Niet ongesteld in stopweek

Hoi meiden,

Ik slik al 1,5 jaar de pil. Altijd ben ik normaal ongesteld geweest. Ik slik de pil altijd drie weken (dus één strip) en hou dan een stopweek. Ik stop op dinsdag met de pil en de zondag erna wordt ik ongesteld.

Tijdens mijn vorige stopweek was ik heel weinig ongesteld. Daarna heb ik één strip geslikt, maar het kwam me op dat moment niet zo goed uit om ongesteld te worden dus heb ik 2 weken extra geslikt.
Afgelopen dinsdag ben ik gestopt met de pil, dus ik zou vandaag ongesteld moeten worden. Maar dat ben ik nog steeds niet en ik heb ook nergens last van (buikpijn, onderrug pijn enzovoorts)… ik kan overigens absoluut niet zwanger zijn.

Hebben jullie ervaring met dat het langer duurt voordat de menstruatie komt als je doorgeslikt hebt? Of dat je helemaal niet ongesteld wordt tijdens een stopweek?

Ja, heb ik best wel vaak. Meestal gaat het goed, als ik netjes de stopweken houd. Als ik een stopweek oversla wil alles wel eens in de war zijn. Ook tijdens toetsweken wordt ik meestal niet ongesteld, omdat ik dan helemaal ontregeld ben door stress, etc. Dan komt het vaak een week na de stopweek pas op gang.

hmm oke! maar begin je in de week naar je stopweek dan gewoon aan een nieuwe strip en wordt je toch die week nog ongesteld?

Algemene piltopic.