niet om kunnen gaan met jongens

zoals de titel zegt, kan ik echt NIET omgaan met jongens.
ik weet nooit wat te zeggen, word zo rood als een tomaat, en als ik wat zeg zijn het echt domme dingen.
soms is het ook zo dat ik heel bot doe, dat hij iets zegt en dat ik dan heel ‘boos’ (ik bedoel meer bot) terugdoe.
Ik wil hier echt verandering in brengen en volgend schooljaar leuke gesprekken kunnen voeren met jongens.

Ik wil het ook kunnen ivm de liefde. Ik ben niet echt op zoek (haha), maar het begin is om goed met jongens om te kunnen gaan.

Kan je met geen enkele jongen normaal omgaan? Ook niet als vrienden? Iemand die je al heeel lang kent ofzo?

Je moet jongens niet heel anders zien dan meisjes, zijn ook maar gewoon mensen :slightly_smiling_face:. Ik denk als je daar mee begint, jongens gewoon als potentiële vrienden te zien komt het allemaal wel goed en kun je uiteindelijk ook op een minder ongemakkelijke flirterige manier met hen omgaan.

Hoe oud ben je? Komt vanzelf wel…

Hoe oud ben je?

Ik herken dit wel een beetje. Ik voelde me vroeger ook nooit comfi bij de ‘stoere’ types (die dan ook nog als de kers op de taart zeiden dat ik wel erg stil ben) en nu kan ik makkelijk conversaties gaande houden, maar dan wel met jongens die een beetje fijner in omgang zijn.

Geen paniek dus, je kan nooit met iedereen over weg, en het groeide er bij mij gewoon vanzelf uit. :wink:

hey ik heb dit zelf ook! Het is echt vreselijk ugh. Ik begin nu wel een beetje los te komen, maar echt waar ik snap hoe je je voelt.

Ja ga ik zeker doen! Bij mij is het dat ik de laatste tijd heel erg aandacht krijg van jongens. Ik weet dan echt totaal niet wat ik moet doen, omdat ik zo verlegen ben als de best :blush:

Komt goed! Echt waar, je bent nog jong en op 14/15 is alles eigenlijk awkward.

• Niet haasten met praten, denk goed na voordat je iets wil zeggen.
  • Doe rustig aan. Klinkt bekent aan de oren waarschijnlijk, gelukkig maar. Je moet kalm blijven. Je hebt geen monster tegenover je maar een jongetje die tegen je wil praten. Niet meer.
  • Laat hem uitpraten.

Ik kan je wel meer tips geven maar dan moet ik eerst wel weten waar je obstakel precies ligt. Is het alleen praten of ook dingen samen doen bijvoorbeeld? Als je wat in details gaat dan kan ik je meer advies geven.

-Verstand op 0 maar wel antwoorden

• Zelfverzekerd overkomen (schouders omhoog en hem gewoon aankijken )

ik heb dit ook. maar de laatste tijd gaat het steeds beter. ik ga nu heel veel om met een vriend van me, en mn beste vriendin is er ook altijd bij. ik voel me meer op mn gemak als zij erbij is, maar ik ben nu heel goed bevriend met die jongen dus ik voel me bij hem totaat niet ongemakkelijk meer. ik denk dat als je nou eenmaal met een aantal jongens omgaat je vanzelf leert om normaal om te gaan met alle jongens.

ik ben trouwens ook 15 (bijna 16)

't moet wel diep uit jezelf komen meid. Je moet wat steviger in je schoenen staan, niet snel panieken bang worden, bibberen, hem het idee geven dat hij eng of wat dan ook is. Praat rustig, niet te snel, niet te veel. Praat over onderwerpen en dingen waar je het graag over wilt hebben en vertel daar jouw kennis en ideeën over. Zie het als een normaal gesprek en niet persé een gesprek met een jongen. Blijf kalm en gebruik de zelfvertrouwen, kalmte en rust die je bij je vriendin(nen) ook hebt. Moet wel goed komen.

Klassieker, maar zeg het toch weer: HIJ EET JE NIET OP.

Ik denk dat je die gedachte vooral ook uit je hoofd moet verbannen!! Ik heb dit ook wel eens gedacht, en daardoor kan het heeeel ongemakkelijk worden terwijl dat helemaal niet nodig is! En al vind diegene je leuk kun je hem gewoon eerlijk vertellen dat je niet hetzelfde voelt. Succes meid xx

Hier heb ik ook last van, maar mijn probleem is vooral dat ik het verschrikkelijk vind dat ik zo snel bloos en dat houd mij tegen. Maar dat doe ik niet alleen bij jongens, ook bij aandacht in de klas enz.

Wanneer stopt het met de awkward momenten? of vermindert het? Want, ik ben 15 en ik ben die awkward momenten nu echt zat ;(. Niet bepaald met jongens, maar meer gewoon met alles en iedereen…

Ik denk dat het handig is als je inbeeld dat die jongen je beste vriendin is. Klinkt echt een beetje falend en vreemd, maar dat zou nog wel eens kunnen helpen :wink:. Mij hielp het in ieder geval wel, toen ik 12/13/14 was wist ik ook niks te zeggen enz. werd snel rood. Toen moest ik met vaste plekken achter een hele aardige jongen zitten en bedacht me gewoon dat als ik zo antwoord zoals ik zou antwoorden bij mijn vriendin, is er echt niks aan de hand! Later is dat niet meer nodig want dan gaat dat gewoon vanzelf

praat je wel eens met jongens op whatsapp? dat kan je eerst ook doen/ je merkt dat jongens ook heel onzeker kunnen zijn. je moet jezelf meer gaan respectere en zelfverzekerder worden. dat is heel belangrijk, jongens zien dat. je bent vast een mooie meid! je moet niet onzeker zijn nergens voor nodig, jomgens zijn ook maar mensen

Heb ik ook, precies hetzelfde. Mijn vriendin praat dan geregeld met jongens, en ik was er een keertje bij gaan staan omdat ze dat wou. Daarna moest ze iets in de vuilbak gooien, en toen stond ik daar met ze. Ik kon nergens over praten en hing er maar bij, het was zo awkward. Ik denk dat het komt omdat we toch verlegen zijn.

nee tuurlijk is t niet raar om het gesprek te beginnen. app die gene een keer en zeg gewoon heey!
dan kan je altijd kijken hoe het loopt. jongens vinden het juist leuk als een meisje het gesprek begint. en al helemaal als het een leuk meisje is net zoals jou. die onzekerheid is helemaal nergens voor nodig. jongens zijn op deze leeftijd ook heel onzeker. je mag me ook prive bericht sturen xx