Niet naar voetbal durven

Het is een heel raar verhaal, maar ik durf niet meer naar mn club te gaan.

Het begon allemaal voor de zomervakantie, ik wou ontzettend graag op voetbal. Ik had me ingeschreven. Ik was superblij.
Toen kreeg ik aan het eind van de zomervakantie bericht, ik had mn eerste training. Ik stortte in. Ik dacht: Ik wil niet meer! (dat kwam door het feit ik op een andere sport wilde)
Ik was er naar toe geweest, ik vond het helemaal niks. Mn liefde voor voetbal was weg. Maar langzaam begon ik het wel leuk te vinden.
Toen opeens een teamgenootje achter me fietste met haar vriendinnen (die ik niet kende) En ik hoorde haar over me roddelen. Ik weet zeker dat ik het was, want ik hoorde me naam.
Nou, ik wou echt niet meer naar voetbal, het deed me pijn. Ik ben er al een paar maanden niet naar toe geweest zonder afmelding. Ik wou niet meer. En iedere keer is het weer moeilijk, want klasgenootjes vragen dan: Ja, jij zit toch op voetbal, welke positie. En hoppa, weer een leugen. Als ze vroegen waar ik was bij de training, weer een smoes.
Maar, nu is er winterstop en ik zou heel graag naar de winterstop weer terug willen. Maar ik durf niet. Ik bedoel, ik heb van allerlei (belangrijke) dingen gemist. En ik ben bang dat de meiden me ‘‘raar’’ gaan vinden. Dat ze me gaan pesten buiten de club. Ik weet niet wat ik moet doen, weer naar training gaan, of toch er van af gaan. Wat zouden jullie ervan vinden als een meisje bij jullie in het team zonder enkele reden niet op de training komt. Wat zouden jullie doen. Please, tell me!

Voetbal is een teamsport! Het zal misschien even wennen zijn om je draai te vinden binnen de club maar uiteindelijk moet dat toch wel lukken? Het lijkt me dat je je teamgenoten met respect hoort te behandelen. Geef het een kans! Wie weet valt het reuze mee? Mocht het uiteindelijk alsnog tegenvallen dan ga je toch lekker op zoek naar een andere club. Dat zal dan meer over hun zeggen als over jou.

Je kan het laat maar zeggen in de groep gooien (als ze een beetje hecht zijn) en vertellen dat je je niet helemaal op je gemak voelt omdat je belangrijke dingen hebt gemist enzo.

Meisje uit mijn team had dit ook gedaan en krijgt nu ook gewoon respect en alles.
Succes!

@HartYou
Ja, daar zat ik ook al aan te denken. Bedankt !

Upje :flushed:

Gewoon proberen, niet opgeven! Bij mij heeft het ongeveer één jaar geduurd voordat ik volledig mijn draai had gevonden, want teamgenoten vonden mij ‘raar’ (dit hebben ze tegen me gezegd, dat deed pijn ja. Ook later toen ik mijn draai vond zeiden een aantal: “Ik vond je echt raar joh”) en ik was verlegen. Uiteindelijk is het helemaal goed gekomen, niet door de eerste tegenslag het opgeven want ik weet zeker dat jij wel tussen die meiden kunt komen. Naar de training gaan, je best doen en plezier hebben!

Dank je allemaal !<3

Upje ?

Het kan toch zijn geweest van “hey daar is -naam- die zit nu bij ons op voetbal” nou nou wat een roddel als je het echt niet mocht horen zei ze toch gewoon dat meisje ipv je naam…

Nouja, zo was het niet. Ze zette een heel raar stemmetje op en zeiden met hele rare stemmetjes: Haha, (naam) van voetbal. Maarja, ik kan het natuurlijk ook verkeerd opgevat hebben. Maar, ik vond het niet echt leuk!

Ja, tuurlijk aan het advies van iedereen wel! Maar, ik ben benieuwd wat nog meer mensen ervan vinden. Moeilijk uit te leggen, want dit klinkt wel een beetje raar! :flushed: