Niet op 1 lijn liggen

Hoii hoii,

Ik ben 15, en Ik heb nu 3.5 maand een relatie, maar ik heb zo m’n twijfels. We liggen namelijk niet echt op 1 lijn, en dat gaat vooral over het geloof, we staan daar allebei heel anders in. En we zijn allebei heel eigenwijs, dus elkaar overhalen lukt niet. Ook verbied hij mij dingen te doen, zoals naar feestjes gaan, of om een broek aan te trekken. Of dat ik zelfs niet naar een bepaalde kerk mag gaan ( later )
Terwijl hij de enige is die dit voor mij verbied. Mijn vriendinnen zeggen dat ik niet meer gelukkig met hem ben en dat ik er beter een punt achter kan zetten. Maar ik weet het niet, moet ik er juist voor gaan en doorzetten?

Zo snel mogelijk uitmaken. Jullie passen duidelijk niet bij elkaar, en daarnaast kan het gewoon heel onveilig zijn als hij jou dingen probeert te verbieden. Bij voorkeur uitmaken als er iemand anders bij is, dus niet alleen jullie twee. Iemand die controle wil over jou, dan weet je niet hoe dat uitpakt.

Ik zou het inderdaad ook uitmaken, dit klinkt niet goed! Succes en sterkte.

Eens met @Janneke20

Ik ben het eens met bovenstaande, maar belangrijk is dat jij zelf ook het gevoel hebt dat dit de juiste beslissing is ipv. dat je dit alleen maar van anderen hoort. Probeer eens op een rijtje te zetten wat je leuk vindt aan hem en wat je uit de relatie haalt, en of dat opweegt tegen de punten die je hierboven noemt. En denk ook aan de lange termijn. Nu vind je dit soort regels misschien nog twijfelachtig, maar hoe moet dat later gaan als jij nooit een broek aan mag en niet naar feestjes mag? Ga je dat volhouden? Wees eerlijk naar jezelf en kies wat het beste is voor JOU!

Een kleine aanvulling: in een relatie kan het soms moeilijk zijn om echt te weten wat jij zelf wil. Je houdt van de ander en wil het toch graag goed doen. Daardoor kan de grens tussen wat je eigenlijk wil en wat je denkt dat je wil vaag worden. Ik spreek uit ervaring, want ik weet hoe het is als de ander jou van alles verbiedt. Maar het is nooit oke als jij opeens geen broek meer aan mag, niet naar feestjes of je vriendinnen niet meer mag zien… Je hebt ook je eigen leven!