Niet ongesteld in de stopweek

Meiden,

Ik heb een vraag. Ik ben net begonnen met de pil (Diane 35) en vanaf donderdag gestopt met de pil, ik zou dus ongesteld moeten worden. Maar ik ben nog steeds niet ongesteld. En zou as donderdag weer met de pil moeten beginnen. Ik kan niet zwanger zijn dus iemand enig idee wat het kan zijn?

Je zegt zelf dat je net begonnen bent met de pil, het kan zijn dat je lichaam er nog aan moet wennen. Ik bedoel veel processen in je lichaam die te maken hebben met je menstruatie veranderen opeens allemaal, ik werd wel ongesteld maar dat was maar 1 of 2 dagen…

lastig voor je.

Algemeen pil-topic.

je lichaam moet er idd gewoon nog aanwennen. Als ik jou was zou ik gewoon donderdag weer beginnen met je nieuwe pil, (denk ik)

Je moet altijd weer op de dag beginnen dat je bent gestopt, ookal ben je niet ongesteld geworden. Als je pas net de pil slikt kan dit voorkomen, no problem.

Het is heel normaal dat je pas na een halve week ofzo ongesteld wordt. Gewoon afwachten en op donderdag weer beginnen met slikken, niks aan de hand.

dat kan, ik neem mijn laatste pil op maandag en word pas op zaterdag ongesteld ( k ben al lange tijd aan de pil trouwens ) dus dat kan gewoon :wink:

Bedankt meiden voor de handige informatie, de meeste dan!

Slikte je de laatste pil op donderdag? Dan kun je nooit weer op een donderdag beginnen, dan zou je op vrijdag moeten beginnen. Als je je laatste pil op woensdag slikte, dan moet je wel donderdag weer beginnen.

En dat je niet ongesteld bent kan liggen aan het feit dat je net aan de pil bent begonnen, je lichaam moet er dan nog even aan wennen. Maar het zou ook heel goed kunnen dat je nog ongesteld gaat worden deze week hoor, bij mij duurt het ook altijd een halve week ofzo.

Mij is altijd geleerd weer te beginnen op de dag dat je je laatste pil hebt genomen…

Dat kan opzich wel, je stopweek is dan korter dan 7 dagen en dat mag gewoon, maar het is wel super onhandig. Want stel dat je nu stopt op donderdag, en je begint de week erna ook weer op donderdag. Dan eindigt je strip op woensdag, begin je weer de week erna op woensdag. Dan eindigt je strip op dinsdag etc. etc. Oftewel, je stopweek begint dan steeds op andere dagen dus je bent dan steeds verschillend ongesteld.

Het is veel handiger om altijd je laatste te nemen op donderdag en dan altijd weer de week erna op vrijdag te beginnen, je stopweek is dan precies 7 dagen en je stopweek begint en eindigt dan precies op dezelfde dag.

je moet even op de gebruiksaanwijzing kijken. volgensmij staat er dat je weer gewoon verder moet gaan met de pil.

Exactly.

Dat is fout! Want de pil is berekend volgens de gemiddelde menstruatiecyclus, die 28 dagen duurt.
Je neemt eerst drie weken je pil (= 21 dagen), dan 7 dagen niet, en dan begint het opnieuw. En zo kom je dus aan 28 dagen. Zoals jij het doet, heb je maar 27 dagen.

Ik ben ook altijd anders ongesteld omdat ik altijd uitkies wanneer ik ongesteld wil worden. Als het me niet uitkomt slik ik gewoon nog even door. Geen reacties dat dat erg slecht is ofzo want ik doe dit al 3 jaar en nergens last van. =) (alleen dat ik nog steeds dun ben maar dat zal er niks mee te maken hebben. :grinning:)

Ik zeg het waarschijnlijk krom, maar ik slik de laatste op woensdag. Dus vandaar donderdag weer beginnen.

Maar zou ik niet mn huisarts moeten inlichten ofzo?

Nee je hoeft niet je huisarts in te lichten.
Je lichaam is geen machine en moet waarschijnlijk nog wennen aan de pil.
Ik had precies het zelfde, en na een maand of 3 slikken is het helemaal goed gekomen :wink:

-

Hey , ik slik al 2 jaar de diane pil maar ben nu opeens niet ongesteld geworden maar heb wel al een maand last van me buik ik heb al een zwangerschap test gedaan en die was negatief, weet iemand hoe dat kan?