Niet op mijn gemak voelen op school!

Hoi Meiden!

Niet denken dat ik een trol ben ofzo, maar dit is mijn eerste bericht op dit forum, ik zit wel al langer op Girlscene zonder account.

De namen van iedereen heb ik ook veranderd voor de anoniemheid. Zelf heb ik nog wel mijn eigen naam, Merel.

Zoals de titel al een beetje zegt, ik voel me niet op mijn gemak op school. Dit heeft meerdere oorzaken. Ik zit trouwens in de eerste, van de middelbare ofcourse.

Op de introductie dag van mijn school, zag ik een meisje wat mij erg aansprak, Anouk. Ze leek mij heel aardig! Ik had de school gemaild en gevraagd om de klassenlijst, en toen ik die eenmaal had ben ik haar meteen gaan opzoeken op, toen nog, Hyves. Ik kon haar niet vinden, ik had het maar gelaten zoals het was. Ik week voor de zomervakantie kreeg iedereen die lijst. Ineens kwam er een verzoek van Anouk binnen, en ik was heel blij. We spraken af om een keer in de zomervakantie naar de bioscoop te gaan. We vonden het beide leuk en gezellig. De rest van de zomervakantie spraken we nog af.

Eindelijk was het moment daar: we gingen naar de eerste dag van school! Inmiddels waren we hele goeie vriendinnen geworden, en ik dacht dat het zou blijven. Op school werd iedereen aan elkaar voorgesteld. Er zat een jongen bij die mij erg aansprak. Hij was blijven zitten. Hij leek mij erg aardig. We praatte heel vaak gezellig met zijn drieën. Die jongen heette trouwens Joris. Hij heeft wel een paar keer gezegd dat hij niet wou dat we hem gingen volgen op twitter. Dit omdat dat zijn ego kost bij zijn vrienden. Dat heb ik ook niet gedaan.

Die 2 voorlichting dagen van mijn school, waarbij je klas elkaar leert kennen, was ik super druk. Ik wist toen nog niet dat dit hele erge problemen ging opleveren.

Dit was toen nog niet het probleem. Hier ging alles super! Het eerste probleem begon pas later.

Probleem 1: (Anouk & Haar New Best Friend)

Een week na de zomervakantie trekt Anouk zich steeds verder weg. Ze gaat in een keer heel vaak naar een meisje zitten, Emilia, en samen hebben ze de grootste lol. Ik vond dit echt niet leuk, ze sluiten me ontzettend buiten, en ik wist niet meer wat ik verkeer deed. Emilia was echt een super leuk meisje hoor; daar niet van. Maar ik voelde me buien gesloten.

Ze hadden samen de grootste lol, en in het begin hoorde ik er nog echt bij. Ik en Anouk zouden samen naar Walibi Holland gaan. Ik had er heel veel zin in, maar een dag daarvoor waren we (ik, Anouk en Emilia) naar de boot van Anouks vader gegaan. Ik vond het water erg koud, maar hun wilden graag zwemmen. Ik zei dat ik het niet erg vond om op de boot achter te blijven. Het was immer mijn eigen keuze. Ik zou wel werken aan mijn powerpoint muziek, die je moest maken. Toen het wat warmer werd, wou ik wel gaan zwemmen, maar het leek alsof ze mij er niet bij wouden hebben. Dit deed me echt ongelofelijke pijn. Ik wist niet wat ik doen moest, en ik vond het echt niet leuk. Maar ja, want kon je er tegen doen? Niks toch? Anouk en Emilia werden dikke vriendinnen, dat had ik wel door ja!

Die dag erna, de ochtend dat ik met Anouk naar Walibi zou gaan, vroeg ik aan Anouk waarom ze zo afstandelijk tegen me deed. Ineens zei ze dat ze mij irritant vond, en dat ik nooit luisterde, maar eigenlijk vertelde zij nooit wat. Ik vond het echt, echt heel erg oneerlijk. Ik werd boos, en we gingen niet meer naar Walibi.

Die dagen erna deed ze alsof er niks aan de hand was. We kregen nog meer ruzie’s, en ik was er helemaal klaar mee. Ik ging met andere kinderen uit de klas optrekken, en gelukkig waren hun veel aardiger! Toch miste ik de lol die ik met Emilia en Anouk had. Ze waren super goeie vriendinnen, dat wel! Maar niet zoals ik.

In een andere klas zag ik 3 super leuke meisjes staan. Ze waren alle drie heel erg aardig. Ik zou graag vrienden met hun willen zijn, maar ik wil mijn andere vrienden niet in de steek laten. En er was nog 1 probleem, en dat is dat hun heel veel met Joris om gingen. En laat Joris nou net probleem 2 zijn.

Probleem 2: (Het gepest van Joris)

Dat Joris graag stoer wou doen, zag iedereen. Hij werd vriendjes met bijna de hele klas. Maar tegen mij begon hij steeds lulliger te doen. Zodra er bijna niemand bij is, doet hij heel aardig, maar zijn er andere bij? Dan barst de bom. Hij zegt dat ik op een schaap lijk, en dat ik lelijk ben.

Hier kon ik absoluut niet tegen. Ik ben heel mijn bassisschool tijd gepest: ik wou niet dat het opnieuw begon. Ik stond er niet open voor.

Maar ik denk dat ik hem te veel kansen geef, eigenlijk doe ik dat bij iedereen, ik doe alles voor iedereen, al heeft diegene me één tel geleden nog uitgemaakt voor mongool, en lelijkerd. Ik weet nou niet meer wat ik er tegen moet doen. Ik haat het!

Maar die 3 nieuwe meisjes waren dus heel aardig, maar ze gaan met Joris om! Denken jullie dat ik gewoon contact met ze moet zoeken?

Ik vind het heel lief als je dit helemaal gelezen hebt, bedankt!

XX
Merel

Je kunt toch prima bevriend zijn met die 3 meisjes zonder je vrienden in je klas te laten vallen?
En die Joris, daar zou je beter het contact mee laten verwateren, mensen die andere kleineren om zichzelf naar boven te werken heb je niets aan.

Probleem 1: Hoe moeilijk het ook is, laat die meiden links liggen. Het is niet de bedoeling dat je je buitengesloten voelt! Als je echt nog graag bevriend met ze wil blijven zou ik of een even goed met ze praten en vragen wáárom ze zo raar doen, en als dat niet lukt kun je ook nog je mentor erbij halen.
Probleem 2: Je kan wel met die meisjes omgaan maar als ze mee gaan doen met die Joris zou ik hetzelfde doen als probleem 1.

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen! xx

Thanks Girls!

Wat moet ik trouwens doen om gewoon te zorgen dat Joris me niet meer raakt? Want het doet me wel pijn wat ie allemaal zegt!

Ten eerste : ik lees aan jouw tekst dat je héél volwassen bent voor je leeftijd.
Ten tweede : zoek gewoon contact met die meiden en zet Joris een keer op z’n plaats. “Als we alleen zijn, ben je zo aardig en in de klas plaag je me altijd. Ben je verliefd op mij ofzo?” That will shut him up. Ga nu verder zoals je bezig bent, ga om met de rest van je klas en laat die 2 meiden links liggen. De hele tijd met z’n tweetjes optrekken is echt zielig en als zij ruzie krijgen, hebben ze pas echt een probleem.

Dankjulliewel voor jullie reacties!

Joris laat ik lekker links liggen en ik ga er ook echt wat van zegen. Ik doe nu echt heel veel voor hem, en hij zegt nooit eens ‘dankje’!

Joris gewoon links laten liggen ja, maarja, jongens he :stuck_out_tongue:
Hetzelfde geld ook voor die meiden eigenlijk, mij lijk je echt een superaardige meid, en ik weet zeker dat er meerdere mensen zijn die daar zo over denken. Het is hierboven al gezegd, maar misschien zijn er in je klas wel meerdere meisjes waarmee je goed bevriend kunt raken, maar je hun nog niet echt hebt ‘gezien’ zeg maar.

Moeilijke situatie, maar in ieder geval heel veel succes! x

Haha ja, jongens. Je weet niet wat je ermee aan moet :stuck_out_tongue:

Ik vind ook echt iedereen uit de klas ook heel aardig hoor! Maar die 3 meisjes die mij echt aardig leken, zitten in een andere klas helaas. Natuurlijk hoeft dat geen probleem te zijn!

Ik haat het, Emilia zegt nu dat ik echt gepest ga worden, dat iedereen achter mijn rug om over mij praat, dat iedereen me haat.

Ik haat het! Ik kan nu echt wel janken, of zo iets. Maar ik ben heel lang gepest, en ik ben echt bang dat ik het weer ga worden. Het liefst zoek ik nog een andere school ofzo.

Wat vreselijk stom zeg! Ik vind het echt heel heel erg voor je :frowning_face: Misschien moet je er een keer met je mentor over praten? Ohmygod ik vind het echt zo erg dat ik even niet weet wat ik moet zeggen… :frowning_face:

Hopelijk komen er snel nieuwe berichten hierzo, want ik hoop echt dat je word geholpen!
Upje dus. x

Dankjewel. Wij werken via computers op school, dus je kan de leerkrachten mailen. Dat is wat ik nu ook ga doen. Ik ben het namelijk echt spuugzat

Ik weet niet zo heel goed wat ik in die mail moet zetten, nou, eigenlijk het onderwerk niet.

Ik vind het heel vervelend voor je, zit je net op de middelbare en denk je dat je vrienden maakt, gaan ze je zo behandelen.

Ik ben het eens met BettiePage en Le_papillon.
En zo te lezen ben je denk ik echt een heel lief aardig meisje, en ik denk eigenlijk TE aardig.
Mensen maken altijd misbruik van aardige mensen. Ik heb het heel vaak zien gebeuren. Zoals je zelf zegt geef je mensen te veel kansen en krijg je er niks voor terug. Zodra je merkt dat je in je vriendschap niet hetzelfde terugkrijgt als dat je erin stopt moet je al afstand gaan nemen.

Dus ik vind dat je gewoon lekker je ding moet doen, en zij gewoon lekker achterwege moet laten. Kijk eens rond in je klas of daarbuiten(zoals je al deed) misschien kom je mensen tegen die wel echt oprecht aardig zijn. Maar wees niet te snel van vertrouwen(niet overdrijven, je wilt niet op mij gaan lijken haha!) want anders gebeurt het misschien wel weer.

Het zou best wel eens kunnen dat wanneer je niet of heel weinig met Anouk omgaat ze opeens op jou komen opzoeken.
En tja Joris, dat is gewoon typisch jongens gedrag voor die leeftijd. Stoerdoenerij. Dus dat moet je gewoon negeren.

Thanks! Joris voelt zich zozo al heel stoer, omdat hij is blijven zitten (niet dat is snap dat hij zich daarom stoer voelt) en iedereen uit de 2de kent enzo.