niet ongesteld tijdens stopweek

Hallo allemaal,

Ik slik al meer dan 2 jaar de pil. in het begin waren de bloedingen normaal tijdens de stopweek. maar sinds een halfjaar word dat minder.
er zit minder slijm bij, en minder bloed.
meestal slik ik 3 strippen en dan stop ik een weekje.
maar nu heb ik 1 strip geslikt en ben ik daarna weer gestopt (ik wil wat vaker stopweken in gaan lasten)
maar… nu ben ik helemaal niet ongesteld geworden!! er kwamen een paar druppels ‘oud’ bloed.

is dit normaal? omdat ik anders zolang doorslik dat mijn lichaam daaraan gewend is?
of zou ik zwanger kunnen zijn? wat ik betwijfel omdat ik altijd netjes slik en oplet met overgeven en diarree.
wat zouden jullie doen??

Liefs.

Je zou in principe ongesteld moeten worden, dus je kan er vanuit gaan dat er iets niet goed zit. Als ik zelf doorslik en daarna ineens niet meer word ik toch altijd op tijd ongesteld. Wel word ik dan later ongesteld je stopt bijvoorbeeld zondag en word dan woensdag avond ongesteld. Weet niet hoe lang geleden je voor het laatst hebt geslikt?

Toch voor de zekerheid een test doen wellicht? Of ben je heel erg afgevallen dat je in principe niet meer ongesteld kan worden? Onder de 40 kilo is dat volgens mij. Of heel veel aangekomen?

Hallo trainspotting,

ik word al sinds het begin dat ik slik pas laat ongesteld.
ook zondag de laatste, woensdag ongesteld.

maar nee ik ben niet erg afgevallen of aangekomen of wat dan ook.

de vorige keer dat ik ongesteld was, maand geleden dus, was het nog gewoon normaal. wel minder slijm ook… maar het word steeds minder en minder.

Misschien heb je juist wel een verkeerde pil die te zwaar of te licht is. Als het kennelijk al zo’n poos afneemt :-). Gewoon even langst de huisarts kan hij je een lichtere geven bijvoorbeeld. Nadat je voor de zekerheid een test heb gedaan dan, als je laatst seks hebt gehad.

Als je wilt weten of je zwanger bent, moet je testen.

Als de test negatief is, bel dan even de dokter, die kan je vast vertellen waar het door komt

Heb je veel stress? Zijn er grote veranderingen ofzo?
Ik slik trouwens op donderdag de laatste pil en word meestal op maandag past ongesteld, dat is toch vrij normaal?

Ik denk dat het komt omdat je normaal 3 strippen slikt, en deze keer al na eentje stopte. Je lichaam wordt er een beetje door verrast. Ik zou me geen zorgen maken.

denk dat het komt doordat je maar 1 strip hebt geslikt… je kunt het beste regelmatig de pil slikken zodat je lichaam daaraan went

er zijn heel veel mensen die van de pil ook bijna niet meer ongesteld zijn omdat de pil de ongesteldheid verminderd !
maar denk ook dat omdat je maar 1 strip hebt gedaan, dat je lichaam even op trabbat is !

Oui, dat is normaal, dat doe ik ook altijd.

Ik had nooit fel mijn maandstonden met de pil
toen ineens een maand niets
en nu bloed ik half dood
raar dus…