Niet meer ongesteld?

x

Heb je onbeschermde seks gehad?

Waarschijnlijk is je mensturatie onregelmatig.

Je pil is mss te zwaar. Ben je alleen gestopt omdat je 1x ziek werd?

Nee, nog nooit seks gehad.
Ik ben gestopt omdat ik ziek werd ja haha, ik voelde me heel erg ziek…

Je had beter niet kunnen stoppen. Je lichaam moet wennen.
Maar komt van zelf wel weer.

^ Dat dus.

Probeert het gewoon nog een keer. En anders even terug naar de HA voor een lichtere pil.

Welke pil heb jij gekregen?

Okeeee bedankt, ik kreeg ethinylestradio\levonorgestrel. Ik las veel negatieve reacties over die pil op internet. Maar bedankt! Nu weet ik dat ik een andere moet proberen

ik heb die ook. Had eerst de pil die jij wss okk heb maar kon er niet meer tegen. Heb nu gewoon het zelfde soort pil maar dan de laagste en deze is gewoon goed. Dus zou de lichtere aanvragen.

Probeer de pil eens 's ochtends te slikken.

Ik werd ook ziek als ik de pil 's avonds nam en dat had helemaal niks te maken met wennen, maar gewoon omdat je het dan op een lege maag slikt. Mn moeder vertelde me toen dat zij ook juist daarom de pil altijd 's ochtends nam, dus gelijk de volgende dag ook maar gedaan. En inderdaad: gelijk nergens last meer van! Dan moet je wel ontbijten natuurlijk haha, maar dat lijkt me logisch.

Bedenk er wel even bij dat het meerendeel van de mensen alleen de moeite neemt een reactie op internet te zetten als het negatief is :slightly_smiling_face: de positieve verhalen worden als vanzelfsprekend gezien en staan vaak niet op internet.
Ik heb ook de e/l-pil en bij mij gaat dat al jarenlang goed.
Alsnog inderdaad slim om even contact met je huisarts op te nemen om te kijken of dit een pil is die goed bij je past. Dat je nu niet ongesteld bent geworden zou ik zelf niet wijten aan die ene keer dat je deze pil hebt geslikt.

Het is geen snoepje ofzo, er zitten sterke hormonen in. Je lichaam is gewoon van slag.