niet meer ongesteld na pil.

Hee dames,

Ik zit ergens mee en ik vroeg me af of jullie advies hebben of er wat meer verstand van hebben …
Ik ben een halfjaar geleden gestopt met de pil en ben sinds toen niet meer ongesteld geworden. Ik heb dit een tijdje geleden aan de vriendin van mn vader verteld en zij vertelde dat zij dit ook heeft gehad alleen dan maar 3 maanden lang. Op het moment dat ik het vroeg was het bij mij ook pas 3 maanden verder dus maakte ik me geen zorgen. Alleen nu is het dus al een half jaar verder en nu begin ik me toch wel een beetje zorgen te maken…
Het is uitgesloten dat ik zwanger ben dus dat kan geen reden zijn. Wel ben ik ongeveer 9/10 maanden geleden veel afgevallen waardoor ik op een gegeven moment ook ondergewicht had, dat is wel vrij snel bijgetrokken en ik zit nu al een half jaar weer op gewicht ongeveer. Het leek me daarom stug dat het daar wat mee te maken had, maar nu begin ik toch te twijfelen aangezien ik echt geen andere reden meer kan bedenken en ik toch wel een maand of 2/3 echt te weinig heb gegeten. Wat zeggen jullie, dokter gaan of langer afwachten? En misschien mensen die hier ervaring mee hebben of iemand kennen die hier ervaring mee heeft? Dankjewel alvast!

Ik ben nu ook een halfjaar gestopt met de pil en ben sindsdien pas 1 keer heel licht ongesteld geweest… en ik ben net als jou ook aangekomen sinds ik gestopt ben! Het kan heel lang duren voor je weer ongesteld gaat worden… ik zou me geen zorgen maken

Bedankt voor je reactie! Dat ik ben aangekomen had trouwens niks met de pil te maken hoor, dat was ik alweer voordat ik stopte. (: Maar dan hoef ik me in ieder geval niet echt druk te maken dankje!

Je kunt altijd nog voor de zekerheid even naar de dokter gaan, gewoon bellen kan geen kwaad… Dan weet je het zeker.

Maar ik snap niet hoe je ineens niet meer ongesteld kunt zijn, in de stopweken werd je toch ook altijd ongesteld?

Het ongesteld zijn in je stopweken is eigenlijk gewoon nep door de pil. Daarom kan je aan de hand daarvan ook niet oordelen of je zwanger bent of niet omdat je door de pil altijd ongesteld wordt in je stopweken. Nu moet mn lichaam het dus zelf weer regelen.

Gewoon naar de dokter gaan. Wij kunnen hier wel zeggen dat het aan je jojo-effect ligt, maar dat hoeft niet perse.

Misschien kun je voor de zekerheid even langs de dokter gaan, dat is wel handig denk ik.

Huh… Dus het maakt niet uit of ik ik m’n stopweek ongesteld word of niet, ik kan hoe dan ook zwanger zijn? Of heb ik je nu verkeerd begrepen? :slightly_smiling_face:

Ja ik denk dat ik toch maar even naar de dokter ga, of even bel voor de zekerheid dan heb ik ook geen stress meer hopelijk … of juist wel haha.

^^ ja je hebt me goed begrepen, het is namelijk niet echt maar “chemisch” geregeld door de pil. ja ik ben slecht in uitleggen i know xD

Ja maar dat is nog steeds zo niet vaak voorkomend als ongesteld worden terwijl je zwanger bent terwijl je niet aan de pil bent xD
Snapt iemand me nog? Haha :stuck_out_tongue:

Ja ik snap het nog. Maar stel je bent wel zwanger en je wordt toch ongesteld, wat is dat bloed dan? Want normaal is dat bloed toch van de afgestorven eicel…

@PLORK Als je aan de pil bent heb je geen eisprong ^^ Het heet dan ook geen menstruatie, maar een onttrekkingsbloeding, want het is nep ;p En in het begin van de zwangerschap (als je niet aan de pil bent) kan je wat bruine afscheiding of bloed hebben, meestal gaat het dan om een innestelingsbloeding.

Dit vond ik verder:

“Een klein aantal vrouwen heeft inderdaad last van regelmatige lichte bloedingen tijdens de zwangerschap op dezelfde tijd dat ze normaal ongesteld zouden zijn. Medisch gezien is dit niet hetzelfde als ongesteld worden. Wanneer je ongesteld bent, laat het baarmoederslijm los en dit is niet mogelijk tijdens een zwangerschap zonder dat de zwangerschap eindigt. Af en toe een (lichte) bloeding is dus wel mogelijk.”