Niet ongesteld, geen idee waarom?

Hee!

Ik heb eventjes een account aangemaakt speciaal om dit te posten, ik wist niet waar ik het neer moest zetten dus plaats ik het hier maar gewoon.

Ik ben 16, dik een jaar ongesteld en ben vanaf de 1ste keer al gewoon regelmatig ongesteld. Ik heb ook gewoon een normaal gewicht en heb nog nooit seks gehad.
Nu ben ik in heel 2011 nog helemaal niet ongesteld geweest, dus ik vroeg me af hoe dit misschien kan komen?
En wat zou ik kunnen doen?

Thanks!

Even naar de dokter gaan.

Stress je meer? Eet je minder/heel anders?

a

Nou, ik stress wel veel minder dan eerst, want vorig jaar had ik echt wel heftige stress door problemen thuis, maar nu gaat dat juist wel wat beter.
En qua eten ben ik eigenlijk nooit echt een gezonde eter geweest. Ik eet gewoon wat ik lekker vind en waar ik zin in heb, maar ben wel gewoon gezond qua gewicht. Ik ben 1.68 en weeg 52,5 kilo!

Als je 1.68 bent moet je veel meer wegen!
Als ik jou was zou ik even naar de dokter gaan voor de zekerheid, want kloppen doet het natuurlijk niet…
En dan heb je gelijk meer zekerheid…
En als je niet alleen durft/wilt vraag je of je moeder met je mee gaat of een vriendin.

Veel succes!

xxx

:bored:
ik ben ietsjes langer en even zwaar? volgensmij is dat gewoon normaal gewicht hoor :stuck_out_tongue:

ontopic: ik zou idd even naar de dookter gaan :slightly_smiling_face:

nou ik ben 165/166 ik weeg 48 en ik heb wel gewoon mijn regels dus het hoeft daar niet per se aan te liggen.

Ik wil niet zeggen dat ik trots bent op mijn gewicht want van mij mag er wel 5 kilo bij.

misschien ben je stiekem toch niet regelematig ongesteld nog, ik zou aan de pil gaan dan komt het wel. ga naar de dokter om te vragen naar de pil.

ik was het altijd op de 3e/4e van de maand :grinning:
en toen was het ook 3 maanden niks en toen werd het een jaartje onregelmatig en nu is het weer regelmatig op de 3e/4e :’) dus waarschijnelijk ben je wel gewoon onregelmatig en net zoals hier boven misschien de pil?^^

Ik zou zelf niet zo snel naar de huisarts gaan. Kan natuurlijk wel, maar als je nog maar een jaar ongesteld bent is het nog niet zo heel zorgwekkend… je moet 't zelf ook weten :wink:

stressen omdat je te veel nadenkt van wanneer ben nou weer ongesteld?

stress idd misschien? en misschien komt er wel meer structuur in, want je bent het pas een jaar, het is wel handig om naar de dokter te gaan ! :stuck_out_tongue:

dat had ik ook,
ik was eerst redelijk regelmatig,
toen een half jaar niet meer,
en daarna was ik het gewoon weer regelmatig.
maar als je het niet vertrouwd, kun je naar een dokter gaan ja.

ik ben na 2 jaar nog steeds onregelmatig, soms is het een paar maanden regelmatig en dan ineens 2 maanden niet, ik denk dat je je nog niet zoveel zorgenm hoeft te maken, tenzij je natuurlijk seks hebt gehad maar dat lijkt me niet :stuck_out_tongue:

ik ben ook na ong 3 jaar nog steeds onregelmatig, net zo als hierboven wordt gezegd, ik ben ook soms voor een lange periode regelmatig en dan opeens is het onregelmatig.

Vriendin van me werd ook een hele tijd niet ongesteld. Op zich kan het wel, omdat je nog maar een jaar ongesteld bent. Na 2 jaar zou je enigszins regelmatig ongsteld moeten zijn…
Maar mocht je het maar niet worden, dan zou je naar de dokter kunnen gaan voor onderzoekjes. En dan zal je ook wss doorverwezen worden, weet zo niet naar wat voor iemand m’n vriendin werd doorverwezen, maar die kreeg de pil voorgelegd. Om zo kunstmatig ongesteld te worden. Nu vergeet ze de pil wel eens of neemt hem een tijdje niet, en wordt ze wel weer ongesteld.
Beste kan je dus gewoon even naar je dokter gaan als je je erge zorgen maakt.

Kunstmatig ongesteld? Hihi.
Als je de pil slikt, krijg je hormonen binnen waardoor je lichaam denkt dat je zwanger bent. Dus eigenlijk fake je een zwangerschap.

OT: Misschien moet je gewoon even wachten? En als je het echt heel erg of eng vind, eventjes langs de dokter?

Ik ook, misschien nog zelfs een kilo zwaarder en dat is precies goed.
Dus ze is echt niet te licht hoor.

Een vriendin van mij is 17 en is ook nog niet ongesteld geworden. Ze is wel heel dun maar niet ongezond dun. Ze is zover ik weet gewoon gezond en fit. Misschien gewoon een laatbloeier en als je je echt zorgen maakt kun je altijd langs de dokter.