Niet meer verliefd maar...

Oke het zit zo. Mijn vriend en ik zijn nou iets meer dan een maand officieel samen. niet zo lang, maar dat komt omdat wij een heel groot leeftijdsverschil hebben… We zijn eigenlijk al meer dan een half jaar ‘onofficieel’ samen maar durfden het nooit officieel te maken door de gevolgen (roddels, veroordelingen…). Nu is het zo dat het onderhand toch wel eens echt naar de buitenwereld moet omdat je een relatie niet geheim kunt houden en dat ook niet moet willen… Dit is voor mij heel moeilijk en omdat ons leeftijdsverschil zo groot is (schrik niet, 16 en 21… :frowning_face: ) weet ik dat er enorm veel gepraat gaat worden. Ik ben te bang voor al die roddels e.d. en ook niet verliefd genoeg meer op hem om hiermee verder te gaan, ik zie hem meer als een vriend in plaats van als mijn vriendje… Nou is het zo dat hij het op dit moment heel moeilijk heeft thuis (ouders die gaan scheiden) en hij zegt me dan ook elke dag dat hij mij echt niet kwijt wil en dat ik alles voor hem ben en ik hem hierdoor heen sleep en niemand anders… Ik wil hem niet aan het lijntje houden maar ik wil hem ook echt niet laten stikken in zijn eigen problemen en hem keihard kwetsen. Ik weet echt niet wat ik moet doen en hoe ik dat dan moet doen… :flushed: :flushed:

Aii, dit zou ik denk ik ook echt heel lastig vinden. En hoe zielig het ook is, ik zou als ik jou was toch eerlijk tegen hem zijn.

Ik weet natuurlijk niet of hij er behoefte aan heeft, maar je kunt ook altijd nog steun bieden wanneer het uit is.

^ Dat. Als hij erachter komt dat je het uit medelijden aangehouden hebt dan zal hij het alleen maar erger vinden denk ik. Eerlijkheid duurt het langst en het zal voor jou een opluchting zijn want jij bent nu natuurlijk ook niet gelukkig.

Zo groot is je leeftijdsverschil niet, vind ik. Maar als je niet meer verliefd bent maakt dat echt niet meer uit. Je moet eerlijk zijn. Je kan hem toch ook niet steunen met leugens?

Je doet hem alleen nog maar meer pijn als hij er straks achter komt dat je al een tijd niet meer verliefd op hem bent, maar het zielig vond hem te dumpen.

Bedankt voor jullie reacties! :flushed:

Helemaal mee eens met wat hierboven gezegd wordt.
Wel wil ik er ook even persoonlijk aan toevoegen dat ik 16 en 21 niet een belachelijk groot leeftijdsverschil vind.
Je zit nu nog in andere levensfases misschien, maar als jullie het nu al redden/hebben gered samen. Mijn ouders verschillen ook 4 jaar, ik zou je daar niet al te druk om maken!

Ik was ooit 17 toen ik een relatie kreeg met iemand van 23…
Hoe dan ook, als jij hem na een maand al meer ziet als een vriend lijkt me dat geen goede basis. Zoals eerder gezegd eerlijk zijn en hem niet laten wachten. Dat wordt alleen maar lastiger voor beide.

Het lijkt me goed om hem te vertellen hoe het zit tussen jullie. je kunt geen gezonde relatie hebben met leugens.

wie zegt dat jullie niet als vrienden door het leven kunnen gaan? dan kun je hem alsnog steunen…

ik vind jullie leeftijdsverschil wel meevallen. ik vind ook een jongen leuk van bijna 5 jaar ouder. dus het kan wel. maar je moet doen waar jij achter staat. praat eerst rustig met hem. kijk dan verder.

Lastig. Je moet echt afgaan op je gevoel. Als je gevoel je vertelt dat je het niet ziet zitten om verder te gaan, dan kan je maar beter eerlijk zijn. Dat je hem zal steunen als vriendin. Ik vind jullie leeftijdsverschil overigens niet raar.

Ik vind jullie leeftijdsverschil best meevallen. Ik zou gewoon eerlijk zijn tegenover jezelf en tegenover hem, en als dat betekent dat je niet meer als een stel verder wil dan moet je dat eerlijk zeggen tegen hem. Dan kan je hem daarna verder steunen als een vriendin tijdens de scheiding van zijn ouders.

Ik zou tegen hem zeggen: ‘Ik zal er altijd voor je zijn, zelfs als we niet meer een relatie hebben, dat weet je toch? Ik hou zo veel van je, maar meer als een vriend. Ik wil je als vriend steunen, niet als je meisje. De verliefdheid is gewoon verdwenen, maar ik hou nogsteeds van je, als vriend.’

Zo zou ik het zeggen. Het moet hem heel bewust zijn dat jij er nogsteeds voor hem bent, alleen zonder de kusjes enz…
Btw; hij is 21, natuurlijk is het altijd erg als je ouders gaan scheiden, maar ik denk dat hij het als “volwassene” wel kan hebben…

Je kunt het aan hem uitleggen en er nog wel gewoon voor hem zijn als gewoon een vriendin. Dan is hij jou ook niet echt helemaal kwijt. Verder maakt dat leeftijdsverschil niet echt uit, als jullie maar op één lijn zitten en je geen dingen doet waar jij nog niet aan toe bent.