niet mezelf zijn...

hellooo! ik heb een probleempje…
Ik ben als ik mezelf ben heel erg vrolijk en ik lach echt heel erg veel maar als ik bij mensen ben waarbij ik het idee heb dat ik indruk op ze moeten maken, dan word ik echt heel erg verlegen en zeg ik niets. Ik ben dan echt een heel ander mens, een saai verlegen meisje en echt niet gezellig. Ik probeer leuk te doen maar dat lukt niet… hebben jullie misschien tips voor me dat ik ophoud met deze rare tik? (whahaha)

alvast bedankt!!!

-xxx-

naja dat moet je gewoon oefenen, je moet het echt willen en dan kan je op een gegeven moment vanzelf bij bijna iedereen wel jezelf zijn :]

wow, dit is echt zó herkenbaar! Pre-cíes hetzelde als mij… bij mensen die ik goed ken, ben ik heel erg vrolijk, altijd lachen, spontaan, etc! maar zodra ik dan nieuwe mensen leer kennen, of ontmoet ofzo, weet ik niks meer te zeggen, en kan ik mezelf wel voor mn kop slaan. Dan is mn vriendin heel spontaan met diegene aan het praten, en ik sta er gewoon bij, soms beetje stom te lachen. ah bah, ik haat het zo… dusja, ik kan je ook niet helpen haha.

jaa mijn vriendin heeft dat ook! ik erger me er best aan maar daar kan ze niks aan doen! maar ik ben blij dat ik niet de enige ben! (niet dat ik dat dacht hoor) dank je!

Ohh, dat heb ik precies hetzelfde!
Bij m´n vriendinnen enzo hoef ik toch al geen ´indruk te maken´, die kennen mij toch al zoals ik ben. Maar bij andere mensen wil ik wel een beetje gezellig overkomen en dan juist klap ik dicht.
De meesten zeggen dan: je moet er niet over nadenken, gewoon praten zoals je altijd praat.
Maar dat gaat gwoon niet op de een of andere manier!
Up dus, haha.

ik heb ook precies het zelfde.xd

OMG, ik zie mezelf in de spiegel ofzo. Heel herkenbaar.

Heb ik ook, haha :stuck_out_tongue:

ik had dat eerst ook, maar nu veel minder, zoals ik al eerder zei: ik denk dat dat gewoon vanzelf overgaat als je veel oefent ofzo (ik weet ook niet hoe dat veranderde bij mezelf, naja het heeft ook wel met zelfvertrouwen te maken denk ik)

woow dat heb ik echt heel erg. daarom denken mensen ook die ik niet zo goed ben, dat ik verlegen ben. maar bij mijn vriendinnen en mensen die ik goed ken ben ik altijd vrolijk en gek enzo

ik ook bij bepaalde mensen :s egt vaaag , maar volgens mij nix aan te doen behalve gwn praten…

Heb/had ik ook een tijdje, maar eigenlijk gaat het steeds beter. Ik denk niet dat je er heel veel aan kan doen, waarschijnlijk gaat het van zelf over :wink:

En ach wat, laat ze zolang lekker denken dat je saai en verlegen bent, als je maar genoeg mensen hebt bij wie je wel jezelf kunt zijn.

ik heb dat ook best vaak gehad, maar wat is het leven zonder uitproberen… je moet proberen meer lef te krijgen. Ga vaker wat met je vriendinnen doen dus dat ze alles van je weten en jij van hun. Zeggen ze soms verkeerde grapjes? Zeg dat je het niet zo leuk vind. Of reageer er raar op dat ze binnen krijgen van; dit is niet ok. succes girl!

ben benieuwd naar meer reactie’s → upje.