Niet meer praten

Het is sinds kort uit met mijn vriend. Nu heb ik hele erge ruzie met hem gehad, een aantal keer en op het laatst ook. Hij wil hierdoor niet meer met me praten en al het contact verbreken. Hij is bang dat als er weer contact komt dat we elkaar dan weer gaan zien en dat het dan weer fout gaat. Ik wil het graag goedmaken, contact met hem en kijken of we het samen kunnen oplossen. Hoe pak ik dit het beste aan? Of denken jullie dat het een verloren zaak is?

Praten is de sleutel.

Laat het even rusten. Hij geeft aan dat hij geen contact meer met je wilt en als ik jou was zou ik dat accepteren. Laat een aantal weken ook niets van je horen en wie weet over een maandje ofzo kun je langzaamaan contact met hem opnemen om het uit te praten.

Geef hem de tijd.
Na een paar dagen / weken kan je toch weer praten?..

Zoals je het zelf nu beschrijft, is het een verloren zaak.
Hij wilt het liefst afsluiten en het vergeten. Blijkbaar zit het hem erg hoog.

Je zou hem een brief kunnen schrijven over je gevoel en hoe de kwelling van de laatste ruzie je dagelijks leven beinvloed.
De woorden ‘geen enkel’ contact zijn hard aangekomen en je hoeft niet persé meer in contact te komen.
Vertel hem dat het voor jou nu wel de afsluiting is door deze brief te sturen en of hij je nog één reactie kan geven.

Hij moet je dan wel terug mailen of schrijven met zijn gevoel en is er geen spanning of teleurstelling meer.

Vreselijk rot voor je zeg! Mijn vriend en ik zijn ‘voortijdig’ uit elkaar gegaan, juist om dit soort dingen te vermijden. Als ik jou was, zou ik het gewoon een paar weken laten rusten en vervolgens langzaamaan weer contact proberen te zoeken. Goedmaken is voor hem op het ogenblik geen optie, maar over een tijdje zal hij je wel gaan missen en wil hij maar al te graag weer met je praten. Geen zorgen! Gewoon even afwachten :slightly_smiling_face:

Bedankt allemaal! Het laten rusten is waarschijnlijk het beste, maar voor mij is dat moeilijk omdat het nog niet helemaal afgesloten is. De ruzies kwamen door dingen die ik vroeger heb meegemaakt. Iets waar ik niks aan kon doen maar waarvan ik wel keer op keer beloofd had dat ik het niet zou doen. Nu is zijn vertrouwen geschaad, wat natuurlijk logisch is… maar ook wrang… omdat het niet iets is wat ik doe omdat ik het nu zo leuk vind. Hij denkt daarom ook niet dat het zomaar over is, terwijl ik juist net goed heb geleerd hoe ik er mee om moet gaan. Hij weet dit, maar hij is gewoon bang dat het weer fout gaat.

Zo, ik hoop dat dat niet te vaag is.

Probeer het dan met hem uit te praten.

Het is ook nog niet helemaal afgesloten. Ik snap dat het lastig is, maar wachten is wel je enige mogelijkheid om het af te kunnen sluiten.

Als dit is wat je in ‘ons’ topic ook vertelde toen je wegging, dan heb ik EXACT hetzelfde als jij.

Ja dat is het! Hij kan er gewoon niet meer tegen dat het zo gaat… Hoe gaat het met jou?

Heel veel ruzie erover. Hij snapt niet hoe ik dingen zie en dat ik er niets aan kan doen dat ik zo doe.
Maar ik druk hem ook van me weg omdat ik me onbegrepen voel. Echt lastig vind ik het!

Contact is soms ook een heel lastig iets…
Zeker als het gaat om communicatie tussen jongens-meisjes…
Meisje - Meisje tegen elkaar praten begrijpen elkaar eerder dan wanneer Meisje - Jongen tegen elkaar praat… :wink:

Kun je hem zeggen dat je je onbegrepen voelt?