Niet mogen logeren doordat ik niet aan de pil ben

Hoi meiden
Ik zit met een probleempje. Ik ben 15 en heb nu zo’n 4 maanden een vriend. We hebben al seks (met condoom). Ik weet dat dit erg vroeg is maar daar gaat het nu niet om. Zijn ouders hebben hem verteld dat ze het niet fijn vinden dat we bij elkaar logeren doordat ik niet aan de pil ben? En dus geen toestemming gaan geven om bij elkaar te logeren. Maar mijn ouders weten niet dat ik seksueel actief ben en ik wil dit liever nog even zo houden… En ja ik zou smoesjes kunnen verzinnen als ik moet aan de pil door buikpijn etc maar dat geloven ze toch niet… Ik ben al 4 jaar ongesteld en heb altijd zonder klagen gewoon een paracetamol gepakt, en mijn ouders kennen me al langer van vandaag en weten dat ik totaal geen type ben om aan de pil te gaan voor menstruatieklachten. Wat moet ik nou doen?

De pil is niet alleen voor menstruatiepijn. Het is ook makkelijk voor als je je menstruatie een keer wilt uitstellen, of gewoon wilt overslaan. Dat kan je toch ook zeggen?
En anders moet je het ze gewoon eerlijk vertellen…

Je kunt ook aan de pil gaan zonder het aan je ouders te vragen. En je kunt nog als reden geven dat je je menstruatie wil kunnen plannen.

Ik weet eigenlijk wel zeker dat je ouders denken dat je sexueel actief bent als je aan hen vraagt of je bij hem mag slapen, dus dan maakt het wel of niet aan de pil gaan toch niet meer zoveel uit?:slightly_smiling_face: Wat ik tenminste op kan maken uit je verhaal.

Je moet liegen, eerlijk zijn of accepteren dat je niet bij je vriend kunt slapen. Alledrie de opties zijn open, dus ik snap je probleem niet zo goed. Je kunt nog altijd zelf de pil gaan halen bij de dokter, en alleen tegen de ouders van je vriend zeggen dat je wél aan de pil bent.

Ik zou het gewoon aan je ouders vragen. Het zou best wel raar zijn als ze het zouden weigeren, want wat hebben ze liever: een dochter die veilige seks heeft of grootouders worden terwijl hun dochter nog niet eens volwassen is?

Trouwens, of ze het weigeren of niet, ze kunnen toch niet tegen houden dat jij seks hebt.

Op je 15e kun je toch niet al zelf de pil gaan halen?

Wat is er mis met de pil vragen?
Je dokter bellen, aanvragen en gaan halen.
Er is zo’n vreselijke taboe op. Come on! Je ouders zijn niet gek.
Eerlijkheid duurt het langst en zorg dat je die pil gaat halen.

ik heb het ook gewoon gevraagd, ik viel altijd flauw als ik ongesteld was. Maar mn moeder geloofde het niet en dacht ook dat het om sex ging.

Maar je kan ook zeggen dat je het wilt uitstellen ?

“heb altijd zonder klagen gewoon een paracetamol gepakt”
Maak ik hieruit op dat je elke keer een paracetamol nodig hebt? Dat is ook niet goed hè…

Waarom zou ik het moeten uitstellen?

je moet sowieso aan de pil, omdat jullie al seks hebben.

je bent 15, in principe is dat gewoon een leeftijd waarop je ouders het moeten accepteren.

Nee klopt…

Wil je wel aan de pil dan? Want als je dat niet wil, dan moet je dat natuurlijk gewoon niet doen.

Jawellll, gewoon ff bellen en gaan. Binnen 15 min sta je buiten met de pil.

Ik wil zelf eigenlijk nog eventjes wachten tot ik 16 ben… Maar ik wil ook gewoon bij m’n vriendje logeren natuurlijk.

Wat is het verschil tussen nu en wanneer je 16 bent?

je lichaam denkt dan echt niet ineens van, ooooh nu ben ik 16, dus nu is het beter om de pil te nemen :grin:

Goed dan ga je naar de huisarts, vraagt om een pil en gebruikt 'm pas als je 16 bent. Laat de ouders van je vriendje dan gewoon denken dat je aan de pil bent ofzo haha