? Ik zou me er niet te veel ‘‘zorgen’’ over maken.

Ik vier mijn vriend zijn verjaardag ook niet samen met zijn vrienden. Dat klinkt misschien raar, maar ik ben niet zo close met hun en het is ook echt alleen mannelijke vrienden die hij uitnodigt. (En dus niet ook hun vriendinnen ofzo.) Meestal ben ik de avond voor zijn verjaardag bij hem, en zijn verjaardag zelf ook, alleen 's avonds niet omdat hij dan met zijn vrienden iets gaat doen. Ik maak daar niet echt een probleem van, het is zijn verjaardag en het is ook niet zo dat ik hem helemaal niet zie.

Ik vind eigenlijk dat hij wel gelijk heeft, dat jullie een relatie hebben wil niet zeggen dat hij geen eigen leven meer mag leiden. Als hij een gezellige avond met vrienden wil hebben, hoeft z’n vriendin daar niet perse bij te zijn. Het zijn niet jouw vrienden toch?

Ja maar ik zou juist op mn verjaardag hem er ook bij willen hebben, hij hoort bij mij dus als mijn vriendinnen langskomen stuur ik hem echt niet weg. Hij had vanalles in huis gehaald, ik had nog cakejes voor hem gebakken die hij dan gezellig met zijn vrienden die avond zou gaan opeten. T voelt gewoon niet goed voor mij, alsof hij mij gewoon niet bij dat soort dingen wil hebben?

Maar net als jij met je vriendinnen girltalk hebt, heeft hij met z’n vrienden boytalk. Hij mag toch wel zijn eigen leven leiden, jij hoeft toch niet overal bij te zijn? (niet lullig bedoelt)

Ugh, m’n ex was precies hetzelfde. Ik mocht niet met vriendinnen afspreken zonder hem erbij, ‘want hij was toch m’n vriend, en dan wil je toch juist graag samen zijn’. Nou nee, op een gegeven moment wordt je daar helemaal gek van. Hij moet ook z’n eigen leven houden en dat betekent ook dat hij met vrienden mag afspreken wanneer hij dat wil. Leuk trouwens ook voor je vriendinnen, dat hij er steeds bij moet zijn als jij en je vriendinnen een keer afspreken of een feestje hebben.

Ik gun hem alle tijd van de wereld met zn vrienden, echt elke andere dag zou ik er helemaal niks om geven. tuurlijk dat ie zn eigen leven en vrienden moet blijven houden… maar bij zoiets mag ik er toch zeker wel bij zijn? in eerste instantie maakte ik er nieteens een probleem van maar toen ik dit tegen mij beste vriendinnen vertelde vonden die het heel raar dat ik dat accepteerde, daardoor ben ik eigelijk zelf nogmeer gaan twijfelen

Je hebt geen gelijk. Je hoeft niet overal bij te zijn. Jullie hebben al zijn verjaardag gevierd en nu wilt hij het doen met zijn vrienden niks mis mee. En wat maakt het uit dat je sommige vrienden nog niet hebt ontmoet, waarom moet je dat ?

ja maar diep vanbinnen vind het helemaal niet fijn, want in feite is het gewoon van: jij mag niet bij mijn vrienden zijn. nou oké lekker is dat

Dit

Maar, heb jij dat zelf dan ook niet? Ik bedoel, ik heb momenteel geen vriend maar mocht ik die wel hebben dan zou ik het ook zo doen. Als ik met hem uiteten ging, en de volgende dag zou melden dat er een groep vriendinnen kwamen en dat we lekker gingen kletsen en misschien uitgaan zou ik het zelf raar vinden als hij daarbij zou WILLEN zijn. Kijk geeft hij nou een groot feest dan is het logisch dat jij daarbij bent, maar als hij gewoon met z’n vrienden is… zie ik geen reden waarom je daar überhaupt bij wil zijn.

Nee, als hij er die dag was dan zou ik hem echt niet het huis uitwerken omdat mn vriendinnen dan komen… het gaat mij eigenlijk nieteens om het feit dat ik er niet was, maar gewoon dat hij nieteens de keuze geeft. gewoon “ja jij moet weg”, ik vind dat gewoon lomp. ben ik echt de enige hier die zo denkt? ik voel me nou net de superbezitterige vriendin terwijl ik dat totaal niet ben

Jij vindt je vriend dus belangrijker dan je vriendinnen en neemt het je vriend kwalijk dat hij jou niet belangrijker vindt dan zijn vrienden. Begrijp ik dit goed? En om eerlijk te zijn vind ik je inderdaad best wel heel erg bezitterig over komen.

ik heb het nooit over belangrijker gehad, ik vind mijn vriend helemaal niet belangrijker dan mijn vriendinnen. het enige dat ik hem kwalijk neem is dat hij mij niet wil hebben bij zijn eigen verjaardagsfeestje.

Maar heeft hij alleen jongens uitgenodigd op zijn feestje? Dan snap ik je vriend wel. Maar ik vind dat als er wel andere meiden komen, hij jou ook moet uitnodigen.

Ik snap het best. De rest van de meiden heeft het over gewone wekelijkse situaties. En als je er altijd bij zou willen zijn als hij met zijn vrienden is, zou ik dat ook raar vinden. Maar op zijn verjaardag snap ik jou wel, dan wil je gewoon bij hem zijn. Toch zou ik dat lekker loslaten en hem gunnen wat ie wil. Hij is tenslotte jarig, dus zijn wil is een beetje de wet die dag haha:’)

Ik denk dat jij het anders opvat dan dat je vriend het bedoelt.