Niet op komen dagen

Stel je moet werken om 9.00, om half 10/10 uur ben je er nog niet. Belt je leidinggevende/werkgever dan naar huis of naar je 06 om te vragen waar je blijft?

Ja.

Ik moest namelijk laatst werken, terwijl ik dat niet wist (stond niet op rooster eerst). Toen heeft hij de hele dag niet gebeld om te vragen waar ik bleef. Terwijl hij me het nu wel verwijt.

Logisch toch?
Misschien is er wel iets ergs gebeurd ofzo, weten zij veel.

Wat verwijdt hij je? Dat je er niet was of dat je niet opnam?

Hij heeft me niet gebeld/contact met me proberen op te nemen. Hij wil binnenkort een gesprek met me omdat het niet door de beugel kan dat ik niet op ben komen dagen, terwijl ik toen ik voor het laatst werkte niet op het rooster stond. Ik wist dus niet dat ik moest werken, maar hij verwijt me dat ik niet ben op komen dagen. Hij heeft zelf niet gebeld ofzo, om te vragen waar ik bleef.

Normaal is het maar net wat je af hebt gesproken, mobiel of telefoon meestal mobiel.
Vertel gewoon eerlijk dat het er niet op stond en je dus van niks wist.
Bied je excuses aan en zeg dat je altijd op het rooster kijkt en dat het niet alleen jouw fout was.

Ik weet dat ik ook deels fout zit, aangezien ik had moeten bellen of ik eventueel op ht nieuwe rooster stond. Maar als hij mij die dag om half 10 had gebeld om te vragen waar ik bleef, was ik echt nog wel gegaan maarja. Thnx voor de reacties :slightly_smiling_face:

oh dat heb ik ook al 2 keer gehad, super vervelend. mij hebben ze toen ook niet gebeld en toen ik er later over begon deden ze raar.
ik zou gewoon zeggen dat je het niet wist en je excuses aanbieden.

dat kan toch iedereen een keer overkomen! ik heb het zelf ook gehad, en toen belde ze mij.

als het er toen nog niet op stond is het toch ook niet jou schuld? hij had je indd wel even kunnen bellen.

Wanneer er al een nieuw rooster is, en die word nog weer veranderd, vind ik dat er verplicht eventjes een smsje/belletje/mailtje rond moet gaan met de melding dat er een nieuw rooster is, zodat men daarvan op de hoogte is en kan vragen of ze nog moet werken!

is wel zo normaal dat ze bellen, toch? ik bedoel, het is voor hun toch ook gunstiger als jij er bent, dus dan moeten ze je toch even bellen? is vrij logisch. ik zou zeggen dat je het gewoon niet wist, en dat als ze hadden gebeld dat je wel was gekomen.