Niet mezelf zijn...

IK WEET NIET OF DIT ONDER LIFESTYLE HOORt,
Ik heb best een groot probleem , ik ben vaker niet mezelf . Ik weet niet hoe het komt. Ik ben eigenlc.ijk een redelijk druk meisje ( ofja iemand die stiekem kletst etc. ) en die grapjes maakt houd van lachen maar ook stil is zegmaar. Terwijl ik me bij andere mensen anders gedraag. doe drukker ( niet dat dat veel uitmaakt :p) maar ook anders ik scheld wat meer ( DAT WIL IK AFLEREN! :slightly_smiling_face: ) , ik geef sneller bottere antwoorden en ja doe gewoon anders ( niet gemeen ofso zegmaar ) dat komt omdat ik bang ben voor wat mensen van me denken. Omdat ik op de basischool gepest ben. Ik doe zegmaar bepaalde kledingsukken niet aan omdat als ik die aanhand dat mensen zeiden dat mn haren niet goed zaten of mn makeup niet. Ook ben ik best onzeker omdat er van die ’ ruige ’ kinderen bij ons op school zitten die je nogal snel niet mogen omdat je ’ arrogant bent etc’ Dat zeggen ze dus ook over mij terwijl ik nooit echt met ze praat. Ookal als ik dat via andere mensen hoor , die ik cool alsof het me niks scheelt terwijl het me echt breekt van binnen. Ook vorig jaar was het weer raak. Zon jongen die ik heel goed ken ( zijn ouders zitten in onze vriendengroep en gaan we elk jaar mee op vakantie ) noemt me altijd 'sgatje , ( met mijn naam ervoor ) . en toen zei hij dat een keer zegt zon jongen uit mn klas , bah … niet dat lelijke wijf. En ook inde eerste zei iemand lelijkkankerwijf enzo. En dan vertelik dat later tegen mn bff zegt ze dat ze het niet gehoord had enzo. Terwijl al die mensen haar wel mogen. Terwijl ik wet dat ik niet lelijk ben , dat word ook vaak genoeg tegen me gezegt. ( ook door jongens haha ) maar toch maak ik mezelf wijs , te dikke benen , te dikke buik.

Hoe kan ik over deze onzekerheden heen komen en hoe kan ik rond andere mensen weer mezelf zijn. Omdat ik weet dat ik mezelf veel leuker vind dat het ’ masker ’ dat ik altijd opdoe zegmaar

( sorry als het een beetje verwarrend is )
x

Ten eerste, vind ik het heel kinderachtig van die mensen op jouw school. Dus negeer ze maar, ook al is dit makkelijker gezegd dan gedaan.

Ten tweede, misschien niet de beste tip, maar: probeer er schijt aan te hebben en wees toch maar jezelf. En nou snap ik dat je daar moeite mee hebt, maar mensen moeten je maar accepteren zoals je bent, daarbij, wie zijn zij om te oordelen over anderen als ze zelf niet eens perfect zijn?

Oh en praat er met je mentor over btw, dingen zoals ‘lelijke kanker wijf’ vind ik niet normaal om toegesleurd te krijgen naar jezelf. Onthoudt dat, dus nogmaals, niemand perfect is, je hoeft niet te veranderen voor anderen.

Je zegt btw zelf ook dat je zelf vindt dat je niet lelijk bent, nou dat is dan helemaal prima, toch? Het gaat erom wat jij ervan vindt, niet anderen.

Verder wens ik je veel succes, en ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Dankjewel! Ik ga er proberen iets aan te doen , ookal is het heel moeilijk.

Ik snap wel dat het moeilijk is hoor, maar ik vind dat je jezelf moet zijn, ondanks dat het lastig is. En ik vind ook dat je voor jezelf op moet komen. No offense maar als iemand mij ‘lelijke kanker wijf’ noemde (zoals ze dat tegen jou zeiden, maar dat slaat echt alles dus probeer niet op ze te letten), was ik 'm allang geflipt, maar dat ben ik.

Ik wens je nogmaals veel succes, en geloof me, de hormonen gieren door het lijf van die jongens. Waarschijnlijk zijn ze zelf ook onzeker en gaan ze daardoor andere mensen beoordelen, schelden of pesten. Hoe laag en zielig het ook van ze is, het is denk ik ‘gewoon’ de puberteit. Hoe oud ben je trouwens? Ik neem aan dat je nog op de middelbare school zit.

Dankjewel , ja ik Flip ook vaker maar niet tegen die mensen die populaire Zegmaar , want dan heb k al snel problemen met de hele school.
Ik ben 14 en zit in de derde x

Probeer met een vertrouwenspersoon te praten, vraag ernaar bij je mentor!

Ik ben ook gepest. Mensen schelden als ze jaloers zijn, denk daar maar eens aan.

Dankjewel! ja ik denk ook dat dat zo is…