niet op dezelfde golflengte.

Hey meiden,

ik ben ondertussen al 2 maanden samen met een heel lieve jongen,
maar vorige week zei hij me ineens dat hij vond dat we niet op dezelfde golflengte zitten, en dat hij dit ‘maar een beetje erg vindt’. Hij wil het niet uitmaken ofzo, integendeel zei hij. Maar dit is toch niet goed? Is dit niet een vereiste in een relatie?

En wat hij hier precies mee bedoelt snap ik eigenlijk ook niet… help :frowning_face:

Vragen aan hem wat hij er mee bedoelt.

Het is toch logisch andere meningen of ideeën te hebben?! anders was de wereld wel heeeel saai.

Het is echt niet erg om andere meningen te hebben maar wel fijn om van elkaar te weten… Je mag best laten merken als je het ergens niet mee eens bent, maar heb wel respect voor elkaar!!

Tsja, dat hangt er inderdaad vanaf wat hij er precie smee bedoelt, vraag dat anders gewoon is aan hem?
Misschien bedoelt hij er niets ergs mee, maar weet hij gewoon niet zo goed hoe hij het onder woorden moet brengen, en klinkt het nu erger dan het is?

heb ik gedaan, maar hij legt het niet goed uit.
hij zegt ‘ja gewoon, wij zijn eigenlijk toch heel verschillend’
&hij zegt dat ik het te serieus opneem, maar dat is toch logisch als hij ineens zoiets zegt…

Ik denk dat hij ermee bedoelt dat je elkaar niet echt begrijpt zoals bijvoorbeeld niet dezelfde interreses hebben.

Ja, ik weet wel wat hij bedoelt, we hebben inderdaad verschillende interesses, hij is meer een serieuzer type & ik meer een ‘meisjemeisje’, veel ‘tuttiger’ dan zijn vorige liefjes.
Maar dat hoeft toch niet slecht te zijn? Ik dacht net altijd dat we goed met elkaar konden opschieten ook al waren we zo verschillend, tot hij dit ineens zei, nu twijfel ik ineens aan alles…

Probeer misschien verschillende interesses met elkaar uit te oefenen?
Bijvoorbeeld een sport ofzo? Misschien gaat een van jullie dan ook nog eens iets leuk vinden wat eerst niet zo was en je krijgt het misschien leuker?

Het is toch juist leuk in een relatie dat je verschillend bent!? Of ligt dat aan mij… Oke je moet de ander inderdaad respecteren om wat hij/zij vindt of doet. Maar als je beide helemaal hetzelfde bent is de lol er snel vanaf…

Ik respecteer hem & zijn meningen zeker hoor, volgens mij bedoelt hij echt gewoon dat we verschillende interesses en meningen hebben, maar ‘niet op dezelfde golflengte zitten’ klinkt al meteen zo erg vind ik :s

Ik zou hem vragen om aan te geven wat hem dan “stoort” en kijken in hoeverre jullie daar rekening mee kunnen houden. Het is soms juist leuk om niet helemaal hetzelfde te zijn maar je moet over de belangrijkste dingen wel een beetje hetzelfde denken =)

ik weet niet, hoe oud zijn jullie?

ik ben 17 (dit jaar 18) , en hij 19.

hmm… heb je wel goed te tijd genomen om elkaar door en door te leren kennen? Bijvoorbeeld met lange gesprekken over muziek, kleding, hobby;s en dat soort dingen. Vraag ook aan hem op welke gebieden hij vooral merkt dat jullie niet op één lijn liggen, dan weet je een beetje waar het aan ligt. Ligt het aan muziek, of juist dingen zoals politiek, karakter, persoonlijke eigenschappen? Vraag er gewoon naar, dan kunnen jullie het samen oplossen, want een relatie tussen twee tegenpolen, gaat niet goed werken. Maar ik weet zeker dat het wel mee zal vallen. Maar vraag het gewoon. Je zal zien dat het uiteindelijk gewoon heel erg mee zal vallen!
Succes!

^ Daar ben ik het niet helemaal mee eens. NovaaCartaa zegt: ‘… want een relatie tussen twee tegenpolen gaat niet goed werken.’ Ik ben samen met mijn exacte tegenpool, en we hebben het al een half jaar erg leuk! We zitten zeker niet altijd op dezelfde golflengte en zijn het weinig met elkaar eens, maar dat maakt discussies interessant. Na een tijdje tegen elkaar ingaan zijn we dat zat en accepteren we dat we allebei wat anders denken.
Moraal van dit verhaal: als jullie accepteren dat julllie allebei anders zijn, zijn er helemaal geen problemen. Ik wens jullie veel succes en liefde met elkaar =)

Ik denk dat het juist leuk is om verschillend te zijn, dan kan je elkaar nog dingen uitleggen/etc en dat houdt de relatie leuk (:

Op dezelfde golflengte zitten is belangrijk als het gaat om mentaliteit (dus ‘geestelijke leeftijd’) maar niet als het gaat om interesses.

^Dit hierboven

ik geloof dat bepaalde meningsverschillen geen kwaad kunnen en zelf goed zijn in een relatie. Maar misschien wel als ze over iets groters gaan.
Daarmee bedoel ik dat je waarschijnlijk alleen kleine verschillen hebt en niet
die ‘grotere’ dingen waarover moet beslist worden als kinderen, carriere, een huis, samenwonen, trouwen. Dat is volgens mij eerder een verschillende golflengte…

Ik denk niet dat het erg is, ik denk eerder dat het wat erg klinkt omdat hij die uitdrukking gebruikt. En als hij zegt dat hij het niet wil uitmaken, maak je dan maar zeker geen zorgen

het komt wel weer op z’n pootjes terecht… je moet elkaar nog wat leren kennen, en dat gaat niet altijd even vlotjes…

ik en mijn vriend zijn ook best wel verschillend, maar tegenpolen trekken elkaar aan, toch?