Niet meer willen afspreken. Hoe aangeven?

Hoi gurlsien

nou
Ik heb dus paar weken geleden een jongen leren kennen via een groepsapp en we gingen prive praten. Eerst vond ik hem heel erg aardig en hadden wij leuke gesprekken. Nu 3 weken later begin ik hem zo irritant te vinden. Als ik even niet reageer op app gaat ie mij bellen of pm’s sturen via insta. Hij haalt echt het bloed onder mijn nagels vandaan en ik wil dus eigenlijk gewoon niet meer met hem afspreken omdat ik zulk gedrag absoluut niet chill vind.

Ik praat trouwens gewoon vriendschappelijk met hem want zoal sommige hier weten heb ik een vriend. Ook wil ik niet met hem afspreken omdat ik mijn vriend zijn mening vroeg op skype en hij vond het wel goed als ik met een andere jongen ging afspreken maar ik zag aan zijn gezicht en zijn manier van reageren dat hij het niet zo fijn vond. Om eerlijk te zijn zou ik het ook niet fijn vinden als hij met andere meiden af zou spreken.

Nu zit die jongen telkens te zeuren wanneer we kunnen afspreken maar zoals ik al zei vind ik hem irritant worden en ik wil het helemaal afblazen (ik loop nu telkens te rekken). Hoe kan ik het beste aangeven dat ik geen zin meer heb om met hem af te spreken? Want hij zei al in eerdere gesprekken dat mensen hem altijd afzeggen of hem hebben laten staan en om eerlijk te zijn snap ik die mensen nu volledig maar ik wil hem niet kwetsen want hij is wel aardig.

Dus iemand tips?
aub niet citeren want ik haal het straks weer weg

‘Hey, het is niet persoonlijk bedoeld maar ik denk dat we beter niet meer samen kunnen afspreken. Ik heb een vriendje en die vind het ook niet zo leuk. Wel kunnen we een keer iets met een groep gaan doen, wat vind jij daarvan? En heb jij leuke ideeën wat we kunnen gaan doen? Groetjes!’

Boodschap: zeg gewoon direct waar het op staat maar zeg het vriendelijk, maak het geen persoonlijke aanval, en kom met een alternatief

Ik zou het er gewoon op gooien dat je vriend het niet fijn vindt als je gaat afspreken.

Hm, lastig hoor, ik snap dat het makkelijk is om de reden dat je niet wil afspreken “af te schuiven” op je vriend, maar misschien geef je daarmee het signaal van ‘… maar als het aan mij lag zou ik het wel willen’ en dat wil je ook niet. Je wil juist laten weten dat jij hem niet zo boeiend vindt.
Misschien kan je iets zeggen als, ‘hee, om eerlijk te zijn voel ik op dit moment niet zo veel voor afspreken; toen we net begonnen met praten voelde ik een leuke vriendschappelijke klik maar dat gevoel is er nu eigenlijk niet meer zo. Samen met de groep dingen doen lijkt me nog wel erg leuk. Sorry dat ik het zo direct zeg, ik hoop dat je het niet erg vindt.’

Ik ben het met hystericalrealism eens. Dit soort dingen zijn trouwens altijd een beetje pijnlijk, maar eerlijkheid is het beste in dit soort gevallen. Bedenk je verder dat je die jongen niets verplicht bent en dat je gewoon eerlijk mag zijn. Je kan subtiel zijn maar dan heb je idd de kans dat hij denkt dat jij ‘t ergens eigenlijk wel wilt, of dat the message helemaal niet binnenkomt en dat hij blijft doorzeuren :’)

zeg gewoon eerlijk dat je niet met hem wilt afspreken. Het beste is gewoon eerlijk te zijn en je bent tot niets verplicht. Gevoelens kwetsen doet niemand graag maar je moet eenmaal zoiets vertellen.

Ik zou eigenlijk gewoon zeggen dat je vriend het niet chill vindt, maar dat ben ik :’)

Ik heb ook in die situatie gezeten maar alleen zonder dat ik een vriend heb, ik ben gewoon eerlijk tegen hem geweest en heb gezegd dat ik geen zin had om af te spreken. Eerlijkheid blijft toch het belangrijkste

Ik vraag mij wel af waarom je eigenlijk met een andere jongen zou willen afspreken, als je een vriend hebt. Ook al zou die jongen supertof zijn, dan nog spreek je toch niet zomaar af? Dus ik zou gewoon eerlijk zijn en zeggen dat je zelf niet wilt afspreken omdat je een vriend hebt. Ik vind het nogal stom om de “schuld” in de schoenen van je vriendje te steken door te zeggen “mijn vriend wilt het niet” terwijl je het eigenlijk zelf niet wilt. Dus ik zou gewoon sturen:
Hey, ik heb een vriend, en eigenlijk zie ik het daarom niet zitten om met jou alleen af te spreken. Hopelijk vind je het niet erg.

Je moet je ook bedenken dat die jongen nogal neig achter jou zit, en dus waarschijnlijk uit is om meer dan vriendschap :wink:

Maar dat is dus niet eerlijk, want het is niet het geval dat ze niet af wil spreken omdat ze een vriend heeft. Ze wil niet afspreken omdat ze zich aan hem ergert. Er is niks mis mee om mannelijke vrienden te hebben en daarmee af te spreken.

Eerlijkheid duurd meestal het langst.
Je kan toch gewoon zeggen: goh ik wil liever niet meer afspreken?

Succes

Er is toch niks mis mee om gewoon vrienden te zijn met het ander geslacht? Ook al voelde ik me op een of andere manier wel schuldig dat ik eerst met hem zou afspreken. Ik heb inderdaad ook het gevoel alsof ie uit is op meer en ik vind dat niet fijn. Bedankt voor je advies.

En de rest ook bedankt voor jullie advies!

Oke ik kom toch terug op mijn advies van eerder dat je m op alles moet blokkeren en negeren :’)

Zeg inderdaad gewoon tegen hem dat je je bedacht heb en niet meer wil afspreken. Hij doet echt eng opdringerig. En heb ook een beetje de indruk dat hij op meer uit is.