Niet ongesteld & de pil

Hoi meiden,

Ik zit een beetje met een dilemma: ik ben 18 jaar en werd sinds mijn 14e ongesteld. Vanwege een eetstoornis ben ik het afgelopen half jaar niet meer ongesteld geweest, maar ben een maand geleden wel begonnen met de pil te slikken.
Het is gebruikelijk om op de eerste dag van je menstruatie te beginnen met de strip, en dan werkt het meteen. Maar aangezien ik dus niet ongesteld werd ben ik gewoon ‘random’ begonnen eigenlijk. Ik heb 'm nu een maand geslikt en gister was het condoom gescheurd.

Na 2 weken slikken van de pil heb ik wel een soort bloeding gehad, maar waar dat vandaan komt weet ik niet. Of ik ineens wél weer ongesteld werd, tijdens het nemen van die strip, of dat het te maken heeft mer hormonen ofzo?

Ik weet dat jullie geen dokters zijn, maar wie weet heeft één van jullie antwoord op mijn vraag of ik nu zwanger kan zijn. Heb dus wel al een maand die pil geslikt met de aanname dat het dan wel zou werken (heb het aan mijn moeder gevraagd en die zei dat het na een maand wel zou werken).

Beetje een lang en ingewikkeld verhaal, hoop dat iemand een antwoord heeft! Anders toch maar langs de huisarts voor informatie.

Na 7 dagen werkt de pil beschermend. En die bloeding kan door de pil komen, maar dit weet ik niet zeker.

Ja dat kan. Als je meteen tijdens je menstruatie met de pil begint ben je veilig, doe je dit niet ben je drie maanden niet veilig voor zover ik weet.

Uhm…in mijn bijsluiter staat: 7 dagen met condoom vrijen.

Maar is misschien per pil verschillend.

http://forum.sekswoordenboek.nl/index.php?topic=38249.0#msg1423100

7 dagen met comdoom vrijen mits je tijdens de menstruatie begonnen bent staat er in de mijne.

U heeft de afgelopen maand geen anticonceptiepil gebruikt.
Begin met Microgynon 30 op de eerste dag van de cyclus (de eerste dag van uw menstruatie).
Neem een tablet bij de betreffende dagaanduiding op de strip. U mag ook op dag 2-5 van de
cyclus beginnen maar dan moet u in de eerste 7 dagen wel een extra voorbehoedmiddel
(bijvoorbeeld een condoom) gebruiken.

Ik zou met deze situatie naar de dokter gaan, het is heel ingewikkeld omdat je hiervoor niet meer ongesteld bent geweest. De dokter weet het echt het beste, die kan je ook vertellen of de pil überhaupt wel werkt of niet.

Ik heb Ethinylestradiol/Levonorgestrel.

Bijsluiter staat: Als je begint op de eerste dag van je bloeding, meteen veilig. Anders 7 dagen met condoom vrijen, daarna veilig.

Kijk in je bijsluiter of bel naar je dokter. Je hoeft dan waarschijnlijk niet eens langs te komen, ze kunnen je aan de telefoon wel een antwoord geven hierop hoor.

Dat is dezelfde als die van Maury geloof ik

Wie is Maury? :’)

Anyways, als mijn dokter dat zegt, en het in de bijlsuiter en de informatiefolder die ik erbij kreeg…dan neem ik aan dat het zo is.

Anders ben ik zwaar fucked :’)

oh das larrysucksdick

Hmm oke bedankt voor de reacties! Ga toch maar even bellen dan, ben wel een beetje bang als het inderdaad pas na 3 maanden zou werken

als je niet ongesteld wordt ben je ook niet vruchtbaar lijkt me.

Ja jawel, maar als je echt heel lang niet meer ongesteld wordt kun je wel onvruchtbaar worden.

Had trouwens mn bijsluiter al 3x doorgelezen maar daar staat niets in over deze situatie, morgen maar even bellen dus… Bedankt meiden!